Hoge inschrijfgelden

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Turboboost » ma apr 03, 2006 17:14

Buiten de verzekerings kwesties om, heeft Jos een goed punt: waar zitten de verschillen? En kunnen we daar dan in Nederland ook wat mee/ voordeel uit halen?
Turboboost

Berichtdoor jos kerremans » ma apr 03, 2006 17:25

Nog een voorbeeld is de TAC rally , dit is wel een nationale wedstrijd , 151 kp km , op dit moment al bijna 100 inschrijvingen en waarschijnlijk bij de sluiting woensdag gewoon een vol veld met 120 auto's . Inschrijving kost 550 euro zonder enige proef waar je entree moet betalen. Dit is de reden waarom ik al jaren in Belgie start.
jos kerremans

Berichtdoor MartijnS » ma apr 03, 2006 17:27

Jos, in Belgie wordt er bijna altijd entree gevraagd hoor. Voor TAC is het 15 euro en 5 voor de shakedown.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor jos kerremans » ma apr 03, 2006 17:55

Sorry , je hebt gelijk maar die 15 euro is dan wel voor alle proeven. ( Ik betaal nooit voor te kijken , meestal rijd ik vandaar het misverstand)
jos kerremans

Berichtdoor Amazone » ma apr 03, 2006 17:59

jos kerremans schreef:Nog een voorbeeld is de TAC rally , dit is wel een nationale wedstrijd , 151 kp km , op dit moment al bijna 100 inschrijvingen en waarschijnlijk bij de sluiting woensdag gewoon een vol veld met 120 auto's . Inschrijving kost 550 euro zonder enige proef waar je entree moet betalen. Dit is de reden waarom ik al jaren in Belgie start.

Sorry, Jos, maar dit voorbeeld snap ik niet helemaal. Tank S Rally, 145 km proef, inschrijving 495 euro.....alleen publieksproef op de vrijdagavond...

Wat is dan het verschil voor jou?
Laatst bijgewerkt door Amazone op ma apr 03, 2006 18:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Amazone

Berichtdoor Amazone » ma apr 03, 2006 18:01

Turboboost schreef:Buiten de verzekerings kwesties om, heeft Jos een goed punt: waar zitten de verschillen? En kunnen we daar dan in Nederland ook wat mee/ voordeel uit halen?

Ja, ik vraag me ook altijd af waarom de verschillen in inschrijfgeld in België zo groot zijn. VAS of ASAF wedstrijden kosten meestal de helft van een BK wedstrijd. Waarom is dat?

Wie kan ons dat uitleggen? Geert??
Amazone

Berichtdoor jos kerremans » ma apr 03, 2006 18:11

Even terug naar mijn eerste reactie , ik hoop niet dat de BHV met de verhoging zo duur wordt dat de deelnemers weg blijven , immers enkele jaren geleden hadden ze ook al geen vol startveld. Met het voorbeeld van de TAC rally wilde ik laten zien dat deze wedstrijd al jaren een vol startveld trekt. En het voorbeeld dat ik aanhaalde met de TBR rally was een reactie op de discussie over de kosten van het huren van tijdswaarneming apparatuur .
jos kerremans

Berichtdoor YellowLeonVT » ma apr 03, 2006 20:34

Ter informatie de inschrijfgelden in duitsland.

ADAC Rallye Masters
Die einzelnen Rallyes finden maximal an zwei Tagen statt. Das Nenngeld beträgt einheitlich jeweils 400 Euro.

Im Rahmen der ADAC Rallye Masters wird auch der ADAC Rallye Junior Cup ausgetragen. Teilnehmen dürfen alle ADAC-Mitglieder, die das 27. Lebensjahr noch nicht vollendet haben. Um den Nachwuchs-Hoffnungen ihren Einstieg zu erleichtern, zahlen sie pro Lauf nur 300 Euro statt der sonst üblichen 400 Euro Nenngeld

DRS:Nennungen und Nenngeld für den jeweiligen Wertungslauf sind fristgemäß an den jeweiligen Veranstalter zu senden bzw. zu entrichten. Das Nenngeld der einzelnen Wertungsläufe berechnet sich mit einem Schlüssel von 3 € pro Wertungsprüfungskilometer bei Asphalt-Veranstaltungen max. 3,50 € pro Wertungsprüfungskilometer bei Schotter-Veranstaltungen
http://www.drs.ag/reglement/DRS-Flyer_2006.pdf

Vooral dat men bij de ADAC Rallye Junior Cup het inschrijfgeld relatief laag houdt bevalt me wel.. Maar in duitsland heb je ook nog de mogelijkheid om in kleinere wedstrijden te rijden.. Die ook aanzienlijk goedkoper zijn qua startgeld. Zie bv de taunus rally.. Nenngeld ab €90
http://www.msc-trt.de/Taunus-Rallye/taunus-rallye.html

Het lijkt me dus in duitsland eenvoudiger als talent een start te maken dan in nederland maar daar kunnen de kenners waarschijnlijk beter over oordelen. In iedergeval is het startveld in nederland, in vergelijking met het buitenland, echt goed te noemen! Hopelijk volgend jaar ook nog.
YellowLeonVT

Berichtdoor John » ma apr 03, 2006 21:14

Turboboost schreef:Buiten de verzekerings kwesties om, heeft Jos een goed punt: waar zitten de verschillen? En kunnen we daar dan in Nederland ook wat mee/ voordeel uit halen?

Denk ook een groot gedeelte in de ambulances de dergelijke, dat kost ook een vermogen net als de verzekering. Het is al ongeveer 17% van onze begroting.
John

Berichtdoor Turboboost » ma apr 03, 2006 21:37

Punt van die ambulance's is dat er (voor zover ik weet) slechts 2 organisaties zijn die op dit vlak actief zijn, weinig concurrentie dus. Dit ligt in dezelfde lijn als het tijdwaarnemeningssysteem. :?

Sommige kosten zullen inderdaad lastig omlaag te brengen zijn. :?

Ben echter zeer benieuwd of bijvoorbeeld de hekwerken die het zicht op de proef moeten ontnemen bij de BHV, de kosten/opbrengsten wel in verhouding staan. Levert het daadwerkelijk zoveel extra geld op? :roll:
Turboboost

Berichtdoor John » ma apr 03, 2006 21:55

Vond eigenlijk dat Hulst ook al duur is met de Tank S en LG Rally vergeleken. Dat is ook een verschl van € 55,00, oftewel 125 guldentjes.
John

Berichtdoor Peer » ma apr 03, 2006 23:02

De laatste keer dat ik een VAS wedstrijd bezocht, toegegeven, het is al weer even geleden, was daar enige mate van veiligheid totaal geen sprake. Kortom er wordt stevig bezuinigd op officials, communicatiemiddelen, hekken, linten en wellicht ook op de al genoemde ambulances en doktoren.
En om daar nou mee te vergelijken, ik ben bij VAS wedstrijden geweest waar bijna de helft van de deelnemers het eerste rondje van de eerste proef nog niet wist te volbrengen.

Tielt is absoluut een mooie wedstrijd, die heb ik ook ooit gereden, maar dus geen cent goedkoper dan een Nederlandse wedstrijd.
Peer

Berichtdoor pipo » di apr 04, 2006 7:41

Amazone -Peter
Tac Tielt entreegeld is 15 euro ...
wat de vas -asaf wedstrijden betreft is het verschil met nationaal -inter de verzekering ...
en er zijn provinciale wedstrijden die op de nefap-enpea lijst staan en waar ik binnekort alvast enkel nederlandse equipes mee zal nemen ..
Je kan er als nederlander heelwat ervaring opdoen ...
De inschrijfprijs is voor vas 320 en asaf 230 -210euro ..en dikwijls even veel km dan nationale proef ..
en voor buitelanders is er wel altijd en mogelijkheid tot goedkoper rijden !
Maar das voor ons bij jullie net zo en maar goed ook ...
Wat veiligheid betreft inBelgie de linten staan op velem eters afstand ...
pipo

Berichtdoor pipo » di apr 04, 2006 8:05

Oh ja wat inschrijfgeld voor ons belgen betreft is even ...als bij jullie ....
pipo

Berichtdoor Amazone » di apr 04, 2006 9:24

pipo schreef:Oh ja wat inschrijfgeld voor ons belgen betreft is even ...als bij jullie ....

Okee, dus bij gelijke omstandigheden gelijke prijzen...

Dan is het dus aan de deelnemers de afweging te maken wat ze het "waard" vinden een bepaalde wedstrijd te rijden en daarin hun keuzes te maken...
(voor zover een bepaald kampioenschap dat toelaat, dat besef ik wel...)
Amazone

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl