Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
henk schreef:laatste foto's van de astra: [img=http://www5.picturepush.com/photo/a/1377698/220/1377698.jpg]
Gisteren is de auto afgesteld bij Dries Bosch die ook het blok heeft opgebouwd.
Na afstellen levert het blok 200 pk en een koppel van +/- 240nm![]()
op wat kleinigheden na is de auto klaar voor onze thuisrally...sprint
stefanjonas schreef:heb zo m'n twijfels of dat toegestaan is (gehomologeerd is)
lijkt me niet heel bevordelijk voor het geheel, een motorblok doorzagen om op het gewenste aantal cilinders te komen....
Mark Verhoeven schreef:Met een afgezaagde 6 cilinder kop (van een benzine 24V motor) mag het natuurlijk nooit... Die koppen bestonden nog niet ten tijde dat deze auto gehomologeerd is. Of er überhaupt een 16V kop gehomologeerd is op een Kadett, weet ik niet. (meen wel ooit iets gehoord te hebben dat ze zoiets gehad hebben, maar dat het niet betrouwbaar was) Je kan er natuurlijk nog altijd een Ascona/Manta 400 blok inhangen...![]()
![]()
Je was me net voor Berto...
Berto schreef:stefanjonas schreef:heb zo m'n twijfels of dat toegestaan is (gehomologeerd is)
lijkt me niet heel bevordelijk voor het geheel, een motorblok doorzagen om op het gewenste aantal cilinders te komen....
Dit gebeurt wel meer, de kop wordt dan afgezaagd en er wordt een plaatje op het eind gemonteerd.
Kan op zich prima als je weet wat je doet, alleen heb je dan geen originele (en dus ook geen gehomologeerde??) kop.
StevenK schreef:Berto schreef:stefanjonas schreef:heb zo m'n twijfels of dat toegestaan is (gehomologeerd is)
Dit gebeurt wel meer, de kop wordt dan afgezaagd en er wordt een plaatje op het eind gemonteerd.
Kan op zich prima als je weet wat je doet, alleen heb je dan geen originele (en dus ook geen gehomologeerde??) kop.
Vergis je niet hoe ruim een groep 4 homologatie is
Mark Verhoeven schreef:Je kan er natuurlijk nog altijd een Ascona/Manta 400 blok inhangen...![]()
![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast