Nederlands English
Geen loon naar werken voor 2e Ford Alfa Glas Racing team
12-07-2006
21:50
Voor aanvang van hun thuisrally de BHV Expo Groep Rally, in en rondom Etten Leur, waren Chris van Waardenburg en Marjolein Kustermans naarstig op zoek naar een auto om deel te nemen.
Na lang zoeken werd er overeenstemming bereikt tussen DBK Rallysport en de equipe en werd er besloten de Ford Focus Next telecomcenter Kitcar in te zetten als rallywapen voor dit loodzware evenement.

Na op vrijdag de gehele dag verkend te hebben werd vrijdagavond rond 22:00 uur de rallyauto door de technische commissie van de KNAF accoord bevonden voor deelname.
Zaterdagochtend werd vol goede moed begonnen aan KP Steenbergen.
Chris zijn opmerking vooraf dat de remmen toch niet helemaal te vergelijken waren met die van de Saxo, kreeg in het 2e gedeelte van deze KP toch een heel aparte betekenis.
Bij het aanremmen voor de laatste chicane was “niemand thuis”” en om een ongewenste aanvaring met de watertonnen te voorkomen werd ervoor gekozen om door de rechterberm langs de tonnen te gaan en met extra hulp van de handrem toch nog tijdig haakslinks te halen.
Onnodig te zeggen dat rest van de proef met een verhoogde hartslag werd afgerond.
Helaas kon pas na nog 3 proeven gereden te hebben, de hoofdremcilinder vervangen en daarmee het remprobleem oplost worden.

Vol goede moed werd begonnen aan de 2e boucle van vier proeven.
Het vertrouwen was net weer geheel terug toen op KP Rucphen de auto zonder waarschuwing geheel stil viel.
Uit een inspectie onder de motorkap bleek dat de benzinepomp niet functioneerde,
hetgeen na langdurig zoeken, gedeeltelijk kon worden opgelost.
De opgelopen achterstand was helaas al dermate groot dat de wedstrijd qua klassering voorbij was, zonder eigenlijk ooit begonnen te zijn geweest.

Echter de proeven rondom Achtmaal zijn en blijven een uitdaging apart.
De proeven Ostaaijen en De Hel verliepen voorspoedig tot een stuk onverhard, waar door een steekas breuk de auto minuten lang, dwars op het smalle zand kwam te staan.
De deelnemers in de Kalos kup waren ons zeker na dit voorval niet vriendelijk meer gestemd.
Op 1 as en met een sterk differentieel werd uiteindelijk de service op het BHV terrein bereikt.
Nu waren de proeven in de buurt van Klein Zundert en de vernieuwde proef Rijsbergen aan de beurt en het was langzaam al donker aan het worden.
Op de 1e van deze 2 sloeg het noodlot dan echt toe. In een rechterbocht werd iets geraakt waardoor de auto naar de buitenkant gleed, het gevolg was een lichte touche met een boom en een gebroken draagarm.
De rally was nu echt over en daarmee wederom een schrapresultaat voor de West Euro Cup.

Snel werd overlegd gepleegd mbt de mogelijkheid om zondag in de rallysprint te starten.
Het serviceteam garandeerde dat de opgelopen schade gerepareerd kon worden en werd er dus snel contact opgenomen met de wedstrijdleiding en een herstart in de rallysprint was een feit.
Het serviceteam werkte bijna de gehele nacht door om de Next telecomcenter Focus Kitcar weer startklaar te krijgen, hetgeen dan ook perfect lukte.
Na een wederom een technische keuring was rond twee uur de nieuwe start, om zich te begeven naar de proeven Wouwse Plantage, Borchwerf en Halderberge.
Op bijna de helft van Halderberge sloeg wederom de pechduivel toe, ditmaal echter definitief in de vorm van de versnellingsbak.
Einde BHV rallyweekend.

Het is nog zeer onduidelijk of de volgende geplande wedstrijd van Chris en Marjolein, de Golden Tulip Hellendoorn rally, werkelijk gereden wordt daar men de Citroen Saxo eerst weer helemaal 100% op punt wil hebben.
Wilt u weten of en wanneer het zover is, neemt u dan regelmatig eens een kijkje op de website van het team: www. alfaglasracingteam .nl
Daar vind u ook meer informatie over de andere equipe van het team.

Redacteur: Persbericht Alfa Glas Racing team | Foto: WiMofotografie