[Foto/Video-Topic] ELE Rally

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor www.rallyfan.nl » wo jun 10, 2009 14:49

Onze foto's zijn ook online:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
www.rallyfan.nl

Berichtdoor Hein » do jun 11, 2009 14:46

metisse schreef:????????? FOTO TOPIC ?????????

Naar aanleiding van deze 'noodkreet' heb ik het topic opgeschoond. Discussies over inhalen graag in het gewone ELE topic voortzetten en dit topic alleen gebruiken om foto's te plaatsen.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Red_Spike » do jun 11, 2009 18:57

Hierbij dan ook eindelijk mijn foto's van de ELE rally, helaas kon ik alleen op zaterdag.

Hopelijk vallen ze in de smaak.

De rest van de foto's is te zien op Rally-web.nl en op autosportnieuws.be

Kp 6
Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Kp 7
Foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding

Foto 5
Afbeelding

Kp 10
Foto 6
Afbeelding

Foto 7
Afbeelding

Kp 14
Foto 8
Afbeelding

Foto 9
Afbeelding
Red_Spike

Berichtdoor rallyfan_17 » do jun 11, 2009 19:13

Mijn foto's staan ook online 8)
Dit...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en meer is te vinden op mijn site :wink:

(commentaar en tip's zijn welkom!!)
rallyfan_17

Berichtdoor fotosinn » do jun 11, 2009 20:10

Afbeelding
fotosinn

Berichtdoor Holkers » do jun 11, 2009 20:14

Dat heeft IMHO meer te maken met 'wie kan er het meest aan de PS-schuif trekken' dan fotografie. Maar ieder zijn meug
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor fotosinn » do jun 11, 2009 20:29

Holkers schreef:Dat heeft IMHO meer te maken met 'wie kan er het meest aan de PS-schuif trekken' dan fotografie. Maar ieder zijn meug

jij heb gelijk, want dat foto heeft mijn beeldbewerkingsprogramma genomen...waar was ik toen :roll: maar goed dat hier nog "echte" fotografen zijn als jij :wink: en goed dat verschillende stijlen en smaken bestaan, want anders was jij de enige "fotograaf"...niet kwaad bedoeld, maar serieus :wink:
fotosinn

Berichtdoor Holkers » do jun 11, 2009 21:08

fotosinn schreef:
Holkers schreef:Dat heeft IMHO meer te maken met 'wie kan er het meest aan de PS-schuif trekken' dan fotografie. Maar ieder zijn meug

jij heb gelijk, want dat foto heeft mijn beeldbewerkingsprogramma genomen...waar was ik toen :roll: maar goed dat hier nog "echte" fotografen zijn als jij :wink: en goed dat verschillende stijlen en smaken bestaan, want anders was jij de enige "fotograaf"...niet kwaad bedoeld, maar serieus :wink:

Jammer dat een kunstenaar zijn kunst moet uitleggen. Dan kun je wel alle smiley's gebruiken in het arsenaal maar dat verbloemt je 'boodschap' toch echt niet. Zo'n foto (en dan bedoel ik de onbewerkte versie :P ) maak ik met 2 vingers in de neus en mijn andere hand op de rug gebonden :wink: en zo te zien is het onder die laag modder :roll: technisch ook een best prima plaat maar verkracht 8) je de foto volledig door je PS acties die niet nodig zijn. niet kwaad bedoeld, maar serieus.

edit: Ik heb even de rest van je posts bekeken en de foto's die daarbij horen en je hebt, laat ik het zo zeggen :roll: , nogal een eigen stijl qua fotobewerking. IMHO (in mijn ogen dus) veel te sterk en te kil, maar zoals ik je al eerder zei en je daar al fel op reageerde, ieder zijn meug.

Doet me denken aan een hele lange discussie enkele jaren geleden op DPZ waarbij iemand een foto van bijvoorbeeld een bloempot nam en deze volledig en totaal verkrachtte. Van de pot was niets meer te zien, allemaal kleurtjes en rare bewerkingen. De discussie was eerst; is dit mooi of niet, daarna; is dit fotografie en aan het einde de reacties op de ongezouten mening van de maker. Je slaat gelukkig niet zo door als die persoon toen, maar als je dit soort bewerkingen bewust op foto's los laat, zal je toch echt meer negatieve reacties krijgen dan positieve. Ik heb in de jaren dat ik voor het lintje mocht staan 1 ding geleerd; rallymensen willen hun auto erop. klaar. Creatief doen is nergens voor nodig, een enkeling daargelaten.

edit2: username op DPZ was cre8 voor mensen die willen weten wat ik bedoel met het laatste deel.

edit3: Laatste edit. Heb even op je site gekeken. Deze bewerkingen heb je helemaal niet nodig! Prachtig werk daar met mooie bewerkingen, ook in de sport sectie.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Tukker FM » do jun 11, 2009 21:54

Hier nog een paar van mij

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als er nog tips zijn hoor ik het graag

Gert
Tukker FM

Berichtdoor mmrizio » do jun 11, 2009 22:18

Met alle respect voor beide kemphanen hierboven: ik zie liever een mooie bewerkte illustratie langskomen, dan de zoveelste dertien-in-een dozijn foto. Hoe mooi de opname technisch dan ook gelukt is.

Als zodanig vind ik het eindresultaat mooier/interessanter dan minstens de helft van de foto's in dit topic (en de meeste andere fototopics - zonder overigens te beweren dat mijn foto's wel bij 'de goede helft' zouden zitten!). Al zou ik het na een stuk of 10 waarschijnlijk wel zat zijn :D

Maurice
mmrizio

Berichtdoor fotosinn » vr jun 12, 2009 3:59

Holkers schreef:Zo'n foto (en dan bedoel ik de onbewerkte versie :P ) maak ik met 2 vingers in de neus en mijn andere hand op de rug gebonden :wink:

klopt, want daar heb je tegenwordig maar een goede camera voor "50,- €" nodig en je moet effe bij een rally langs komen. dus zo een foto als jij het bedoeld maakt, ik zou het zo zeggen...IEDEREEN. maar ook jou en andere foto`s zijn mooie platen en ik hou ook veel van andere stijlen en respecteer dusdanig werk, want ook ik bewerk niet elke foto (en meer als een beetje hier en daar heb ik ook niet gedaan, als ik het maag uitleggen :wink: )...

mmrizio schreef:ik zie liever een mooie bewerkte illustratie langskomen, dan de zoveelste dertien-in-een dozijn foto. Hoe mooi de opname technisch dan ook gelukt is.

Als zodanig vind ik het eindresultaat mooier/interessanter dan minstens de helft van de foto's in dit topic (en de meeste andere fototopics - zonder overigens te beweren dat mijn foto's wel bij 'de goede helft' zouden zitten!). Al zou ik het na een stuk of 10 waarschijnlijk wel zat zijn

Maurice

jij kijkt vanuit een goede kant naar beelden, zonder te zeggen dat andere fotos slecht zijn en jij bent de eerste die snapt wat ik bedoel...merci
fotosinn

Berichtdoor rustynail » vr jun 12, 2009 6:45

De ene foto vind ik ook mooier dan de andere, maar dat betekend toch niet dat de foto's die ik OF EEN ANDER niet mooi vind niet meer geplaatst moeten worden
Iedereen die foto's maakt van een rally heeft volgens mij het recht om ze hier te plaatsen en ja iedereen die ze ziet heeft ook het recht ze te beoordelen.
Maar hou er dan wel rekening dat niet iedereen prof is en tussen de hobby mensen zit ook gewoon een groot verschil.
Iedereen heeft een eigen smaak en als iemand daar problemen mee heeft moeten we maar twee keer een foto topic aanmaken.
1 voor bewerkte en 1 voor onbewerkte foto's :)
Kan men kiezen!
rustynail

Berichtdoor Wout de Klerk » vr jun 12, 2009 7:09

jij kijkt vanuit een goede kant naar beelden, zonder te zeggen dat andere fotos slecht zijn en jij bent de eerste die snapt wat ik bedoel...merci[/quote]

HoHo, ik had je al een PBtje gestuurd dat ik de foto van van der Marel SR mooi vond.
OK, je moet niet gaan overdrijven natuurlijk. Ik zal ook je site eens bezoeken voor de rest.
Wout de Klerk

Berichtdoor Sander D. » vr jun 12, 2009 13:23

Vanwege het groot aantal geplaatste foto's zal ik me (hopelijk vinden jullie het niet erg :wink:) enkel beperken tot het noemen van de uitschieters:

MartijnS: foto 1, 2, 3, 4 en 5
ExTaxi: foto 3, 4 en 6
Jordysport: foto 1
Wim Scholman: foto 5
RobinV-Rally: foto 1
ArjanD300: foto 4, 5, 6 en 8
Rally Today: foto 7
Mafiabaas101: foto 1
TvD: foto 2
MartijnS: foto 3
Jais: foto 2, 4, 5 en 6
Rallyboy: foto 2
FerryL: foto 2
Gertjan Schutten: foto 2, 5 en 6
Jord Keuten: foto 1
Wolter Luijten: foto 8
Jan Borger: foto 1, 2, 3 en 4
S11Fan: foto 4 en 6
Rob Hogt: foto 2 en 4
Rallyfan.nl: foto 1
Rallyfan_17: foto 1 en 4
Tukker FM: foto 6

Als iemand meer opbouwende kritieken over z'n foto's wil hoor ik het wel.

Dan hierbij mijn eerste foto's op het forum:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Graag hoor ik van jullie waar ik een volgende keer meer rekening mee moet houden of wat ik anders moet doen .... ben immers nog geen doorgewinterde rallybezoeker dus ben nog altijd lerende en hoop wat van jullie te kunnen / mogen leren !

Alvast bedankt voor eventuele adviezen !

Groeten,

Sander
Sander D.

Berichtdoor MartijnS » vr jun 12, 2009 13:49

Allemaal dikke prima. Vind ze goed! :D
Martijn Schouten
MartijnS

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's