Nederlands English
30 km voor de finish ging de 3e prijs verloren
21-03-2008
22:01
Afgelopen vrijdag startte equipe Westerbeek/Roelofs vol goede moed aan de eerste wedstrijd van het seizoen.
Met een zekere derde plaats in het vooruitzicht, gebeurde precies dat wat niet verwacht werd: de aandrijfas brak. De auto moest aan de kant en helaas was de wedstrijd over.

Met de verkenning, die het weekend ervoor was gedaan, was al duidelijk dat de Tank S Rally listige proeven heeft om te rijden. “De dijkproeven bieden nu eenmaal geen ruimte voor fouten. Ga je te ver naar buiten dan glijd je van de dijk en is er geen houden meer aan.
Toch was ik al vrij snel na de start op vrijdagavond al in mijn ritme. We reden een tweede plaats en de proeven bevielen me wel.
Rene en ik hebben direct al goed op elkaar kunnen inspelen en het rijden ging zo goed dat we op rondkoers ‘De Munt’ de snelste tijd neerzette”, aldus Henk. Tevreden werd de vrijdag avond afgesloten.

Zaterdagochtend zat het ritme er nog goed in. Hoewel de tweede plaats verloren ging aan equipe Kobus/Schop, was de derde plaats gedurende de gehele wedstrijd veilig. “De dijkproeven die we op zaterdag reden, waren toch iets lastiger dan we dachten.
Met name de rempunten bepalen en bochtsnelheden hoog houden, waren voor ons de punten waarop we luttele seconden verloren.
Hoewel we vaak de tweede keer veel sneller over de proef reden, konden we de achterstand naar plaats twee niet inlopen. Alleen een foutje zou wellicht zorgen
voor een tweede prijs”, aldus Rene.
De dag verliep verder volgens verwachting en de service was vrij rustig. Serviceteam René en René (ja, er zijn inmiddels drie René’s in het team) controleerde de auto en zorgde ervoor dat we weer goed op weg konden.
Toen de avond viel, was duidelijk dat de tweede plaats vrijwel uitgesloten was.
We besloten geen risico’s meer te nemen en de derde plaats veilig te stellen.
Op de een na laatste proef sloeg het noodlot toe. De start op de rondkoers in Emmeloord verliep goed.
In de tweede ronde brak de aandrijfas. Er zat niets anders op dan te stoppen. Verder rijden ging niet meer. We hebben gewacht tot alle auto’s va n de proef af waren en hebben met behulp van ons serviceteam ter plaatse de kapotte as vervangen.
Om 1.30 uur konden we alsnog van de proef afrijden, maar de wedstrijd was al voorbij.

Henk: “We kijken toch met een redelijk goed gevoel terug naar de wedstrijd. Hoewel het zuur is de derde prijs te moeten laten gaan, zijn we tevreden over de resultaten van de proeven die we wel gereden hebben.
De competitie is onder de Colt rijders hoog. We moeten komend seizoen alle zeilen bijzetten om in de top drie te blijven rijden”.

We hopen in de volgende rally: de LG Rally Almere een betere score neer te zetten, al lijkt dat niet zo moeilijk. We houden u op hoogte en danken de sponsoren die in Emmeloord zijn komen kijken. We hopen dat u heeft genoten.

Redacteur: Persbericht Rallyteam Just 4 Fun | Foto:WiMofotografie