In zijn algemeenheid, veel geld is niet hetzelfde dan duur.
En sorry Niels, het was niet mijn bedoeling om jullie onder aan het lijstje te parkeren. Per kilometer is (neem ik aan) elke sprint duurder dan de gemiddelde rally. En in sprint termen springen jullie er wellicht positief uit, ik heb dat helaas niet uitgerekend.
Ik werd helaas ziek van het feit dat wanneer het om geld gaat, altijd de BHV gebruikt wordt als voorbeeld van geldwolven terwijl ze:
a: voor de deelnemer het goedkoopste zijn zoals uit mijn lijstje blijkt, en dus inkomsten van toeschouwers wel degelijk helpen inschrijfgelden relatief laag te houden.
b: ik uit ervaring weet dat elke euro die binnenkomt, ongeacht of dat van sponsors toeschouwers of deelnemers is ten goede komt aan de rally. Ik ben er inmiddels drie jaar niet meer bij betrokken, maar ik kan me niet voorstellen dat dat in die tijd veranderd is.
Veel mensen hebben helaas geen idee wat het kost om een rally te organiseren.
Verder vind ik het verhaal "we kunnen niet het lokale voetbalelftal met aanhang, kinderen en kleinkinderen op de service uitnodigen" een non-discussie. Welk evenement je ook bezoekt, sport of anderszins, je kunt nergens onbeperkt mensen meebrengen, uitgezonderd sommige rallies. BHV is echt de enige niet waar dit gelimiteerd is. Een goed serviceteam bestaat niet uit 10 personen of meer. Probeer eens al die mensen mee te nemen naar een circuit, of nog leuker naar het theater.
Voor mensen die het wellicht niet weten, daar is absoluut helemaal niemand toegelaten achter de coulissen. Ik ben toevallig getrouwd met een actrice, en als ik een show wil zien mag ik gewoon net als alle anderen de volle mep betalen en vergeleken met de prijs van 2 uur theater is rally, en zeker ook de BHV heel erg goedkoop, geloof me.

Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.