South Swedish Rally 2009 Inclusief film en foto's

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Rinse » do mei 07, 2009 16:57

Degene waarvan ik volgende week een busje mee zou nemen naar Zweden toe begint nu in één keer weer te twijfelen of dat wel zo'n goed idee is... Zijn er nog mensen/rallyteams die hun auto/bus aan mij zouden willen uitlenen? Eventueel tegen vergoeding, alleen kan dat niet al te hoog zijn maar daar komen we dan wel uit.
Rinse

Re: zuid zweden rally

Berichtdoor leor888 » do mei 07, 2009 21:34

vandeven schreef:Roel we gaan ook . Heb je nog tips voor bepaalde unieke plekken om mooie plaatjes te schieten?

Ik zit net de proevenkaarten van afgelopen twee jaar med dit jaar te vergelijken, maar er zit volgens mij geen enkele proef hetzelfde in. Dus tips kan ik nu nog niet geven.

Maar een blik op de routekaarten, als je die hebt volgende week, zegt al voldoende: vele mooie plekken, blijft toch kwestie van zoeken.

Wat algemene tips in Zweden:

Goed orienteren op de kaarten, niet elke onverharde weg die Garmin of Tomtom aangeeft is een doorgaande weg....
Maar is kwestie van proberen of zijweggetjes begaanbaar en doorlopend zijn tot aan de proef
Helaas betekent rally in Zweden toch ook vele kilometers lopen hoewel dit in Småland meestal nog meevalt.
Als je volgens je navigator af moet slaan vanaf een hoofdweg en daar staat een hek, welke wel dicht zit maar niet op slot dan kun je die openen, en nadat je erdoor bent weer sluiten! (tegen overstekende elanden / rendieren / zwijnen). Als er geen slot op zit is de weg vrij toegankelijk. Lang leve het allemansrecht.

Maar de echte route kaarten zie ik dus ook pas op donderdagmiddag. (evt mob.nr via PB?)

De shake down zal wel op dezelfde plek zijn als vorige jaren. (Trollestorp - Grytåsa) werkt een earth link hier: http://bbs.keyhole.com/ubb/ubbthreads.p ... 694674.kmz ? Maar daar ben ik nog niet eerder geweest.
Nee dus, de link is naar de shakedown van afgelopen twee jaar. Dit jaar is de shakedown op een andere plek. Nabij Hjalmaryd, net ten zuid oosten van Ljungby

Vrijdag is er dit maal maar een proef, die tweemaal wordt gereden. Ze beginnen pas om 17:00 dit jaar.

Trouwens ze hebben er afgelopen weekend nog over getwijfeld of de SM doormoest gaan ivm met het kleine aantal deelnemers.
Men det blir av!
Laatst bijgewerkt door leor888 op di mei 12, 2009 8:15, in totaal 2 keer bewerkt.
leor888

Berichtdoor leor888 » do mei 07, 2009 21:36

Rinse schreef:Degene waarvan ik volgende week een busje mee zou nemen naar Zweden toe begint nu in één keer weer te twijfelen of dat wel zo'n goed idee is... Zijn er nog mensen/rallyteams die hun auto/bus aan mij zouden willen uitlenen? Eventueel tegen vergoeding, alleen kan dat niet al te hoog zijn maar daar komen we dan wel uit.

(Even berichtje schoppen, deze moet denk ik bovenaan blijven staan)

Ik hoop dat het jullie lukt om dit te regelen.

Heb jij op basis van rally guide 2 nog aanbevelingen qua route / toeschouwersplekken?
leor888

Berichtdoor Rinse » vr mei 08, 2009 23:29

Er staan kaarten in waar de proeven op uitgetekend zijn, kunt u daar wat mee? Er zit trouwens ook een startlijst bij, misschien dat u daar ook interesse voor heeft? Zeg het maar, dan stuur ik het u wel.
Wel een grappig detail: op de startlijst hebben we startnummer 130, de allereerste van de Volvo Original C-förare, terwijl ik nog nooit van mijn leven een gravelrally heb gereden...
Rinse

Berichtdoor KaNo » za mei 16, 2009 15:39

Rinse Zwaagstra Martin Nortier staan 10e algemeen in South Swedish Rally Volvo Original, na 9 proeven.
Met vriendelijke groet,

Karel Nortier
KaNo

Berichtdoor Roger en Jolanda » za mei 16, 2009 15:50

KaNo schreef:Rinse Zwaagstra Martin Nortier staan 10e algemeen in South Swedish Rally Volvo Original, na 9 proeven.

WOOOOOOOOOOOOOOWH :shock:
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda

Berichtdoor lunteraan » za mei 16, 2009 16:47

waar kan je de tijden zien????
Michel Hendriksen
]
lunteraan

Berichtdoor KaNo » za mei 16, 2009 17:01

Met vriendelijke groet,

Karel Nortier
KaNo

Berichtdoor Wolter » za mei 16, 2009 17:15

Roger en Jolanda schreef:
KaNo schreef:Rinse Zwaagstra Martin Nortier staan 10e algemeen in South Swedish Rally Volvo Original, na 9 proeven.

WOOOOOOOOOOOOOOWH :shock:

Niet algemeen klassement, maar in de Volvo cup C. Daar zijn ze 9e van de 10 nog in de rally. In het algemene Volvo-klassement zijn ze 33e van de nog 35 in de rally. ;)
Wolter

Berichtdoor KaNo » za mei 16, 2009 17:34

Rinse Zwaagstra en Martin Nortier Voch Volvo Original C-förare zijn 33 algemeen en 9 in de c klasse. :lol: :lol:
Met vriendelijke groet,

Karel Nortier
KaNo

Berichtdoor leor888 » zo mei 17, 2009 10:55

KaNo schreef:Rinse Zwaagstra en Martin Nortier Voch Volvo Original C-förare zijn 33 algemeen en 9 in de c klasse. :lol: :lol:

Ik denk dat ze al lang blij zijn dat ze het heelhuids hebben afgelegd. Gefeliciteerd daarmee.

Trouwens niet vergeten dat Bernard ten Brinke en Bert van Bloemendaal 8e overall zijn geworden in de NEZ.
(En 6e in hun klasse 4WD.)

Bij hen zag je duidelijk een verbetering in de 2e doorkomst (van de proeven die 2 keer werden verreden) en het leren rijden op gravel was hun doel ook als ik het goed begrepen heb. Dus missie geslaagd?

Het was wel weer een op en top stoffige rally. De voor donderdag voorspelde regen was uitgebleven en er was in de bossen niet zoveel wind. Maar wel weer erg mooi om te bekijken.

Wat een klasse verschil trouwens tussen Mikkelsen (en PG) en de rest. (Ook al konden de WRC's nog redelijk aansluiting houden)
Mikkelsen was sneller over de eerste 9 proeven in de NEZ dan PG in de SM. De SM was na die 9 proeven klaar. De NEZ had nog een bouceltje van drie te gaan.

De timing van dag 2 was wel complex door die 4 categorieen en ook door de grote afstanden tussen de proeven. Ik kon daardoor helaas geen tussentijdse service bezoeken.

Startnr 114 (Bosscha en Keits ) heb ik niet gezien gisteren. Zijn ze niet gegaan? Ze stonden ook niet in de lijst met uitvallers.
leor888

Berichtdoor briljant » zo mei 17, 2009 11:20

leor888 schreef:Startnr 114 (Bosscha en Keits ) heb ik niet gezien gisteren. Zijn ze niet gegaan? Ze stonden ook niet in de lijst met uitvallers.
Die hebben in Sulingen veel schade gereden aan hun Volvo en konden dat niet op tijd herstellen.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor leor888 » zo mei 17, 2009 17:40

Moet dit in een apart topic, dan hoor ik het wel. maar is misschien een beetje veel voor een paar foto's?

Ik heb hier in Zweden nog wat foto's gevonden van startnr 56. (Bernhard ten Brinke en Bert van Bloemendaal)

De foto links zijn gekopieerd met toestemming van Åke (http://www.fotogubben.eu/)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elders ook nog wat foto's op het net (med tillstånd av Patrik)
Meer foto's zijn te vinden op zijn site http://www.puttesrallyfoto.se

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb zelf nog wat filmpjes gemaakt met mijn mobieltje, dus uiteraard niet de beste kwaliteit. maar toch ook wel een paar leuke stukjes oa een paar jumps op SS13. Die probeer ik later nog te plaatsen.
(Helaas heb ik het videootje van Rinse en Martin op SS4 voor het kopieren al verwijderd)
Laatst bijgewerkt door leor888 op zo mei 17, 2009 22:31, in totaal 1 keer bewerkt.
leor888

Berichtdoor leor888 » zo mei 17, 2009 21:51

Met dank aan Patrik (puttesrallyfoto.se) nog een paar Hollandse plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zijn er meer fotograferende forumdeelnemers bij de SSR geweest?
Heb wel een aantal NL kentekens zien rijden.
leor888

Berichtdoor leor888 » zo mei 17, 2009 23:23

Bernhard komt hier ook nog even voorbij.
http://www.youtube.com/watch?v=49rLdsphq8U

Verder nog meer op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=0reXyV_2wug

Een onboard van de shakedown
http://www.youtube.com/watch?v=1KCkCWIx ... re=channel

een onboard van ss2. helaas met wat storing
http://www.youtube.com/watch?v=4E0nChLr ... re=channel

een filmpje van vrijdag, maar iets minder intressant...
http://www.youtube.com/watch?v=rD5-p5zs ... re=channel

nog meer
http://www.youtube.com/watch?v=wAvFhFUDkIY
leor888

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden