Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Sportvisserij Nederland is de landelijke vereniging die (inter)nationaal de sportvisserijbelangen behartigt. Met veel expertise, grote inzet, betrokkenheid en een uitgebreid netwerk van relaties op het gebied van recreatie-, natuur- en waterbeheer.
Hein schreef:Ik zie hier toch verschillende denkfouten voorbij komen in deze oeverloze discussie en maar weinig opmerkingen die hout snijden.
Het is heel makkelijk om te roepen dat een programma 'niks is', vervolgens ook nog eens de kritiek persoonlijk op de man spelen die het programma al negen jaar op de buis weet te krijgen. Heel eerlijk gezegd vindt ik Frank als commentator van eenzame klasse. Beter dan Allard Kalff, beter dan Rick Winkelman, beter dan Peter Baert en vele malen beter dan die andere floeper van Eurosport. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Geef de man een onbeperkt budget en ik weet zeker dat we een spectaculaire Volvo met startnummer 145 ook in beeld krijgen.
tiemen schreef:Hein schreef:Ik zie hier toch verschillende denkfouten voorbij komen in deze oeverloze discussie en maar weinig opmerkingen die hout snijden.
Het is heel makkelijk om te roepen dat een programma 'niks is', vervolgens ook nog eens de kritiek persoonlijk op de man spelen die het programma al negen jaar op de buis weet te krijgen. Heel eerlijk gezegd vindt ik Frank als commentator van eenzame klasse. Beter dan Allard Kalff, beter dan Rick Winkelman, beter dan Peter Baert en vele malen beter dan die andere floeper van Eurosport. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Geef de man een onbeperkt budget en ik weet zeker dat we een spectaculaire Volvo met startnummer 145 ook in beeld krijgen.
Wanneer mensen kritiek hebben op RR wil dit niet zeggen dat het altijd op de man gespeeld is, maar ja, daarover verschillen mensen van mening![]()
tiemen schreef:Persoonlijk vind ik dat Frank een zeeeeeeer goede tv/radio stem heeft, ook niet onbelangrijk.
De mening over eenzame klasse deel ik niet, wel dat hij goed is. Dat vond ik al toen hij bij de Zuiderzee Rally in 1991 als spreker op het podium stond.
tiemen schreef:Toen RR begon legde hij keurig uit wat de rallysport is, welke auto's er rijden, enz.
Helaas gaat Frank er in mijn ogen van uit dat de gemiddelde RR kijker bijna achterlijk moet zijn, waarom moet je andere IEDERE uitzending vertellen wat een WRC is![]()
Dit vind ik persoonlijk een zeer irritant gedrag, maar goed, het staat mij vrij om te kijken of om dit niet te doen.
Ook Wolter noemde dit al. Er zijn dus meer mensen die zich hieraan storen.
Hein schreef:tiemen schreef:Toen RR begon legde hij keurig uit wat de rallysport is, welke auto's er rijden, enz.
Helaas gaat Frank er in mijn ogen van uit dat de gemiddelde RR kijker bijna achterlijk moet zijn, waarom moet je andere IEDERE uitzending vertellen wat een WRC is![]()
Dit vind ik persoonlijk een zeer irritant gedrag, maar goed, het staat mij vrij om te kijken of om dit niet te doen.
Draai het spies eens om. We zitten hier met een heel select groepje dat veel denkt te weten van de rallysport. Hoeveel van ons kijken naar RR?
Ik denk namelijk dat de gemiddelde kijker van RR absoluut geen idee heeft wat een WRC is, wat een scratch is, wat een proef is, wat een S1600 is, wat een R3 is en ga zo maar door.
Vergeet niet dat RR onderdeel is van het RTL GP gebeuren en ingebed wordt in de circuitracerij programma's. Hij is dus bijna wel verplicht om het uit te leggen.
tiemen schreef:Hein schreef:tiemen schreef:Toen RR begon legde hij keurig uit wat de rallysport is, welke auto's er rijden, enz.
Draai het spies eens om. We zitten hier met een heel select groepje dat veel denkt te weten van de rallysport. Hoeveel van ons kijken naar RR?
Ik denk namelijk dat de gemiddelde kijker van RR absoluut geen idee heeft wat een WRC is, wat een scratch is, wat een proef is, wat een S1600 is, wat een R3 is en ga zo maar door.
Vergeet niet dat RR onderdeel is van het RTL GP gebeuren en ingebed wordt in de circuitracerij programma's. Hij is dus bijna wel verplicht om het uit te leggen.
Je hebt gelijk als je zegt dat hij het programma maakt binnen het RTL GP gebeuren, en daardoor zal misschien de gemiddelde kijker weinig weten van de rallysport.
Toch neemt dit niet weg dat na 9 ( seizoenen) je toch ook enige kennis mag aanemen. Laten we wel zijn, iemand die niet van autosport in zijn algemeen houdt, zal ook niet kijken, net zomin als ik (als autosport liefhebber) kijk naar bijvoorbeeld schaken.
In dat kader vind ik het wel té om iedere keer het verschil uit te leggen.
Holkers schreef:Hoeveel zou het kosten om bij RTL of SBS een half uur per week aan zendtijd in te kopen? Hoeveel geld heb je dan nodig om jezelf, je cameraman en eventueel een extra camera man een paar dagen per maand in te huren en te betalen? Hoeveel zou een montageruimte kosten en de bijbehorende kwaliteit? Hoveel zou je aan het einde van de maand over houden om de boterham te kopen en het pak melk af te rekenen?
Ja, het is makkelijk om te zeggen; "ga maar eens in zijn schoenen staan", maar hij staat wel in zijn schoenen en zo lang er iets van rally op de televisie wordt uitgezonden zullen er kijkers zijn. Deze zullen kritisch zijn als ze al langer fan zijn, maar er zullen er vast meer bij zitten die door een uitzending eens een rally gaan bekijken. Er zullen er vast wat tussen zitten die een bedrijf hebben en wat sponsorgeld over hebben, want als de sport een tv-programma heeft, moet het wel professioneel zijn...
Kritiek leveren is net zo makkelijk als zeggen "doe het zelf maar eens".
Cinq-Power schreef:Zal Frank leuk vinden na het akkefietje bij finishpodium Almere
JOCHEM HANEGRAAF schreef:Cinq-Power schreef:Zal Frank leuk vinden na het akkefietje bij finishpodium Almere
Almere? wat was daar dan?

Keer terug naar TV en Multimedia
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten