Ik denk dat de oprichter van dit topic niet zozeer doelt op de vergelijking tussen een rallyauto en een crossauto, maar de manier van benaderen van de sport.
Autocross stond altijd bekent als een potje ragge in de bagger, maar ik denk door de meesten ( ook door bv RR) wel gezien als een professionele sport. Ok, niet hoe wij het doen in de Sierracup, waar we nog uitdeuken met voorhamers en auto's richten mbv heftrucks en tractors, maar als je kijkt naar teams zoals Veka (Peter Versluys), Marcel Ottink, Wiely Albers, etc. dan denk ik dat deze teams qua professionaliteit niks onder doen voor nederlands rallyteams die ook in de top mee draaien.
En Europees gezien gaat dit nog een stap verder met zelfs fabrieksteams zoals Skoda en Tatra( Ok Ok,
). Als voorbeeld noem ik Thomas Hrdinka die een aantal jaar geleden in de top van de tsjechische rallysport meedraaide met een Subaru WRC en in de autocross uitkwam met een eveneens zo actuele WRC.
Daarnaast worden voor de autocross heel veel ex rallywagens gebruikt (Focus WRC en Corolla WRC), dus tussen de basis van een crossauto en de basis van een rallyauto zit niet eens zo'n heel groot verschil. En een Moto GP of formule 1 wagen worden volgens mij niet van een WRC afgeleid
dus op zich is zo'n vergelijking nou ook niet zo heel gek. Het is meer het wedstrijdelement en reglement wat zo ver uit elkaar ligt.
Ben zelf een autocrosser en rallyliefhebber, dus mij zal het een worst zijn wat voor verschillen er tussen zit, zolang beide takken van sport maar van een toekomst verzekerd zijn!