Golden Tulip Rally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: re

Berichtdoor David Westenbrink » do okt 12, 2006 8:25

Franky schreef:Waarom werd er zo vroeg al gevlagd. Op de inboard beelden zie je dat ze soms al 3 of 4 bochten vooraf een gele vlag krijgen. Als je dan de eerste 2 niks ziet denk je oh gas erop want ik zal het wel niet gezien hebben waar iemand lag en bij het daadwerkelijke punt rijd je dan juist weer niet rustig.

Helemaal mee eens! Dit gebeurd vaker. Uiteraard moet je op tijd van het gas, maar soms krijg je al zo vroeg een vlag, dat je idd gaat denken 'zal wel meevallen'. Soms wordt je bij de start ook wel eens verteld in welke bocht of welk deel er een auto gevaarlijk staat als ze dit weten, dit is ook perfect.
David Westenbrink

Berichtdoor StevenK » do okt 12, 2006 8:32

Franky schreef:Ik zag de beelden op het delta fm filmpje.

Erg mooi gedaan moet ik zeggen.

Wel vielen me een aantal zaken op.

Waarom werd kp1 geneutraliseerd. Ik heb auto's(zoals die van Wevers in dit geval) beroerder zien staan dan werden ze zelfs niet weggehaald tussen de 2 kp's in.

Is volgens mij iets van de laatste twee jaar ofzo ? Ik heb 't ook wel eens meegemaakt dat er auto zo stond dat je er alleen maar stapvoets voorbij kon en toch werd de proef niet eens stilgelegd.

Wat wel een reden zou kunnen zijn is dat de chicane helemaal 'open' stond na de klap, waardoor de snelheid op dat stuk veel te hoog zou komen te liggen. Maar dat kun je volgens mij oplossen door ff een ton te verplaatsen ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor J©® » do okt 12, 2006 10:15

StevenK schreef:Wat wel een reden zou kunnen zijn is dat de chicane helemaal 'open' stond na de klap, waardoor de snelheid op dat stuk veel te hoog zou komen te liggen. Maar dat kun je volgens mij oplossen door ff een ton te verplaatsen ?

Maar dan moet je wel ff iemand bereid vinden die, tijdens een rondkoers waar ongeveer iedere 15 seconden iemand op 'oorlogssnelheid' langs komt rijden, een ton wil plaatsen. Dat lijkt me ook niet erg veilig in het kader van de veiligheid. Dan zou je eerst de proef stil moeten leggen, maar dan schop je gelijk je hele tijdschema in de war.
J©®

Berichtdoor SylviaVisser » do okt 12, 2006 10:38

StevenK schreef:

Waarom werd kp1 geneutraliseerd. Ik heb auto's(zoals die van Wevers in dit geval) beroerder zien staan dan werden ze zelfs niet weggehaald tussen de 2 kp's in.

Is volgens mij iets van de laatste twee jaar ofzo ? Ik heb 't ook wel eens meegemaakt dat er auto zo stond dat je er alleen maar stapvoets voorbij kon en toch werd de proef niet eens stilgelegd.

Wat wel een reden zou kunnen zijn is dat de chicane helemaal 'open' stond na de klap, waardoor de snelheid op dat stuk veel te hoog zou komen te liggen. Maar dat kun je volgens mij oplossen door ff een ton te verplaatsen ?

Correct me if i'm wrong:

volgens mij is dat ook van de laatste tijd, ik dacht vernomen te hebben dat er ergens een tijd staat genoemd hoelang oponthoud mag duren voor er neutralisatie komt.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Hein » do okt 12, 2006 10:45

Ik heb bij de start van KP 1 gestaan.

Wat ik daar gehoord heb is dat in eerste instantie de proef na Jan de Winkel even stilgelegd zou worden om de auto te bergen van Erik en de chicane opnieuw op te bouwen. Een aantal rijders die stonden te wachten hebben meteen gezegd dat de tijden van auto's na Erik niet konden kloppen omdat de chicane weg was. Daarna is de proevenchef gaan kijken. Volgens mij hoorde ik dat het oponthoud maximaal een kwartier mag duren.

Even een ton verplaatsen was niet echt een optie, heb ik begrepen, omdat ze vol zaten met water. Een lege 200 liter drum pak je zo op. Een volle niet.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor StevenK » do okt 12, 2006 11:44

J©® schreef:
StevenK schreef:Wat wel een reden zou kunnen zijn is dat de chicane helemaal 'open' stond na de klap, waardoor de snelheid op dat stuk veel te hoog zou komen te liggen. Maar dat kun je volgens mij oplossen door ff een ton te verplaatsen ?

Maar dan moet je wel ff iemand bereid vinden die, tijdens een rondkoers waar ongeveer iedere 15 seconden iemand op 'oorlogssnelheid' langs komt rijden, een ton wil plaatsen. Dat lijkt me ook niet erg veilig in het kader van de veiligheid. Dan zou je eerst de proef stil moeten leggen, maar dan schop je gelijk je hele tijdschema in de war.

Daar hebben we toch de bewogen gele vlag voor ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor J©® » do okt 12, 2006 12:17

StevenK schreef:Daar hebben we toch de bewogen gele vlag voor ?

Da's ook weer waar. Ik weet niet of die daar gezwaaid werden, maar zeker de eerste auto's gingen er wel behoorlijk hard langs. Bij ééntje lag Erik kort daarvoor nog met zijn rug op straat. Dat was overigens ook niet erg handig vond ik.
J©®

Berichtdoor David Westenbrink » do okt 12, 2006 12:21

StevenK schreef:

Wat ik had begrepen van de contactpersoon rijders waren het wat rijders die begonnen te mauwen over een voordeel voor de andere rijders. Tsja pech en mazzel hoort er nu eenmaal bij...
David Westenbrink

Berichtdoor Hein » do okt 12, 2006 13:55

David Westenbrink schreef:Wat ik had begrepen van de contactpersoon rijders waren het wat rijders die begonnen te mauwen over een voordeel voor de andere rijders

Je zegt het wat anders als ik, maar daar komt het wel op neer. Er werd meteen driftig gebeld richting de contactpersoon.

Van de andere kant kan ik me voorstellen dat je je benadeelt voelt als je wilt strijden voor de algemene zege.

Da's hetzelfde als op een snauwerige, adrenaline uit de oren spuitende, manier vragen om brandblussers als je peperdure speeltje langzaam staat uit te branden. :roll:
Hein

Berichtdoor Patmeister » do okt 12, 2006 14:17

Hein schreef:Ik heb bij de start van KP 1 gestaan.

Wat ik daar gehoord heb is dat in eerste instantie de proef na Jan de Winkel even stilgelegd zou worden om de auto te bergen van Erik en de chicane opnieuw op te bouwen. Een aantal rijders die stonden te wachten hebben meteen gezegd dat de tijden van auto's na Erik niet konden kloppen omdat de chicane weg was. Daarna is de proevenchef gaan kijken. Volgens mij hoorde ik dat het oponthoud maximaal een kwartier mag duren.

Even een ton verplaatsen was niet echt een optie, heb ik begrepen, omdat ze vol zaten met water. Een lege 200 liter drum pak je zo op. Een volle niet.

Volgens mij mag er max 50L in...
Patmeister

Berichtdoor Hein » do okt 12, 2006 14:28

Patmeister schreef:
Hein schreef:Ik heb bij de start van KP 1 gestaan.

Volgens mij mag er max 50L in...

Dan zal dat bedoeld worden met "vol". Als zoontje van een oliehandelaar herken ik een 200 liter drum op afstand. Maar zelfs al zit er 50 liter in dan pak je zo'n ding nog niet zo maar op. :lol:
Hein

Berichtdoor David Westenbrink » do okt 12, 2006 14:30

Hein schreef:
David Westenbrink schreef:Wat ik had begrepen van de contactpersoon rijders waren het wat rijders die begonnen te mauwen over een voordeel voor de andere rijders

Je zegt het wat anders als ik, maar daar komt het wel op neer. Er werd meteen driftig gebeld richting de contactpersoon.

Van de andere kant kan ik me voorstellen dat je je benadeelt voelt als je wilt strijden voor de algemene zege.

Da's hetzelfde als op een snauwerige, adrenaline uit de oren spuitende, manier vragen om brandblussers als je peperdure speeltje langzaam staat uit te branden. :roll:

dan speel je ineens met arrogantie ;)
David Westenbrink

Berichtdoor Hein » do okt 12, 2006 14:45

David Westenbrink schreef:
Hein schreef:

dan speel je ineens met arrogantie ;)

:wink: :wink:
Hein

Berichtdoor mr_nice_guy73 » do okt 12, 2006 16:15

J©® schreef:
StevenK schreef:Daar hebben we toch de bewogen gele vlag voor ?

Da's ook weer waar. Ik weet niet of die daar gezwaaid werden, maar zeker de eerste auto's gingen er wel behoorlijk hard langs. Bij ééntje lag Erik kort daarvoor nog met zijn rug op straat. Dat was overigens ook niet erg handig vond ik.

dat heb je goed op het filmpje gezien!!!!
mr_nice_guy73

Berichtdoor Armand » do okt 12, 2006 16:21

Hé Hein, als het niet Mark maar je grote vriend Hans Weijs was geweest die zijn kans op het kampioenschap letterlijk en figuurlijk in rook op ziet gaan en daarom misschien wat ongelukkig uit zijn slof schiet. Het is geen pizza die aan staat te branden.

Tsk, tsk een redacteur van een site zou toch beter moeten weten... je kan ze nog wel eens nodig hebben die andere rijders...

En David, hoe zou jij reageren als je Kalos uit staat te fikken of daar een poging toe aan het ondernemen is. Blijf je dan zelf cool, calm en collected.
Nee toch...
Armand

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden