Elke week RallyReport

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Frevo » di mei 12, 2009 7:47

Vergeet ook niet dat we hier met een relatief zeer kleine groep fanatiekelingen bij elkaar zitten. De doelgroep van RR is een veel breder publiek.
Laatst bijgewerkt door Frevo op di mei 12, 2009 20:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor Hein » di mei 12, 2009 8:09

Ik zie hier toch verschillende denkfouten voorbij komen in deze oeverloze discussie en maar weinig opmerkingen die hout snijden.

'De Eurosport-beelden' bestaan niet. ISC levert tegen een vorstelijke vergoeding het officiele WRC beeldmateriaal. Dat materiaal is voor Eurosport en voor Rally Report gelijk. En dus zie je doublures in het beeldmateriaal. Je kunt het hooguit iets anders aan elkaar monteren als dat al mag.

RSTV wordt aan gewerkt, maar bedenk je wel dat het dataverkeer giga is. En wie moet dat betalen? Juist, niet de mensen die hier met de 'makkelijke' oplossingen komen.

Het is heel makkelijk om te roepen dat een programma 'niks is', vervolgens ook nog eens de kritiek persoonlijk op de man spelen die het programma al negen jaar op de buis weet te krijgen. Heel eerlijk gezegd vindt ik Frank als commentator van eenzame klasse. Beter dan Allard Kalff, beter dan Rick Winkelman, beter dan Peter Baert en vele malen beter dan die andere floeper van Eurosport. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Geef de man een onbeperkt budget en ik weet zeker dat we een spectaculaire Volvo met startnummer 145 ook in beeld krijgen.

Overigens wordt Vis TV gesponsord door Sportvisserij Nederland.

Sportvisserij Nederland is de landelijke vereniging die (inter)nationaal de sportvisserijbelangen behartigt. Met veel expertise, grote inzet, betrokkenheid en een uitgebreid netwerk van relaties op het gebied van recreatie-, natuur- en waterbeheer.

Rallyreport wordt niet gesponsord door de KNAF.

Kortom stop nou eens met een oeverloze discussie en wees blij dat RR er is. Wil je het verbeteren? Zorg er dan voor dat je de koppen bij elkaar steekt en Frank meer budget krijgt. Maar dat lukt niet want bijna iedereen in deze sport wil voor een duppie op de eerste rij zitten. Deze sport is een sport om aan te raken maar dat houdt ook in dat je een enorme versnippering krijgt waardoor er weinig tot niets van de grond komt. Ga maar eens zoeken hoeveel websites er zijn die pretenderen nieuws te brengen. Of de foto en video sites.

Rallyworld.tv werd inderdaad ook met veel bombarie binnengehaald, maar is een stille dood gestorven.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Armand » di mei 12, 2009 8:56

Ik denk dat ik het recht heb om goedkoop / gemakkelijk te zeggen gaat maar eens in zijn schoenen staan, aangezien ik dat ook gedaan heb. Dan wel niet met de camera, maar wel met de bladen die we uitgegeven hebben. Uit deze ervaring weet ik dat het gemakkelijker gezegd is dan gedaan. En dat blijkt ook, want na ons roemloos ten onder gaan heb ik geen nieuwe initiatieven gezien.

Er bestaat geen "goedkope cameraman" of "goedkope journalist". Ja die bestaan wel, daar zie ik na elke rally foto's, verhaaltjes en filmpjes van voorbij komen. Ja ook van mensen die een pershes aan hebben. Hein vertaald het goed. Hoeveel sites zijn er die pretenderen echt nieuws te hebben. NUL. Ja, Walter wil wel eens wat plaatsen wat ik nergens gelezen heb. Maar meestal is het een vertaling van een persbericht wat ik links en rechts tegenkom. Maakt niet uit, er wordt moeite voor gedaan. Maar echt nieuws!!! Kan ook niet, want journalistje uithangen kost gewoon geld en als je met je website niks binnenhaald aan advertentie inkomsten gaat de lol er snel vanaf. Uiteindelijk gaat het erom dat de hypotheek en de bammetjes voor je kinderen betaald kunnen worden....

Als nou iedereen die wat doet op internet, met een fotocamera of filmcamera de koppen bij elkaar steekt en een initiatief start. Dan vorm je een groot front en kan je meer doen dan nu het versplinterde zooitje van initiatieven die uiteindelijk niks brengen. Ja, dan zou je zelfs bij de tv aan kunnen kloppen. Maar ook de goedbedoelde hobbyisten zijn graag met hun eigen ding bezig. En dan Frank afbranden omdat hij eigenlijk hetzelfde doet....
Armand

Berichtdoor tiemen » di mei 12, 2009 11:29

Hein schreef:Ik zie hier toch verschillende denkfouten voorbij komen in deze oeverloze discussie en maar weinig opmerkingen die hout snijden.

Het is heel makkelijk om te roepen dat een programma 'niks is', vervolgens ook nog eens de kritiek persoonlijk op de man spelen die het programma al negen jaar op de buis weet te krijgen. Heel eerlijk gezegd vindt ik Frank als commentator van eenzame klasse. Beter dan Allard Kalff, beter dan Rick Winkelman, beter dan Peter Baert en vele malen beter dan die andere floeper van Eurosport. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Geef de man een onbeperkt budget en ik weet zeker dat we een spectaculaire Volvo met startnummer 145 ook in beeld krijgen.

Wanneer mensen kritiek hebben op RR wil dit niet zeggen dat het altijd op de man gespeeld is, maar ja, daarover verschillen mensen van mening :wink:

Persoonlijk vind ik dat Frank een zeeeeeeer goede tv/radio stem heeft, ook niet onbelangrijk.
De mening over eenzame klasse deel ik niet, wel dat hij goed is. Dat vond ik al toen hij bij de Zuiderzee Rally in 1991 als spreker op het podium stond.

Toen RR begon legde hij keurig uit wat de rallysport is, welke auto's er rijden, enz.
Helaas gaat Frank er in mijn ogen van uit dat de gemiddelde RR kijker bijna achterlijk moet zijn, waarom moet je andere IEDERE uitzending vertellen wat een WRC is :?:

Dit vind ik persoonlijk een zeer irritant gedrag, maar goed, het staat mij vrij om te kijken of om dit niet te doen.

Ook Wolter noemde dit al. Er zijn dus meer mensen die zich hieraan storen.
tiemen

Berichtdoor Codieo » di mei 12, 2009 11:41

Nou zie ik een hele hoop meningen voorbij komen. Is het dan niet een idee om een "algemene" inventarisatie te maken van de gemiddelde mening (ik weet dat dat moeilijk is en je dan nooit iedereen tevreden kan maken) en die meningen/suggesties/ideeën door te sturen in de richting van FV. Per slot van rekening zitten hier (zoals al eerder gezegd) de grootste rallyfans van Nederland.
En ik ben van mening dat je beter iemand kan helpen met goedbedoelde suggesties, dan al die meningen te spuien (ondanks dat je op een forum natuurlijk gewoon je mening mag geven) en dat er vervolgens niets mee gebeurd.
Codieo

Berichtdoor Hein » di mei 12, 2009 11:43

tiemen schreef:
Hein schreef:Ik zie hier toch verschillende denkfouten voorbij komen in deze oeverloze discussie en maar weinig opmerkingen die hout snijden.

Wanneer mensen kritiek hebben op RR wil dit niet zeggen dat het altijd op de man gespeeld is, maar ja, daarover verschillen mensen van mening :wink:

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. En gelukkig is de kritiek lang niet altijd op de man gespeeld. Van de andere kant is RR Frank's kindje en zou je je voor kunnen stellen dat de kritiek hem persoonlijk raakt.

tiemen schreef:Persoonlijk vind ik dat Frank een zeeeeeeer goede tv/radio stem heeft, ook niet onbelangrijk.
De mening over eenzame klasse deel ik niet, wel dat hij goed is. Dat vond ik al toen hij bij de Zuiderzee Rally in 1991 als spreker op het podium stond.

Zijn we het toch een keer ergens bijna over eens. Op rallygebied is Frank eenzame klasse. Maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening.

tiemen schreef:Toen RR begon legde hij keurig uit wat de rallysport is, welke auto's er rijden, enz.
Helaas gaat Frank er in mijn ogen van uit dat de gemiddelde RR kijker bijna achterlijk moet zijn, waarom moet je andere IEDERE uitzending vertellen wat een WRC is :?:

Dit vind ik persoonlijk een zeer irritant gedrag, maar goed, het staat mij vrij om te kijken of om dit niet te doen.

Draai het spies eens om. We zitten hier met een heel select groepje dat veel denkt te weten van de rallysport. Hoeveel van ons kijken naar RR?

Ik denk namelijk dat de gemiddelde kijker van RR absoluut geen idee heeft wat een WRC is, wat een scratch is, wat een proef is, wat een S1600 is, wat een R3 is en ga zo maar door.

Vergeet niet dat RR onderdeel is van het RTL GP gebeuren en ingebed wordt in de circuitracerij programma's. Hij is dus bijna wel verplicht om het uit te leggen.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor tiemen » di mei 12, 2009 12:35

Hein schreef:
tiemen schreef:Toen RR begon legde hij keurig uit wat de rallysport is, welke auto's er rijden, enz.

Draai het spies eens om. We zitten hier met een heel select groepje dat veel denkt te weten van de rallysport. Hoeveel van ons kijken naar RR?

Ik denk namelijk dat de gemiddelde kijker van RR absoluut geen idee heeft wat een WRC is, wat een scratch is, wat een proef is, wat een S1600 is, wat een R3 is en ga zo maar door.

Vergeet niet dat RR onderdeel is van het RTL GP gebeuren en ingebed wordt in de circuitracerij programma's. Hij is dus bijna wel verplicht om het uit te leggen.

Je hebt gelijk als je zegt dat hij het programma maakt binnen het RTL GP gebeuren, en daardoor zal misschien de gemiddelde kijker weinig weten van de rallysport.
Toch neemt dit niet weg dat na 9 ( seizoenen :!: ) je toch ook enige kennis mag aanemen. Laten we wel zijn, iemand die niet van autosport in zijn algemeen houdt, zal ook niet kijken, net zomin als ik (als autosport liefhebber) kijk naar bijvoorbeeld schaken.
In dat kader vind ik het wel té om iedere keer het verschil uit te leggen.
tiemen

Berichtdoor WRC fan » di mei 12, 2009 13:03

En die kijkers die niet veel van rally weten merken zijn fouten ook niet op.
Doe ik namelijk wel elke keer. Bijvoorbeeld: doordat Temmink en Ten Brinke op vrijdagavond problemen hadden had Jasper vrij spel. :o Onzin Jasper reed de hele zaterdag sneller dan iedereen.

tiemen schreef:
Hein schreef:

Je hebt gelijk als je zegt dat hij het programma maakt binnen het RTL GP gebeuren, en daardoor zal misschien de gemiddelde kijker weinig weten van de rallysport.
Toch neemt dit niet weg dat na 9 ( seizoenen :!: ) je toch ook enige kennis mag aanemen. Laten we wel zijn, iemand die niet van autosport in zijn algemeen houdt, zal ook niet kijken, net zomin als ik (als autosport liefhebber) kijk naar bijvoorbeeld schaken.
In dat kader vind ik het wel té om iedere keer het verschil uit te leggen.
WRC fan

Berichtdoor Sanderboy » di mei 12, 2009 13:32

de laaste paar uitzending tevens samenvattingen van seizoen 8 ( "van hellendoorn tot de eurgio rally" ) vond ik heel mooi om te zien , goed in mekaar gezet , leuk verslag en mooie beelden.
de afgelopen uitzending vond ik zelf rommelig , maar dat is mijn mening , maar die uitzendingen heb je ook gewoon gebeurt elke presentator wel eens :!:

wees blij dat er iets te zien is van de nederlandse rallysport op tv.
zo krijg je meer publisiteit :)
groeten uit het mooie twente
Sanderboy

Berichtdoor arjanbende » di mei 12, 2009 15:25

Na een periode van enkele jaren van alleen lezen, vind ik het nu wel tijd om eens te reageren;

Rally Report is GEEN onderdeel van RTL GP. De verschillende programma's raken Rally Report zijdelings, maar het programma, de inhoud en de teneur van het programma zijn in zijn geheel de verantwoordelijkheid en dan dus ook de prestatie van Frank.

Als rally liefhebber mag je inderdaad blij zijn dat jouw sport te zien is op tv (een veel gehoord en gelezen argument), maar de kwaliteit is ronduit slecht. Vrijwel alle zaken waar ik mij aan stoor zijn hier al meerdere malen aan bod gekomen, maar er is er nog 1 die ik nog niet gelezen heb: die muziek????!!!! Bij "spectaculaire beelden" van de rallysport in Nederland hoor ik gewoon De Toppers met Shine.................................

Niet om het een ander maar dan haak ik af.
arjanbende

Berichtdoor G33R7 » di mei 12, 2009 15:53

of de nummer van "Ultimate trance 2001". En het stukje van "wit licht" heb ik ook nooit gesnapt.
G33R7

Berichtdoor Roger en Jolanda » di mei 12, 2009 16:42

Holkers schreef:Hoeveel zou het kosten om bij RTL of SBS een half uur per week aan zendtijd in te kopen? Hoeveel geld heb je dan nodig om jezelf, je cameraman en eventueel een extra camera man een paar dagen per maand in te huren en te betalen? Hoeveel zou een montageruimte kosten en de bijbehorende kwaliteit? Hoveel zou je aan het einde van de maand over houden om de boterham te kopen en het pak melk af te rekenen?

Ja, het is makkelijk om te zeggen; "ga maar eens in zijn schoenen staan", maar hij staat wel in zijn schoenen en zo lang er iets van rally op de televisie wordt uitgezonden zullen er kijkers zijn. Deze zullen kritisch zijn als ze al langer fan zijn, maar er zullen er vast meer bij zitten die door een uitzending eens een rally gaan bekijken. Er zullen er vast wat tussen zitten die een bedrijf hebben en wat sponsorgeld over hebben, want als de sport een tv-programma heeft, moet het wel professioneel zijn...

Kritiek leveren is net zo makkelijk als zeggen "doe het zelf maar eens".

Helemaal mee eens Maarten maar het gaat me niet om kritiek te leveren het gaat er over dat RR een weerspiegeling moet zijn van de Rally sport en zeg nu zelf is het dat.... ik denk dat voor het gewone publiek RR geen uitnodiging is om te gaan kijken misschien wel het tegendeel :roll:
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » di mei 12, 2009 17:59

Cinq-Power schreef:Zal Frank leuk vinden na het akkefietje bij finishpodium Almere 8)

Almere? wat was daar dan?
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor Roger en Jolanda » di mei 12, 2009 18:09

JOCHEM HANEGRAAF schreef:
Cinq-Power schreef:Zal Frank leuk vinden na het akkefietje bij finishpodium Almere 8)

Almere? wat was daar dan?

Ja vertel :?:
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda

Berichtdoor ZZR Fan » di mei 12, 2009 18:32

Wat ik jammer vind van Rallyreport en wat simpel aan is te passen is het tempo van de verslagen. Ze brengen de openingsfase uitgebreid aan bod met tussenstanden onderin beeld. Vervolgens vliegen ze als een dolle door de andere (plusminus) vijftien proeven heen en laten ze het eind weer uitgebreid zien. Een evenwichtige verdeling zal al een hoop helderheid scheppen.
Afbeelding
ZZR Fan

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia