Dag mensen,
Ik ben ook terug van mn eerste WRC rally. Uberhaupt de eerste rally in het buitenland die ik bekijk

Maar dat is wel eventjes wat anders dan in Nederland
een rallytje gaan bekijken zeg

Wat een organisatie komt hier bij kijken!!Ik moet zeggen dat alles prima geregeld was bij de Panzerplatte : Ruime Parkeerterreinen
en voldoende bussen die je naar de proef reden!! Perfect!!
Zelf ben ik alleen op de Zaterdag geweest. Eerst hebben we de Panzerplatte 2 keer bekeken. De eerste keer hadden we het overzicht over 2 hairpins die kort na mekaar volgden. Hier viel op dat vooral v/d Heuvel hier errug spectaculair doorheen ging!! De 2de keer Panzerplatte zaten we tegen een heuvel aan waar je overzicht had over een flink aantal bochten en waarvandaan je een schitterend uitzicht had. Ook werd hier commentaar gegeven in het Duits en Engels. De historische auto's waren echt fantastisch zeg.. goed vermaak voor het publiek! Het enige spectaculaire dat hier gebeurde was Aigner die iets te laat in de remmen ging en hierdoor te ver door gleed.. Minpuntje hier waren al die toeters waardoor je de auto's zelf niet meer hoorde

Vooral bij de Audi Quattro was dit toch wel ernstig jammer...
Daarna gingen we naar de proef Bosenberg 2 wat overigens erg lang duurde omdat je steeds maar weer werd doorverwezen met het bordje spectators 9.. en dan stond er 1 richting een fietspad aangegeven dus wij dat gewoon lekker doen... komen we op de proef uit

Gelukkig was et nogal ver van tevoren maargoed dat was niet helemaal de bedoeling

Ondertussen waren er trouwens al aardig wat deelnemers uitgevallen waaronder helaas ook Bijvelds en v/d Heuvel

Pluspuntje was dat Wevers alles heel hield.. Netjes gedaan!
Op de weg terug (maandag) kwamen we bij een tankstation nog 7 of 8 Britse Subaru's tegen die daar een beetje gek aan het doen waren

Schitterend gezicht

Ik heb van alle belevenissen nog wat foto's gemaakt (niet zo mooi als de rest

) en ik zal binnenkort eens kijken of dat eropzetten nog gaat lukken.. Bedankt voor de tips mensen want afgezien van de rit naar Bosenberg ging alles vlekkenloos!!
Ik heb erg genoten van de geluiden van de C2's, de Klassiekers en de Subaru's. Qua auto's kom je toch al snel bij de Subaru's maar ook de Fiesta van Timothy van Parijs is schitterend net als de C2's !!! Voor herhaling vatbaar zou ik haast zeggen
Groeten Stephan