Nederlands English
GEEN FINISH DOOR MECHANISCHE PECH ...
28-04-2005
11:27
Zaterdag 23 April j.l. was alweer de derde ronde van het Hypohuis Rally Open, een mooie eendags rally met een tweetal splinternieuwe proeven. De equipe had zich goed voorbereid en was klaar om de strijd weer aan te gaan met de directe concurentie.

Het weer was prachtig, perfecte omstandigheden om de zo geliefde slicks
onder de Mitsubishi Lancer Evo 8 te binden.

Zaterdag ochtend om 07:00 kregen de equipes de toestemming om de proeven op papier te gaan zetten, hele snelle proeven zo bleek achteraf, er zat van alles in, Hairpins, snelle lange stukken, gladde stukken, en mooie dijkjes, prachtige kort op elkaar volgende bochtjes die gesneden diende te worden, coupeer ofwel snijd je deze bochtjes niet, dan verlies je dermate veel snelheid of je hebt kans dat de auto de grip niet meer vind en naast de ideale lijn raakt, wat tevens kan leiden tot het op snelheid verlaten van de proef.

11:18 uur was de starttijd, en eindelijk kon de rally beginnen, klassementsproef 1 ( KP1 ) was maar liefst een proef van 21 Km, dat werd werken voor de equipe. Een goede tijd werd genoteerd, al kon het wellicht
een tandje harder, maar op de openingsproef is er toch altijd een bepaalde voorzichtigheid geboden, zeker toen aan het einde van de kp de remmen niet optimaal meer werkten. Proef 2 was wederom een werkproef, een proef die werkelijk 100% op de notes
aankwam, zeer korte smalle opeenvolgdende bochten die achter & op topjes te vinden waren, zeer mooi. Ook deze kp werd stevig doorgereden ondanks dat de remmen nog niet optimaal werkten. In het begin wil je toch een beetje je slag slaan, je weet dat er de tweede boucle en de derde boucle altijd harder gereden wordt, tevens door de concurentie, dus zit je er in het begin niet
goed bij qua tijden, dan zul je het voor jezelf bijna onmogelijk maken de achterstand weer te kunnen herstellen.



De tijden waren naar de mening van de equipe prima, maar de tussentijden van de anderen waren nog niet vergeleken, dat kon pas op de markt in Hulst, en er was nog 1 KP te gaan, alvorens er gekeken en vergeleken kon worden wat de directe concurentie had gedaan. De derde proef is een bekende proef, deze zit al jaren in deze rally, twee mooie Hairpins, een boer die zijn schuur opensteld om er doorheen te rijden, en mooie snelle dijkjes. Na een lang stuk van 650 mtr zat een supersnelle flauwe bocht, die dan ook op volle snelheid werd genomen, achter deze snelle linker bocht zat nog een lang
recht stuk van 800 Mtr, de snelheid op de teller liep op, 180 ,,, 190 ,,, 200 ,,, er werd een snelheid behaald die ruim boven de 200 lag, het aanremmen voor de haaks Rechts werd ditmaal dan ook met een blokkerend wiel
gehaald, waarna een deceptie volgde,,,,, bij het opschakelen voelde we dat de auto niet meer de power toonde die het aan het begin van de Rally had, en hing er dikke witte rook achter de Evo , Nee, geen regenwolk, maar wel een hele donkere wolk boven de verwachtingen van de equipe, er was nog maar een ding wat de equipe kon doen, en dat was proberen de schade zo beperkt mogelijk te houden, er werd besloten om de auto aan de kant te zetten, helaas, over en uit, maar als de techniek je in de steek laat, kun je niets anders dan de handdoek in de ring te gooien, en de schade proberen te minimaliseren. Het seizoen is nog lang.

Een enorme desillusie rijker, kijkt het LG Rallyteam Moree toch met vertrouwen vooruit naar ronde vier in het Hypohuis Rally Open, de Paradigit ELE Rally te Helmond, 3 t/m 5 Juni 2005.

Speciaal dankwoord aan onze sponsoren en de monteurs van Rallyrent:
LG Electronics, Pure Productive Communication, Stressless fauteuils en zitbanken, Blijderveen Cars, Carcleaning Tiel, Ben de Wild Productions, Deukenservice Bakker, Agip, VDBA accountants, Rymco motoroil, DeStickers.nl , Profile Tyrecenter Nout, Cees Versendaal Autoschade, De Kruif Machines, Koren Autoparts, De Haas - BMW, Rallyrent.

voor meer informatie surf naar http://www.autobedrijfmoree.nl/rally