Colin McRae Rally Dirt 1 en 2 EN 3

Alles over rally & race games

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Codieo » di jul 03, 2007 15:52

mastersevius schreef:Zo ik heb de game ook gekocht. Wat een top game is het geworden zeg :D . Bij mij draait het echte spel veel en veel beter dan de demo. Ook de besturing is veel beter. één klein nadeel aan het spel is, dat die wel 17,5 gb hardeschijf ruimte nodig heeft. :P

Wat heb ik naast die 17,5 gb nog meer nodig? Zou je dat in een beetje Jip en Janneke taal willen uitleggen. Wil hem namelijk erg graag kopen, maar wil wel zeker weten dat het werkt.

Nog een ander vraagje, zit er over te denken om een XBox-360 aan te schaffen. Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel de 360 uitvoering als de PC uitvoering? En zo ja, welke is aan te raden?????

Alvast bedankt voor de reacties.
Codieo

Berichtdoor Crossa » di jul 03, 2007 20:31

De specs stonden een paar pagina's terug, maar ik heb ze ff voor je gekopieerd.

Minimum Specifications
- Windows XP
- DirectX 9.0c
- Pentium 4 @ 3.0GHz or Athlon 64 3000+
Processors must support SSE2. Certain Athlon processors (Such as the AMD Barton chip) do not, and will crash to desktop on starting the game
- 1GB RAM.
- Graphics Card: GeForce 6800 / Radeon X1300 or above
Shader Model 3 is a MINIMUM REQUIREMENT for this game to run.
- DirectX Compatible Sound Card
- 12.5 Gb Hard Drive Space

Recommended Specifications
- Windows XP/Vista.
- DirectX 9.0c
- Intel Core 2 Duo @ 2.66Ghz or Athlon X2 3800+
- 2GB RAM.
- Graphics Card: GeForce 8800 or Radeon X1950
- Sound Card: Creative Sound Blaster X-Fi Sound Card.
- 12.5 Gb Hard Drive Space

Supported Graphics Cards
- ATi Radeon x1300, x1600, x1800, x1900, x1950
- nVidia Geforce 6800, 7100, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950, 8800

Not compatible with all integrated sound/graphics solutions (inc.Laptops)

Berichtdoor Achtrs » di jul 03, 2007 21:55

Codieo schreef:Wat heb ik naast die 17,5 gb nog meer nodig? Zou je dat in een beetje Jip en Janneke taal willen uitleggen. Wil hem namelijk erg graag kopen, maar wil wel zeker weten dat het werkt.

Nou de GB's zullen het probleem niet snel worden denk ik.
Maar je moet wel een redelijk up2date pc hebben, ouder dan 2 jaar wordt al niet echt wat, of je mocht toen echt een hele goeie pc hebben gekocht of hem up2date gehouden hebben.

Videokaart, moet ook van de nieuwere geraties zijn ik zelf heb opt moment nog een ATI x1600 pro maar das echt minimaal. Maar als je de specificaties van de PC ff op het forum zel dan kan ik wel zeggen of het lukt of niet, lijkt me iets simpeler....
Afbeelding
Achtrs

Berichtdoor Davekuh » wo jul 04, 2007 17:40

Ik ben waarschijnlijk 1 van de eersten geweest die het spel bemachtigd heeft, maar moet toch bekennen dat hij eigenlijk al begint te vervelen. En de grootste reden hiervoor is, dat het niet fatsoenlijk te spelen is. Ik heb alle aanbevolen specificaties en daarboven zelfs, en het speelt nog niet goed. Nog niet op mindere instellingen. Vind het een beetje jammer. Kwam er maar een vervolg op Richard Burns rally.... :(

Zonde....
Davekuh

Berichtdoor Rallyfanaat » wo jul 04, 2007 20:40

oooh helaas.... ik ga nog geen ps3 kopen... wordt volgend jaar 18 duss kan mn geld beter besteden tegen die tijd...
Rallyfanaat

Berichtdoor johanschop » zo jul 15, 2007 17:43

Hey mensen,

Ik heb net Dirt aangekocht, maar wil niet lopen op me laptop.
Heeft iemand een oplossing?

Hij geeft een error aan, dat me videokaart geen shader ofzoiets heeft?

Wie heeft er een oplossing, anders breng ik hem morgen wel weer terug naar de winkel.
johanschop

Berichtdoor Holkers » zo jul 15, 2007 17:47

johanschop schreef:Hey mensen,

Ik heb net Dirt aangekocht, maar wil niet lopen op me laptop.
Heeft iemand een oplossing?

Hij geeft een error aan, dat me videokaart geen shader ofzoiets heeft?

Wie heeft er een oplossing, anders breng ik hem morgen wel weer terug naar de winkel.

lees voor de gein eens dit topic door, staat het antwoord al wel 6 keer in vermeld
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor duvalthebest » zo jul 15, 2007 21:54

Ik heb gehoord dat je voor dit spel een enorm zware videokaart nodig hebt.
duvalthebest

Berichtdoor Achtrs » zo jul 15, 2007 22:25

duvalthebest schreef:Ik heb gehoord dat je voor dit spel een enorm zware videokaart nodig hebt.

Om hem op high te kunnen spellen wel jah, maar je videokaart moet minimaal shader 3 ondersteunen. daarvoor moet je een wat "nieuwere" kaart hebben. Dat bij Nvidia vanaf de 6xxx serie erop en bij ati vanaf de 1xxx serie. Maar om fatsoenlijk de kunnen spelen moet je minstens een Nvidia Geforce 7600gt hebben of een ati x1600xt. Die zijn op het moment voor rond de 120 euro te krijgen.

Maar een laptop gaat dirt niet leuk vinden of je moet echt een hele dure hebben die over zo'n kaart beschikt. Dirt is ook niet voor nix een next-gen game.........
Afbeelding
Achtrs

Berichtdoor johanschop » zo jul 15, 2007 23:04

nou ik moet zeggen dat ik met de aanschaf van me laptop iet echt bezuinigd heb.
Laptop is nu ongeveer 2jr oud

Ik ben er helemaal zat van, breng morgen gewoon weer het spel terug naar de winkel.

Beetje jammer van codemasters
johanschop

Berichtdoor JosWRX » ma jul 16, 2007 21:59

Net vanavond de game geinstalleerd, even aan het experimenteren geweest met de settings, en...

Davekuh schreef:En de grootste reden hiervoor is, dat het niet fatsoenlijk te spelen is. Ik heb alle aanbevolen specificaties en daarboven zelfs, en het speelt nog niet goed. Nog niet op mindere instellingen.

..die ervaring heb ik tot nu toe ook. De graphics al een heel end teruggeschroefd en de framerate is nog steeds niet om over naar huis te schrijven, om 't maar 's voorzichtig uit te drukken.
(PC: P4 dual core 3.0ghz, 2 gig RAM, nVidia 8600GT)

Je hebt tegenwoordig kennelijk een wel heel dure PC nodig om de eerste de beste game te kunnen spelen. Gamen wordt zo iets voor de happy few. Dat de producenten daarmee hun klantenkring om zeep helpen is kennelijk nog niet tot ze doorgedrongen. Een paar van dergelijke ervaringen en niemand koopt meer een game. Niet handig, lijkt me.. ;)
JosWRX

Berichtdoor snwbrdr » ma jul 16, 2007 22:22

JosWRX schreef:Net vanavond de game geinstalleerd, even aan het experimenteren geweest met de settings, en...

Davekuh schreef:En de grootste reden hiervoor is, dat het niet fatsoenlijk te spelen is. Ik heb alle aanbevolen specificaties en daarboven zelfs, en het speelt nog niet goed. Nog niet op mindere instellingen.

..die ervaring heb ik tot nu toe ook. De graphics al een heel end teruggeschroefd en de framerate is nog steeds niet om over naar huis te schrijven, om 't maar 's voorzichtig uit te drukken.
(PC: P4 dual core 3.0ghz, 2 gig RAM, nVidia 8600GT)

Je hebt tegenwoordig kennelijk een wel heel dure PC nodig om de eerste de beste game te kunnen spelen. Gamen wordt zo iets voor de happy few. Dat de producenten daarmee hun klantenkring om zeep helpen is kennelijk nog niet tot ze doorgedrongen. Een paar van dergelijke ervaringen en niemand koopt meer een game. Niet handig, lijkt me.. ;)

Bekijk het van de positieve kant: Tegen de tijd dat de benodigde computer betaalbaar is, ligt het spel in de 5 euro bak.. ;-)
..:: HaraldSchipper.nl ::..
..:: Rallypics.nl ::..
snwbrdr

Berichtdoor JosWRX » di jul 17, 2007 21:46

Da's ook een benadering, ja.... :lol:

In the meantime... Ik ben eens aan het rondsnuffelen geslagen en heb op het Codemasters-forum een aardige tip gevonden.
Eentje die speciaal voor de Vista-gebruikers met performance-problemen geldt, maar een aantal zaken zijn vast ook wel toepasbaar op bijv. XP.
Heb zelf de handleiding vrij compleet gevolgd, en ik moet zeggen dat e.e.a. toch voor een significante verbetering heeft gezorgd!

Voor de liefhebbers:
I use BlackViper's recommendations
JosWRX

Berichtdoor mario ten veld » ma jul 30, 2007 0:36

duvalthebest schreef:Ik heb gehoord dat je voor dit spel een enorm zware videokaart nodig hebt.

op http://www.colinmcrae.110mb.com/dirt.htm staan alle system requirements en ook precies welke videokaart je nodig hebt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Deze website heeft ook nog vele ander leuke en handige tools. Hij heeft een speciale mod pagina gemaakt...echt handig.

gegroet
mario
mario ten veld

Berichtdoor snwbrdr » ma jul 30, 2007 8:32

Handige site om te kijken of je computer goed genoeg is om een spelletje te spelen: systemrequirementslab.com

En zo nee: Waar ligt dat aan dan... :cry:
..:: HaraldSchipper.nl ::..
..:: Rallypics.nl ::..
snwbrdr

VorigeVolgende

Keer terug naar Games