Nederlands English
Eldert Slagt en Edwin Naron tevreden over
19-07-2006
20:53
Na 3 jaar te hebben deelgenomen aan het Nederlands kampioenschap LDT met een 4 WD Suzuki Vitara hebben Eldert Slagt en Edwin Naron eind 2005 besloten om hun rally licenties te gaan halen. Met de Vitara hebben ze in 2003 (2e), 2004 (3e) en in 2005 (1e) deelgenomen aan de Conrad Euregio Rallysprint. In maart 2006 werd er een Peugeot 205 1.9 GTI gekocht en besloten om te gaan deelnemen aan de 205 cup. Op zaterdag 27 mei 2006 werd de eerste wedstrijd met de 205 verreden tijdens de Reconsales Vechtdal rallysprint. Deze eerste wedstrijd werd afgesloten met een 6e plaats. Na 3 jaar in een vierwiel aangedreven auto te hebben gereden was het erg wennen aan een voorwielaandrijver. Eldert en Edwin hadden de smaak te pakken en er werd al snel ingeschreven voor de BHV-Expogroep Rally.

Op zaterdag 1 juli werd er begonnen met het verkennen van de proeven rondom Etten-Leur. Dit verliep uitstekend waardoor Eldert en Edwin niet konden wachten om te kunnen starten voor hun “1e echte rally” Op zaterdag 08 juli was het dan zover, om 13:15 uur reden zij het servicepark uit op weg naar het startpodium op het Raadhuisplein in Etten-Leur. Na passeren van het startpodium was het nu echt begonnen, op weg naar KP 1. Na de eerste twee klassementsproeven te hebben verreden op weg naar KP 3 en 4, de specialiteit van Eldert, twee rondkoersen. Na KP 4 bleek de koelvin kapot te zijn, deze werd door Willem Hemink ter beschikking gesteld en samen met zijn serviceteam, het serviceteam van Rijk Verkerk en de eigen servicemonteur vakkundig verholpen en konden ze na 20 minuten het servicepark op tijd verlaten. Tijdens KP 5 t/m 8 waren er geen problemen en zo konden zij na de service op weg naar Achtmaal. Op KP 9 en 10 ging alles naar tevredenheid van Eldert En Edwin. Op KP 11 ging het minder goed, op het onverhard werd er een uitstapje tegen een boom gemaakt, wat lichte schade aan de linkerkant gaf. Dit resulteerde in wat mindere tijden in de nachtproeven maar uiteindelijk kon op zondagochtend om 03:06 de auto het Parcferme in. De mannen zaten nog in de rally en konden van hun verdiende nachtrust gaan genieten.

Op zondagochtend werd de auto uit het parcferme gehaald en werd door de servicemonteur (Jeffrey Spoor) nagekeken. De schokbreker rechts voor zat niet meer goed op zijn plaats wat werd verholpen. Om 12:51 reed het team het servicepark uit op weg naar het startpodium in Etten-Leur voor de 2e dag. Op KP 19 ging alles goed en op KP 20 (rondkoers) werd de druk opgevoerd. Met een Chevrolet Kalos in zicht werd Eldert zeer fanatiek wat resulteerde in een pirouette op een kruispunt. Na KP 21 naar de service waar bleek dat de linker schokbreker stuk was, dit verklaarde ook de pirouette op KP 20. Na de service ging het team op weg naar de 3 laatste KP’s, besloten werd om de bochten naar rechts voorzichtig te nemen omdat het tijdens de service niet mogelijk was om de schokbrekers te vervangen. Helaas was KP 22 geneutraliseerd maar de rondkoers op KP 23 en lange halen op KP 24 maakte weer veel goed. Ondanks de kapotte schokbrekers hebben Eldert en Edwin de finish gehaald en behaalde zo de 3e plaats in de 205 cup.

De hoogte punten uit de wedstrijd waren voor Eldert en Edwin de scratch op KP 3 en de service in Achtmaal van onze servicemonteur samen met het serviceteam van Rijk Verkerk.

De volgende wedstrijd is de LG Amsterdam Rallysprint op zondag 03 september, niet voor de 205 cup, maar wel de specialiteit van dit rallyteam.

Redacteur: Persbericht | Foto: WiMofotografie