Wie is een auto aan het ombouwen / bouwen voor 2009

Alles over rally auto's.

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor stefanjonas » do feb 05, 2009 14:41

heb zo m'n twijfels of dat toegestaan is (gehomologeerd is)
lijkt me niet heel bevordelijk voor het geheel, een motorblok doorzagen om op het gewenste aantal cilinders te komen....
stefanjonas

Berichtdoor Pruttel » do feb 05, 2009 15:38

Ik denk dat hij die ook niet voor de rally gebruikt hoor, daar gebruikt hij wel een gehomologeerd blok voor..
Pruttel

Berichtdoor kraats » do feb 05, 2009 17:00

henk schreef:laatste foto's van de astra: [img=http://www5.picturepush.com/photo/a/1377698/220/1377698.jpg]

Gisteren is de auto afgesteld bij Dries Bosch die ook het blok heeft opgebouwd.
Na afstellen levert het blok 200 pk en een koppel van +/- 240nm :D

op wat kleinigheden na is de auto klaar voor onze thuisrally...sprint :wink:

Ziet er netjes uit, Henk. Zal vast leuk klinken!! Hoe heb je dat opgelost met bjvoorbeeld de remmen? Heb je een pedalbox gemonteerd? En de versnellingsbak heb je toch ook wel aangepast? 240N/m op een orginele bak lijkt me niet extreem lang goed gaan. Vertel eens wat je voor oplossingen je hebt gekozen.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Jan-Willem » do feb 05, 2009 17:07

@wolves,

Volgensmij is het zo dat er een cilinderkop van een 24v 6 cilinder diesel wordt gepakt.
Hiervan worden er dan 2 afgezaagd dus is het dan ineens een 16V.
In een bepaalde homologatie is het toegstaan, en het zal dan wel een kadett zijn waarin het mag.

Er reed met de conrad euregiorally ook zo'n kadett mee met 16V.
Dus ze bestaan wel en zal dan ook wel mogen..
Jan-Willem

Berichtdoor Berto » do feb 05, 2009 17:08

stefanjonas schreef:heb zo m'n twijfels of dat toegestaan is (gehomologeerd is)
lijkt me niet heel bevordelijk voor het geheel, een motorblok doorzagen om op het gewenste aantal cilinders te komen....

Dit gebeurt wel meer, de kop wordt dan afgezaagd en er wordt een plaatje op het eind gemonteerd.
Kan op zich prima als je weet wat je doet, alleen heb je dan geen originele (en dus ook geen gehomologeerde??) kop.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor Mark Verhoeven » do feb 05, 2009 17:11

Met een afgezaagde 6 cilinder kop (van een benzine 24V motor) mag het natuurlijk nooit... Die koppen bestonden nog niet ten tijde dat deze auto gehomologeerd is. Of er überhaupt een 16V kop gehomologeerd is op een Kadett, weet ik niet. (meen wel ooit iets gehoord te hebben dat ze zoiets gehad hebben, maar dat het niet betrouwbaar was) Je kan er natuurlijk nog altijd een Ascona/Manta 400 blok inhangen... :roll: :oops:

Je was me net voor Berto... :wink:
Mark Verhoeven

Berichtdoor Jan-Willem » do feb 05, 2009 17:36

Mark Verhoeven schreef:Met een afgezaagde 6 cilinder kop (van een benzine 24V motor) mag het natuurlijk nooit... Die koppen bestonden nog niet ten tijde dat deze auto gehomologeerd is. Of er überhaupt een 16V kop gehomologeerd is op een Kadett, weet ik niet. (meen wel ooit iets gehoord te hebben dat ze zoiets gehad hebben, maar dat het niet betrouwbaar was) Je kan er natuurlijk nog altijd een Ascona/Manta 400 blok inhangen... :roll: :oops:

Je was me net voor Berto... :wink:

Ik weet het ook niet precies hoor, maar ik dacht dat de persoon Braunius heet die ook een 16V gebruikt.
Dit had ik gelezen in een ander topic dacht ik
Laatst bijgewerkt door Jan-Willem op do feb 05, 2009 20:41, in totaal 1 keer bewerkt.
Jan-Willem

Berichtdoor Pruttel » do feb 05, 2009 18:23

Braunius rijdt wel in een 16v, maar of daar 2 cilinders afgezaagd zijn weet ik niet.
Braunius krijgt trouwens wel helemaal revisie van de auto, hij is nu helemaal kaal en wordt weer opnieuw opgebouwd!
Pruttel

Berichtdoor Jaccoooo » do feb 05, 2009 19:31

daar gaan we weer :evil: we hebben deze discussie al eerder gehad op dit forum,we moeten dat vuur niet elke keer opstoken,want dan rijden er straks alleen nog maar trage opels (die met moeite dwars willen)over de proeven,en dat kan nooit de bedoeling zijn.

@ navigeert je hebt een PB
Jaccoooo

Berichtdoor StevenK » do feb 05, 2009 21:31

Berto schreef:

Dit gebeurt wel meer, de kop wordt dan afgezaagd en er wordt een plaatje op het eind gemonteerd.
Kan op zich prima als je weet wat je doet, alleen heb je dan geen originele (en dus ook geen gehomologeerde??) kop.

Vergis je niet hoe ruim een groep 4 homologatie is ;)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Hans Poortman » do feb 05, 2009 22:26

StevenK schreef:
Berto schreef:

Vergis je niet hoe ruim een groep 4 homologatie is ;)

:D :D :D
Hans Poortman

Berichtdoor Ton Van Spanje » do feb 05, 2009 22:34

Een niet met naam te noemen rijder :wink: heeft de link al eens gepost.

http://www.cg-racing.de/homologationsbl ... ttCGTE.pdf

En als ik me niet vergis hebben de vragenstellers deze vragen al eens eerder gesteld in het C Coupe draadje en hebben ze deze zelfde link als antwoord gehad.
Ton Van Spanje

Berichtdoor mantaboy » vr feb 06, 2009 10:29

2 cilinders afzagen van een 24v kop word al jaren door Risse Motorsport gedaan in Soest (D). Zelf racen ze ook met een Kadett 2.7 16v in de VLC. Deze Kadett is dan ook regelmatig voorin het veld te vinden.

Op de site van Risse kan je voorbeelden vinden van zo'n ombouw. Klinkt ook erg lekker trouwens, tijdens de ombouw van een blok voor me daar het starten van de Manta en Kadett mogen aanschouwen. Dat was super om live te horen en te zien!
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Gijs G » vr feb 06, 2009 20:05

Mark Verhoeven schreef:Je kan er natuurlijk nog altijd een Ascona/Manta 400 blok inhangen... :roll: :oops:

of van de KADETT 400, jazker die was er ook. maar is nooit echt mee gereden geloof ik (een D- kadett met 400 blok en achterwiel aandrijving....)
schijnt er ook eentje van in nederland aanwezig te zijn..
rallyfanteam "de bende rond Venray"
Gijs G

Berichtdoor Martin » vr feb 06, 2009 20:39

Martin

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's