Nederlands English
HART op goede weg naar doelstelling 2005!
27-04-2005
17:19
De week voor Hulst begon anders dan normaal. Van onze school uit wordt er jaarlijks de HTS-Autotechniek Circuitdag georganiseerd. Detech Ingenieurbureau is een bedrijf dat ons sponsort en dat was tevens de hoofdsponsor van de hele circuitdag. Dus dit was een mooie gelegenheid om een demonstratie te geven. Aan het einde van de dag bleek dat de MAXI helemaal klaar was voor de Rally van Hulst. Onze samenwerking met Laser exhausts hebben we voor de Rally van Hulst in een stroomversnelling gezet. In het reglementenboek van Hulst werd aangegeven dat er een geluidsmeting zou plaats vinden. Tijdens onze eigen meting kwamen we op 108dBA, met de nieuwe uitlaat zaten we precies op 100 dBA. En de Rally kon gaan beginnen voor het HART.

De rallysprint van Hulst was de derde race van dit seizoen, de gehele opzet van het evenement was veranderd. Er waren ditmaal 3 verschillende proeven, 2 buitenproeven en 1 proef rondom het servicepark, die wat van een industrieproef en wat van een buitenproef weg had. Deze werd tweemaal verreden, en de beide buitenproeven bezochten we allebeide slechts eenmaal.
Als eerste moest de proef rondom de service
verreden worden, met korte stukken en
scherpe bochten, was dit een ideale inkomer
van de dag. Met een 3e algemene tijd gingen
we op naar proef 2. Ook deze verliep zonder
problemen, ook hier scoorden we wederom
een 3e tijd in het algemene klassement. Nog 1
proef te gaan voordat we bij konden komen
tijdens de service. De 3e proef was de enige
die we het voorgaande jaar ook hadden gereden, ondanks de lange rechte stukken wisten we hier goed het gaspedaal te vinden, en konden we wat tijd terug pakken op de 2e rijder van de sprinters. Met een achterstand van slechts 7 seconden op plaats 2 gingen we op naar de allerlaatste proef van de dag.
Maar eerst was het tijd voor de monteurs om de handen eens flink uit de mouwen te steken, de startmotor weigerde namelijk dienst vlak na de derde proef, vervanging was noodzakelijk. Binnen 20 minuten was deze klus geklaard, maar ook de reserve startmotor had besloten om vandaag niet in actie te komen. Normaal hebben we nooit problemen met startmotoren maar deze dag sneuvelden ze bij bosjes. Gelukkig bestond er een goede remedie tegen het probleem….aanduwen.
De laatste proef ging hard, we wonnen tijd terug, precies 7 seconden. Niet genoeg voor de 2e plek. Wanneer twee deelnemers dezelfde eindtijd hebben, wordt er gekeken naar wie er sneller was op de eerste proef, jammer genoeg kwamen wij hier 3 seconden tekort. Maar met de 3e prijs in het algemene klassement waren we ook dik tevreden natuurlijk, net als met de 3e prijs bij de sprintdeelnemers en de 1e prijs in het Formule 2 kampioenschap en in de klasse A6.

Met dit resultaat staan we nu 2e in het
algemeen sprint klassement. En zijn
we goed op weg naar het doel van het
HART dit jaar! Binnen nu en enkele
weken zal onze nieuwe site in de lucht
gaan, die ontworpen is door Of Course
Creations. Dit zal een zeer volwassen
site worden, die wekelijks in de gaten
gehouden moet worden.
www.htsrallyteam.nl

De volgende rally is de die van het RAM-festival in Rotterdam op 15-16 mei.