Ton Van Spanje schreef:wopper schreef:Vandaar dat ik nu official's werk doe bij historische rally's daar gaat het veel vreedzamer er aan toe ............
Gr.Wopper
Mijn idee
Weet ik niet doe het al meer dan 8 jaar dus.......
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Ton Van Spanje schreef:wopper schreef:Vandaar dat ik nu official's werk doe bij historische rally's daar gaat het veel vreedzamer er aan toe ............
Gr.Wopper
Mijn idee
wopper schreef:kraats schreef:GeertN schreef:De vraag of je op een veilige plek staat waar de official je neer zet, is niet aan de orde. De official PROBEERT je op de meest veilige plek neer te zetten, maar je blijft als publiek natuurlijk ALTIJD zelf verantwoordelijk om op te blijven letten of het veilig is waar je staat.
Jammer dat officials daar bijna altijd tegengesteld over denken. Hebben ook vaak geen oor voor je verhaal maar roepen dat zij alleen maar het veiligheidsplan volgen..... Maarja DAT doen ze wel goed, niet denken maar DOEN.
Op de meeste rally's wordt het er al ingepropt dat je tegen de toeschouwers moet hameren dat ze niet voor het lint mogen staan en op plaatsen waar een verbode publieks zone is.
En als de toeschouwers niet luisteren dan maar op een norsere toon...
Vandaar dat ik nu official's werk doe bij historische rally's daar gaat het veel vreedzamer er aan toe ............
Gr.Wopper
Joost schreef:Ik heb bij de Vechtdal rally ook weer gemerkt dat als er lint gespannen word, de mensen er tegen gaan staan en het lint uittrekken totdat ze gewoon OP de weg staan. Het lint is op KP3/KP6 (laatste scherpe bocht) minimaal 2 keer geknapt. Het lint word dan weer vast geknoopt door de officials, en de mensen beginnen weer met tegen het lint aan te drukken zodat ze weer op de weg staan. Ik stond er ook, ik wou fotos maken. Als ik mooie foto's wou maken moest ik bijna midden op de weg gaan staan om OM het publiek heen te komen. Toen Maaskant de bocht om kwam zeilen op KP3 gingen de mensen toch wel aan de kant toen die aan onze kant in de berm terecht kwam. Hij was weer weg, en het spelletje begon weer van voor af aan.
StevenK schreef:Het wordt gewoon tijd dat er eens wat meer juridische basis gecreëerd wordt zodat de politie kan bekeuren in dit soort situaties; want niet alleen creëer je gevaarlijke situaties, ook ontstaat de mogelijkheid van een geannuleerde proef. En geloof me, dat is voor een deelnemer erger dan voor een toeschouwer !
Mr.T schreef:StevenK schreef:Het wordt gewoon tijd dat er eens wat meer juridische basis gecreëerd wordt zodat de politie kan bekeuren in dit soort situaties; want niet alleen creëer je gevaarlijke situaties, ook ontstaat de mogelijkheid van een geannuleerde proef. En geloof me, dat is voor een deelnemer erger dan voor een toeschouwer !
Sorry Steven, dat is het stomste wat je kunt doen, om agent hier tegen laten optreden. Ik weet je er de vaste hand in houden maar op deze manier verpest je het voor de trouwe fans / bezoekers en voor jezelf. Als je niets anders wilt dan de NL rallysport dood maken moet je dit vooral doen.
ceesford schreef:In Duitsland ooit een bij proef gestaan ( ik meen 3 Stadte rallye ) waarbij de official zijn ( uiteraarde Duitse ) herder had meegnomen, werkte wel !
Joost schreef:Dan zullen veel mensen afhaken denk ik.
StevenK schreef:Joost schreef:Dan zullen veel mensen afhaken denk ik.
En dan ? Wordt de TV / Internet coverage daar minder van ? Of misschien juist niet ?
Want vergeet niet dat via Internet/TV de sponsoren veel meer uit het spelletje kunnen halen dan langs de proeven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten