Nederlands English
Jan Nijhof test cupauto in Plus Roosendaal Rallysprint
12-07-2006
09:58
Reconsales voorman en bedenker van de BMW Compact M3 Cup, Jan Nijhof, heeft tijdens de Plus Roosendaal Rallysprint de cup versie van de BMW Compact M3 zelf aan de tand gevoeld. Genavigeerd door Lisette Bakker wist Nijhof een uitstekende vijfde plaats te behalen rondom Etten Leur.

Het startveld van de Plus Roosendaal Rallysprint werd voor de start nog aangevuld met een vijftal uitvallers uit de BHV Expogroep Rally. Ronald Leemans met de Mitsubishi Lancer, Chris van Waardenburg met de Ford Focus, Gunther Monnens met de ex-Abbring Toyota Celica, Corné Damen met de Kalos en Erwin Linde met de Peugeot 205 waren een dag eerder in de BHV Expogroep Rally uitgevallen. Naast de sprinttoppers als Erik Morée en Eep Borgers zorgden zij er mede voor dat er een zeer aansprekend deelnemersveld van start ging voor zes klassementsproeven.

De cupversie van de BMW Compact M3 beleefde zijn debuut in de Reconsales Vechtdal Rallysprint. De auto werd daar bestuurd door Edwin en Kevin Abbring. In de periode tussen Hardenberg en de start in Etten Leur werden de ervaringen van vader en zoon Abbring verwerkt in de auto. “Dat betrof voornamelijk een kort stuurhuis. Met het standaard stuurhuis van de BMW heb je teveel stuuruitslag om de auto op onverhard goed in het spoor te kunnen houden. Dat geeft aan hoe goed Edwin en Kevin in Hardenberg gepresteerd hebben. Maar het is nu opgelost en nu gaan we kijken hoe het gaat met een kort stuurhuis,” aldus Nijhof voorafgaand aan de start van de sprint.

Nijhof en Bakker gingen voortvarend van start. De gebruikelijk spectaculaire rijstijl van de Reconsales voorman bracht het publiek rond de proeven regelmatig in vervoering. “Het was even wennen in de auto. Ik ben natuurlijk gewend aan Alex Vedders als navigator. We hebben nadat we aan elkaar gewend waren enorm veel schik gehad in auto,” glunderde Nijhof na afloop van de succesvolle Plus Roosendaal Rallysprint. “De cupauto is een totaal andere auto dan mijn eigen EVO II. Ik heb de tijden die wij gereden hebben vergeleken met de BMW 325i’s die meereden in de sprint en in de rally. En dan blijkt dat wij gewoon ruim 20 seconden per proef sneller zijn. Dat geeft voor mij aan dat er heel veel potentie in de BMW Compact M3 Cup zit. De auto is klaar voor het cup seizoen. Nu is het zaak om geïnteresseerden te gaan vinden die volgend jaar in de BMW Compact M3 cup willen gaan rijden.”

Uitslag Plus Roosendaal Rallyspint

1. Morée/Röling, Mitsubishi Lancer EVO 8
2. Vliek/Bloemendaal, Mitsubishi Lancer 7 op 0.38 min.
3. Borgers/vd Vlierd, Opel Astra op 1.19 min.
4. Van Haren/Jilesen, Ford Escort op 1.30 min
5. Nijhof/Bakker, BMW Compact M3 op 1.40 min

Redacteur: Persbericht BMW Compact M3 Cup | Foto: Hein Arns