ERC 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Holkers » zo jan 11, 2009 22:37

Maar er zullen ook een aantal rijders juist wel aan het ERC mee willen doen en niet aan het RDO... Dat de Nederlandse rallytop de lage landen zouden verruilen voor meer exotische oorden om hun hobby uit te oefenen was al bekend, jammergenoeg...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor duvalthebest » zo jan 11, 2009 22:40

Holkers schreef:Maar er zullen ook een aantal rijders juist wel aan het ERC mee willen doen en niet aan het RDO... Dat de Nederlandse rallytop de lage landen zouden verruilen voor meer exotische oorden om hun hobby uit te oefenen was al bekend, jammergenoeg...

Hoe zou je zelf zijn als piloot?
De meesten rijden al enkele jaren rond in Nederland en kennen de rally's al heel goed hé. Dus willen ze eens nieuwe rally's ontdekken, ervaring opdoen waardoor je als piloot nog beter wordt.

Ik denk ook dat de wedstrijden in Nederland dit jaar minder wrc's aan de start zullen krijgen, wat nog niet wil zeggen dat het een mager startveld zal worden.
duvalthebest

Berichtdoor joostkusters » zo jan 11, 2009 23:13

Bartrallyfan schreef:Ik denk en hoop dat het ERC in 2010 een groot aantal WRC's mag verwelkomen, ze mogen dan immers niet meer starten in het WRC, ook zijn er landen die deze auto's niet in hun nationale kampioenschappen toe laten. De rijders van deze WRCauto's zullen dan naar een anderre leuke competietie zoeken en die is dan te vinden in het zeer gevarieerde en veel landen bezoekende ERC! ook lijkt het mij slim om Frankrijk en Italie aan te doen, er zijn immers veel WRC's in deze landen. 2009 zal een goede voorbereiding zijn

ze mogen dan niet meer meedoen met het WK fabrieksteams, maar nog wel meedoen tot 2012
joostkusters

Berichtdoor erikjan » ma jan 12, 2009 0:00

we kunnen ons echter wel gelukkig prijzen met een HEEL dik startveld in Hellendoorn ;-)
erikjan

Berichtdoor Thibaud » ma jan 12, 2009 10:00

Hellendoorn 2008 was al minder dan 2007 (zonder ERC). Ik denk niet dat het heel veel beter zal zijn in 2009....

En zoals gezegd, ERC samen met een nationale kampioenschap rijden wordt moeilijk (en duur). Dat is een reden voor de mager Belgische startsveld in ERC, ze rijden waarschijnlijk liever in BK...
Thibaud

Berichtdoor Turbo » ma jan 12, 2009 10:02

Thibaud schreef:Hellendoorn 2008 was al minder dan 2007 (zonder ERC). Ik denk niet dat het heel veel beter zal zijn in 2009....

En zoals gezegd, ERC samen met een nationale kampioenschap rijden wordt moeilijk (en duur). Dat is een reden voor de mager Belgische startsveld in ERC, ze rijden waarschijnlijk liever in BK...

Hellendoorn zal zeker de top zijn ..het is de thuisbasis ..
duur daar heb je gelijk in zoals ik al zei ..
Belgen zouden maar al te graag in het buitenland rijden maar kunne met moeite hier alles betalen !!
Turbo

Berichtdoor Frank B. » ma jan 12, 2009 10:20

Mooie kalender!
Eerste wedstrijd wel laat! :shock:
Maar nu kunnen we tenminste beginnen met de voorbereidingen!

Mvg,
Frank
Frank B.

Berichtdoor Bartrallyfan » ma jan 12, 2009 10:26

joostkusters schreef:
Bartrallyfan schreef:Ik denk en hoop dat het ERC in 2010 een groot aantal WRC's mag verwelkomen, ze mogen dan immers niet meer starten in het WRC, ook zijn er landen die deze auto's niet in hun nationale kampioenschappen toe laten. De rijders van deze WRCauto's zullen dan naar een anderre leuke competietie zoeken en die is dan te vinden in het zeer gevarieerde en veel landen bezoekende ERC! ook lijkt het mij slim om Frankrijk en Italie aan te doen, er zijn immers veel WRC's in deze landen. 2009 zal een goede voorbereiding zijn

ze mogen dan niet meer meedoen met het WK fabrieksteams, maar nog wel meedoen tot 2012
Dat wist ik niet, nu wel :D
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor Turbo » ma jan 12, 2009 10:35

Frank B. schreef:Mooie kalender!
Eerste wedstrijd wel laat! :shock:
Maar nu kunnen we tenminste beginnen met de voorbereidingen!

Mvg,
Frank

Inderdaad knap programma ..
Voor de verandering ..een hollandse co komt naar Belgie ...zie onze Turbo site ..NL .. :wink:
Turbo

Berichtdoor Codieo » ma jan 12, 2009 11:12

Wist niet zo goed waar ik het kwijt moest, maar aangezien er hier toch al volop over Hellendoorn wordt gesproken, hierbij:

Las deze reactie op RFH.nl.

http://www.rallyingforholland.nl/blog.php?blogID=136

Is dit iemand die een paar jaar achter loopt? Of is er iets dat ik gemist heb???
Codieo

Berichtdoor ZZR Fan » ma jan 12, 2009 11:32

Codieo schreef:Wist niet zo goed waar ik het kwijt moest, maar aangezien er hier toch al volop over Hellendoorn wordt gesproken, hierbij:

Is dit iemand die een paar jaar achter loopt? Of is er iets dat ik gemist heb???

Volgens mij een laatbloeier, anders stond Hellendoorn niet op de ERC kalender en ook niet op de NK kalender, zoals een paar jaar geleden het geval was.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor mantaboy » ma jan 12, 2009 11:46

ZZR Fan schreef:
Codieo schreef:Wist niet zo goed waar ik het kwijt moest, maar aangezien er hier toch al volop over Hellendoorn wordt gesproken, hierbij:

Volgens mij een laatbloeier, anders stond Hellendoorn niet op de ERC kalender en ook niet op de NK kalender, zoals een paar jaar geleden het geval was.

Denk niet dat er hier even verder over gespeculeerd moet worden. Laten we even rustig aan afwachten ipv olie op het vuur te gooien.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor jordysport » ma jan 12, 2009 19:48

briljant schreef:
Turbo schreef:
briljant schreef:Nadeel van deze ERC kalender is dat veel van de Nederlandse deelnemers niet in Nederland zullen starten.
12-13 juni Thüringen Rallye is 1 week voor Autosoft Vechtdal Rallysprint
3-4 juli Rally del Casentino is 1 week voor Exotic Green Rally
4-5 september KDAK Rally is gelijk met LG Amsterdam Rallysprint
10-11 oktober Rallye Le Touquet is 1 week na Informatique Rallysprint Zoetermeer en een week voor Veenhuizen Groep Nederland Rally

Dat was toch te verwachten ..
Het lijkt mij financiel moeilijk mogelijk te zijn om aan beide kampioenschappen deel te nemen ..
Dat ben ik helemaal met je eens Geert.
Maar een deel van de forum leden praat nu heel positief over het ERC.
Maar als er straks in de Nederlandse wedstrijden minder dik materiaal aan de start komt gaan ze klagen waarom er niet meer deelnemers zijn.
De meeste Forum leden zullen namelijk niet naar de wedstrijden in Italië, Denemarken, Duitsland en Frankrijk gaan

Hoeven we niet meer zo lang te wachten op de achterwielaandrijvers. :wink:
jordysport

Berichtdoor erikjan » ma jan 12, 2009 21:11

inderdaad, elk nadeel heeft z'n voordeel :lol:
erikjan

Berichtdoor Sjeik1981 » di jan 13, 2009 23:46

Dat is zo, maar ik ben ook wel voorstander van paar mooie knallende WRC`s,,,,,,
Sjeik1981

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden