Wie in wat in 2007

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jacco » wo nov 22, 2006 11:14

Campos schreef:
StevenK schreef:Ik denk dat Jasper niet de enige is voor wie dat opgaat. Een full-spec groep N volgens de nieuwe reglementen zal heel dicht bij de oudere WRC's liggen. En ik kan me goed voorstellen dat iemand als Johan Faes zijn auto om zal bouwen naar de nieuwste homologaties.

Wat verandert er zoal voor een dergelijke Evo wat 'm zoveel sneller maakt?
(Nee ik red het vanavond niet om én te stemmen én naar de Meern te komen ;) )

Martijn, je kunt vanavond in de Meern stemmen op Rally Partij Nederland, sla je gelijk 2 vliegen in een klap !!! :wink: :lol:
Jacco

Berichtdoor Ewoud » wo nov 22, 2006 11:22

Wat kunnen we verwachten van Wout Hazeleger en Bert Bloemendaal? Ik meen me te herinneren dat die in augustus een ex-fabrieks 2001 Lancer Evo 6,5 uit Finland hebben gehaald.
Ewoud

Berichtdoor Martijn_Braat » wo nov 22, 2006 11:36

Campos schreef:
StevenK schreef:Ik denk dat Jasper niet de enige is voor wie dat opgaat. Een full-spec groep N volgens de nieuwe reglementen zal heel dicht bij de oudere WRC's liggen. En ik kan me goed voorstellen dat iemand als Johan Faes zijn auto om zal bouwen naar de nieuwste homologaties.

)

Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar. Ik weet alleen iets van grotere wielen.
Martijn_Braat

Berichtdoor Rosco Cocco » wo nov 22, 2006 12:13

Toivonen schreef:
Campos schreef:

)

Grotere voeten?
Rosco Cocco

Berichtdoor StevenK » wo nov 22, 2006 13:09

Toivonen schreef:
Campos schreef:

)

Topmounts, sequentiële bak met vrije (stuur)bediening, grote remmen (maar die waren ook in 2006 al gehomologeerd; voor zover ik weet is er niemand die daar in Nederland mee heeft gereden), handrem nog vrijer (denk rechtop, naast het stuur), en zover ik het heb begrepen, wordt ook de spoorbreedte vrij.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Smakkie » wo nov 22, 2006 13:15

StevenK schreef:voor zover ik weet is er niemand die daar in Nederland mee heeft gereden)

Volgens mij heeft de Impreza van Schapers/Gillis grote remmen.
Smakkie

Berichtdoor StevenK » wo nov 22, 2006 13:23

Smakkie schreef:
StevenK schreef:voor zover ik weet is er niemand die daar in Nederland mee heeft gereden)

Volgens mij heeft de Impreza van Schapers/Gillis grote remmen.

Daar heb jij helemaal gelijk in !
StevenK
Site Admin

Berichtdoor David Westenbrink » wo nov 22, 2006 22:13

StevenK schreef:Topmounts, sequentiële bak met vrije (stuur)bediening, grote remmen (maar die waren ook in 2006 al gehomologeerd; voor zover ik weet is er niemand die daar in Nederland mee heeft gereden), handrem nog vrijer (denk rechtop, naast het stuur), en zover ik het heb begrepen, wordt ook de spoorbreedte vrij.

Zo, dat zijn nogal veranderingen. Levert mooie kanonnen op, maar competitief N4 wordt zo aardig duur, dunkt me.
David Westenbrink

Berichtdoor Picorob » wo nov 22, 2006 22:18

Ewoud schreef:Wat kunnen we verwachten van Wout Hazeleger en Bert Bloemendaal? Ik meen me te herinneren dat die in augustus een ex-fabrieks 2001 Lancer Evo 6,5 uit Finland hebben gehaald.

Wordt druk aan gebouwd! Hopelijk aankomend seizoen aantal wedstrijden in Nederland.

Rob
Pico Rallyteam
Picorob

Berichtdoor StevenK » wo nov 22, 2006 22:42

David Westenbrink schreef:Zo, dat zijn nogal veranderingen. Levert mooie kanonnen op, maar competitief N4 wordt zo aardig duur, dunkt me.

Het verschil in kosten op een nieuwe auto zal imho marginaal zijn.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Dirk van Ginneke » wo nov 22, 2006 22:45

StevenK schreef:
Toivonen schreef:
Campos schreef:

)

Topmounts, sequentiële bak met vrije (stuur)bediening, grote remmen (maar die waren ook in 2006 al gehomologeerd; voor zover ik weet is er niemand die daar in Nederland mee heeft gereden), handrem nog vrijer (denk rechtop, naast het stuur), en zover ik het heb begrepen, wordt ook de spoorbreedte vrij.

De topmounts, grote remmen, dikkere stabilisator stangen waren mii bekend. Maar waar haal jij de info vandaan betreft de andere wijzigingen ?
Dirk van Ginneke

Berichtdoor pedduhwick » wo nov 22, 2006 22:51

Arfman schreef:
David Westenbrink schreef:
StevenK schreef:Topmounts, sequentiële bak met vrije (stuur)bediening, grote remmen (maar die waren ook in 2006 al gehomologeerd; voor zover ik weet is er niemand die daar in Nederland mee heeft gereden), handrem nog vrijer (denk rechtop, naast het stuur), en zover ik het heb begrepen, wordt ook de spoorbreedte vrij.

En nog 1 vraagje: is een 2001 Lancer 6.5 dan zoveel beter dan een (recentere) EVO 9 (waar Hazeleger mee reed als ik me niet vergis, EVO 7/8/9 lijken ook zo op elkaar)?

het was een evo 7 als ik mij niet vergis
pedduhwick

Berichtdoor Niels2 » wo nov 22, 2006 23:00

Arfman schreef:En nog 1 vraagje: is een 2001 Lancer 6.5 dan zoveel beter dan een (recentere) EVO 9 (waar Hazeleger mee reed als ik me niet vergis, EVO 7/8/9 lijken ook zo op elkaar)?

Die Lancer die hij nu heeft is een èchte groep A, zit héél dicht tegen een WRC (Lancer gr. A's klopten tussen 1996 en 1999 alle WRC's in de handen van Mäkinen).

Na die auto zijn er dacht ik ook niet meer zulke dikke groep A Mitsu's gehomologeerd (buiten de WRC's) en van de 9 is zelfs geen gr. A homologatie (tenminste dat las/hoorde ik laatst).

------------

Disclaimer, ik weer niet veel van techniek, maar volgens mij klopt dit aardig, aan de kenners om m'n post onderuit te halen ;)
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor David Westenbrink » wo nov 22, 2006 23:11

StevenK schreef:
David Westenbrink schreef:Zo, dat zijn nogal veranderingen. Levert mooie kanonnen op, maar competitief N4 wordt zo aardig duur, dunkt me.

Het verschil in kosten op een nieuwe auto zal imho marginaal zijn.

Neem aan dat een sequentiele bak met een ' verplaatste pook' en dikkere grotere aardig wat kosten. En in hoeverre mag men de spoortbreedte veranderen?
David Westenbrink

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo nov 22, 2006 23:38

en van de 9 is zelfs geen gr. A homologatie (tenminste dat las/hoorde ik laatst).

Dat zie je veel bij merken die een WRC hebben (of hebben gehad...) Er is volgens mij wel altijd een groep A homologatie beschikbaar, maar het kan zijn dat daarin buiten de standaard zaken niets extra's is gehomologeerd.

Ik neem aan dat wat er op een groep N gehomologeerd is, ook automatisch voor groep A geldt. (?) Dan kan je met alle zaken die straks voor de groep N gehomologeerd worden, toch een (hele) DIKKE groep A maken! (t.o.v. groep N een hoger topvermogen door de 34 mm restrictor, wellicht een lager gewicht, betere zuigers toegestaan, etc.)

Mark Verhoeven.
Mark Verhoeven

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl