S2000

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Mark Verhoeven » di dec 05, 2006 20:03

want een turbodiesel is 9 van de 10 keer altijd sneller dan een benzineauto.

Wat is dat voor onzin? Komt dat misschien omdat ik dit bewezen heb met mijn Ibiza destijds... 8) :wink:

De klasseindeling van turbodiesel auto's is ERG ongunstig... Een turbodiesel auto met bijv. 1900 of 2000 cc rijdt in de klasse N4 of A8, moet dus concureren met EVO's en Impreza's... :? :cry:

Dat is in mijn ogen een grote fout van de FIA en ook de reden dat er niet VEEL meer turbodiesel auto's rondrijden. Simpel, een turbodiesel zoals bijv. een Ibiza TDi Cupra is een mooi vergelijk tegen een goede N3 auto zoals een Clio of Civic, meer niet!

Als er een keer interessantere regels komen voor een turbodiesel, wil ik er wel weer over nadenken!

Mark Verhoeven.
Mark Verhoeven

Berichtdoor Gijs G » di dec 05, 2006 20:22

en t was wel altijd ee ngenot om jou met die ibiza te zien rijden hoor mark!

GAAAAAF :lol:
Gijs G

Berichtdoor StevenK » di dec 05, 2006 20:37

markdevries schreef:op wat voor manier bedoel je dat Steven het N 4 regelement aanpassen om de super 2000's bij te kunnen houden? :oops: :wink:

Daar hebben we hier ergens al het één en ander over geschreven. Iets met topmounts, vrije wielmaat, vrije spoorbreedte, sequentiëel schakelen, vrije stabi's enzo.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor markdevries » di dec 05, 2006 21:06

oh ok sorry Steven :oops: ben pas sinds lange tijd weer een keer online dus had dat nog niet gelezen :wink: ach ja heb het ook zo druk met mn schoolwerk :wink: dat ik hier jammer maar helaas 9 van de 10 keer alleen s avonds nog tijd voor heb :wink:
dwars gaan met een evo is zeer normaal :P , maar dwars gaan met een manta is leuker :lol:
markdevries

Berichtdoor Jan » di dec 05, 2006 21:17

markdevries schreef:oh ok sorry Steven :oops: ben pas sinds lange tijd weer een keer online dus had dat nog niet gelezen :wink: ach ja heb het ook zo druk met mn schoolwerk :wink: dat ik hier jammer maar helaas 9 van de 10 keer alleen s avonds nog tijd voor heb :wink:

En dan vergeet je hem ook nog te feliciteren met zijn jaartje ouder :lol:
Jan

Berichtdoor Hein » di dec 05, 2006 21:33

Mark Verhoeven schreef:
want een turbodiesel is 9 van de 10 keer altijd sneller dan een benzineauto.

Wat is dat voor onzin? Komt dat misschien omdat ik dit bewezen heb met mijn Ibiza destijds... 8) :wink:

De klasseindeling van turbodiesel auto's is ERG ongunstig... Een turbodiesel auto met bijv. 1900 of 2000 cc rijdt in de klasse N4 of A8, moet dus concureren met EVO's en Impreza's... :? :cry:

Dat is in mijn ogen een grote fout van de FIA en ook de reden dat er niet VEEL meer turbodiesel auto's rondrijden. Simpel, een turbodiesel zoals bijv. een Ibiza TDi Cupra is een mooi vergelijk tegen een goede N3 auto zoals een Clio of Civic, meer niet!

Als er een keer interessantere regels komen voor een turbodiesel, wil ik er wel weer over nadenken!

Mark Verhoeven.

Kan ik me wel in vinden. Ik ben geen techneut, maar als ik even terugdenk aan vorig jaar is het mij helemaal duidelijk.

De TDI waarmee Junior in Barneveld en Hengelo startte (hij is nu in handen van de gebroeders ten Bolscher) is helemaal Groep N.

Maar omdat er grotere wielen (uit mijn hoofd dacht ik 17 inch) op gemonteerd werden zodat hij de oude banden van Senior kon gebruiken was het ineens een A8 vanwege de turbo.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor kraats » di dec 05, 2006 21:40

StevenK schreef:
markdevries schreef:op wat voor manier bedoel je dat Steven het N 4 regelement aanpassen om de super 2000's bij te kunnen houden? :oops: :wink:

Daar hebben we hier ergens al het één en ander over geschreven. Iets met topmounts, vrije wielmaat, vrije spoorbreedte, sequentiëel schakelen, vrije stabi's enzo.

Hiermee wordt het dus wel interessant om met een Evo VI te blijven rijden....
Je kunt er immers toch flink progressie mee maken, zonder daarvoor een Evo VIII of IX te moeten aankopen, toch?
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Mark Verhoeven » di dec 05, 2006 21:50

Maar omdat er grotere wielen (uit mijn hoofd dacht ik 17 inch) op gemonteerd werden zodat hij de oude banden van Senior kon gebruiken was het ineens een A8 vanwege de turbo.

En dan word je HELEMAAL niet meer vrolijk, dan moet je 1230 kg wegen................................ :? :shock: :?

Ik kon met mijn Ibiza destijds ook groep A gaan rijden, dan had ik de nodige vrijheid wat betreft wielophanging, remmen, versnellingsbak, etc. Het gewicht moest dan echter van 1050 kg naar 1230 kg bij (nagenoeg) hetzelfde vermogen, volstrekt oninteressant dus.

Sorry hoor, maar ik vind het nergens over gaan! Die regels voor diesels moeten echt herzien worden, maar dat zal wel niet gebeuren, daar interesseert niemand zich voor.

Ik blijf het nog steeds leuk vinden, zo'n diesel! Kost in ieder geval geen dr*l aan brandstof, 1 op 7 op de proef en 1 Euro per liter. 8) Is nu wel anders met de Sub... :? (maar ook wel leuk! :D )

Mark Verhoeven.
Mark Verhoeven

Berichtdoor StevenK » di dec 05, 2006 21:55

kraats schreef:
StevenK schreef:

Hiermee wordt het dus wel interessant om met een Evo VI te blijven rijden....
Je kunt er immers toch flink progressie mee maken, zonder daarvoor een Evo VIII of IX te moeten aankopen, toch?

Nee, niet echt. Afgezien van de grotere wielen (die een directe aanslag zijn op wiellagers) betreffen het wijzigingen die als VO gehomologeerd moeten worden. En daarnaast zie ik het ook niet echt zitten om een sequentiële bak of grote remmen te kopen. Da's allemaal heel duur spul.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Hein » di dec 05, 2006 21:59

Mark Verhoeven schreef:[Ik blijf het nog steeds leuk vinden, zo'n diesel! Kost in ieder geval geen dr*l aan brandstof, 1 op 7 op de proef en 1 Euro per liter. 8) Is nu wel anders met de Sub... :? (maar ook wel leuk! :D )

Doet me ook aan Barneveld vorig jaar denken: "Junior hoeveel moet er in de tank?"

"Gooi maar half vol. Dan kom ik de hele rally door."

Geweldig :shock: 8)
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Campos » wo dec 06, 2006 9:50

Hebben jullie allemaal GroenLinks gestemd ofzo? :twisted: ;)
Een diesel hoort thuis in de weilanden, op zee en met 90km/u op de snelweg.. Het is voor mij echt anti-autosport om zo'n auto te horen en zien rijden, nauwelijks motorgeluid, maarrrr mét een enorme zwarte wolk er achter... :? :cry: Ik zeg; verbieden in elke tak van autosport...
Campos

Berichtdoor markdevries » wo dec 06, 2006 10:11

cckrs lachen :wink: jan had het nog niet gezien van Steven :wink: maar Steven als nog gefeliciteerd jongen met je jaartje ouder 8)
dwars gaan met een evo is zeer normaal :P , maar dwars gaan met een manta is leuker :lol:
markdevries

Berichtdoor gta » wo dec 06, 2006 16:03

de Fia heeft inderdaad gevraagd of het mogelijk is om met TD motoren te rijden vanaf 2008, de Skoda Fabia zal daar een van de eerste van zijn , deze auto is nu al rijdend als prototype ( een Polo Super 2000 met een body van een Fabia ) mischien zijn ze bij de FIA helemaal Diesel gek na de 24 uur van Le Mans met de Audi TDi's ? wij zien het nut er nog niet van in ( de Race benzine ruikt ook veel lekkerder dan Diesel ) :)
gta

Berichtdoor Holkers » wo dec 06, 2006 16:13

Ik denk dat de diesel door de FIA wordt gepromoot als nieuwe motor in de raceklasses om de ontwikkeling van deze motoren te stimuleren. De benzine motoren zijn nu wel een beetje uitontwikkeld. Directe inspuiting, FSI en turbo's hebben het al geholpen om maximaal rendement uit een druppel benzine te krijgen maar de diesel bleef jaren lang hopeloos achter.

De ontwikkelingen door de grote fabrikanten gaan nu snoeihard en ook voor de weg merken we nu dat een dieselauto geen saaie sufk*t auto hoeft te zijn (zie de V10 in de Q7, de D-Cat in de Corolla en een 200 pk in een Croma...[disclamer: een Croma blijft een sufk*t auto, ook al stop je er een V10 in :D ]).

Ik stem voor omdat ik van mening ben dat diesel per se meer rendement en dus meer toekomst heeft in de normale autoindustrie en in de diverse raceklasses. Nadeel is het geluid, dat zie ik ook in, maar wellicht vinden ze daar ook wat voor uit ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Lejan » wo dec 06, 2006 18:54

ik vind het knap wat ze met die dieselauto's doen.
maar van mij mogen ze weg blijven.

tijdens de laatste Duitsland rally reden er ook een aantal rond , de meeste waren al voorbij voordat ik het door had, niet omdat ze zo verschikkelijk hard gingen maar om dat er bijna geen geluid uit kwam :cry: .

bij die BMW 120D 's was ook niks van drift te zien ( te klein toerenbereik ?!) wat ze zeer saai maakte.

een dieselauto moet je een aanhanger achter hangen en niet mee rallyrijden.

en op gas moet je koken.
Lejan

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's