Eurosport Rally Commentaar

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Eurosport Rally Commentaar

Berichtdoor Nelson Valkenburg » wo aug 12, 2009 0:15

dag Rallysport forummers!

Sinds mei van dit jaar ben ik bij Eurosport gekomen als nieuwe commentator, mijn eerste voice job. Ik ben zelf afkomstig uit de autosport maar dan vooral vanuit het racen op de circuits en, ook al vind ik het een supersport, ik weet dus minder van rally's dan van het autoracen.
Al met al ben ik niet ontevreden met hoe mijn eerste IRC rally ging bij eurosport en ook het rally raid gebeuren krijg ik aardig onder de knie maar het kan altijd beter.

Daarom mijn vraag aan jullie, aangezien ik nog wel veel vaker het IRC, rally raid en hopelijk ook het wrc ga doen, wil ik ervoor zorgen dat ik makkelijker de in's en out's weet. Ik bereid me altijd wel goed voor maar zoals ik net al zei, alles kan beter. Jullie zijn, als echte fans, vaak beter op de hoogte van de kleine details dan dat ik ben en dus hou ik dit forum absoluut in de gaten.

Maar ik zou, als jullie echt mooie dingen horen, het ook op prijs stellen als ik zo nu en dan eens een berichtje erover krijg. Als ik het hier dan al niet gelezen heb.

En last but not least. Als ik idiote fouten maak, dus geen versprekingen in the heat of battle of als de regie weer eens luid in mn oor in het frans zit te roepen, geef het door. Foutloos is commentaar nooit, maar het kan altijd beter!

Oh en daar bedoel ik niet commentator-bashing mee:P dat kan mijn fragiele 25-jarige egootje nog niet aan haha!

alvast bedankt en hopelijk hoor ik veel van jullie!

Nelson Valkenburg
Nelson Valkenburg

Berichtdoor Henry » wo aug 12, 2009 0:32

Kijk dit vind ik leuk worden eindelijk straks iemand die goed commentaar gaat leveren tijdens de rally's en vergeet de Nederlandse rijders niet.

sucses met je job
Henry

Berichtdoor Campos » wo aug 12, 2009 7:46

I.i.g. leuk dat je je hier meldt, dat op zich is al vrij uniek :D
Het viel me inderdaad op dat er een nieuwe commentator was, dacht dat het tijdelijk was vanwege de dubbele uitzending IRC/WRC, goed om te horen dat dat niet zo is.
Ik heb je uitzending van Madeira slechts half meegekregen (iets met laat thuis zijn, uitzendtijden van Eurosport, danwel TV-gids van UPC :D), dus ik heb niet alles kunnen volgen. De samenvatting werd als ik het me goed herinner wel weer door je collega Peter Baert gedaan.
Ik denk dat je daarmee ook al een goede bron hebt voor rally-weetjes, en voor het overige veel rally's bezoeken (dat is geen straf, het is veel leuker dan rondjes rijden ;) )
Succes!
Campos

Re: Eurosport Rally Commentaar

Berichtdoor GérardWRM » wo aug 12, 2009 7:47

Nelson Valkenburg schreef:dag Rallysport forummers!

Sinds mei van dit jaar ben ik bij Eurosport gekomen als nieuwe commentator, mijn eerste voice job. Ik ben zelf afkomstig uit de autosport maar dan vooral vanuit het racen op de circuits en, ook al vind ik het een supersport, ik weet dus minder van rally's dan van het autoracen.
Al met al ben ik niet ontevreden met hoe mijn eerste IRC rally ging bij eurosport en ook het rally raid gebeuren krijg ik aardig onder de knie maar het kan altijd beter.

Daarom mijn vraag aan jullie, aangezien ik nog wel veel vaker het IRC, rally raid en hopelijk ook het wrc ga doen, wil ik ervoor zorgen dat ik makkelijker de in's en out's weet. Ik bereid me altijd wel goed voor maar zoals ik net al zei, alles kan beter. Jullie zijn, als echte fans, vaak beter op de hoogte van de kleine details dan dat ik ben en dus hou ik dit forum absoluut in de gaten.

Maar ik zou, als jullie echt mooie dingen horen, het ook op prijs stellen als ik zo nu en dan eens een berichtje erover krijg. Als ik het hier dan al niet gelezen heb.

En last but not least. Als ik idiote fouten maak, dus geen versprekingen in the heat of battle of als de regie weer eens luid in mn oor in het frans zit te roepen, geef het door. Foutloos is commentaar nooit, maar het kan altijd beter!

Oh en daar bedoel ik niet commentator-bashing mee:P dat kan mijn fragiele 25-jarige egootje nog niet aan haha!

Nelson Valkenburg

Nelson
wellicht handig om te weten dat er in het World rally museum een schat aan informatie staat als back up !

een archief vanaf 1973 tot heden ....

inmiddels schiet de verhuizing van het museum al aardig op dus wees welkom in Zoelen of stuur een mailtje ... worldrallymuseum@planet.nl
GérardWRM

Berichtdoor erikjan » wo aug 12, 2009 8:06

Nelson,

allereerst vind ik het prettig dat Eurosport zoveel aandacht aan de autosport besteed, als is het soms wel eens jammer dat de planning uitloopt van de uitzendingen, maar ja, da's natuurlijk afhankelijk van andere (live) sporten die jullie ook uitzenden.

wat ik nog wel eens mis zijn de resultaten van Nederlandse deelnemers in de WK rally's bij Eurosport.

ik weet dat jullie in de WRC uitzendingen alleen de WRC auto's uitzenden, maar ik zou het op prijs stellen als jullie de resultaten van de NL-deelnemers (WRC, of JWRC) even zouden noemen.

veel succes met je programma's !
erikjan

Re: Eurosport Rally Commentaar

Berichtdoor mantaboy » wo aug 12, 2009 8:58

Nelson Valkenburg schreef:dag Rallysport forummers!

Nelson Valkenburg

Ik dacht je stem al te herkennen. :wink:

Ga je zelf nog wel rondjes rijden?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor briljant » wo aug 12, 2009 18:18

Vraag eens aan een organisator of je tijdens een evenement mee mag lopen.
En doe daarna (of daarvoor) het zelfde verzoek aan een team, tijdens het verkennen achterin mee en tijdens het evenement met de service monteurs meelopen.
De meeste organisatoren en teams in de rallysport staan daar wel open voor.
Ze hebben er alles voor over om onze mooie sport te promoten.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Gijsje » do aug 13, 2009 8:55

Hallo Nelson en welkom op het forum.

Allereerst wil ik je initiatief om je hier te melden om je beter te informeren over de rallysport een compliment waard. Ik denk dat je hier een hoop deskundigheid kunt vinden.
Waar ik nieuwsgierig naar ben is op welke manier je je voorbereid op de wedstrijden die je verslaat. Misschien als je daar wat meer over meldt dat forumleden je nog meer specifieke info kunnen geven.
Ik heb de verslagen van Madeira van je gehoord en moet zeggen dat je stem prettig is om naar te luisteren. Vond wel te merken dat je rallysport voor het eerst versloeg. (misschien dat mij ook wel op viel dat er een nieuwe presentator was en daardoor ik je onbewust met andere meer ervaren verslaggevers vergeleek) Ik heb je overigens niet op fouten kunnen betrappen, waarvoor hulde.
Wat ik me verder afvraag in hoeverre je contact het met Peter Baert want die weet toch wel erg veel van rallysport.
Het prettigst rallycommentaar vind ik nog altijd Steve Ryder van de BBC. Goed geïnformeerd en vrij zakelijk. Met name in de jaren 80 en 90 heeft hij veel rallyverslagen verzorgd. Op youtube is hier ook veel van te vinden. Wanneer je wat meer wilt horen van Steve Ryder dan kan ik je ook een aantal dvd´ s lenen.

mvg
Gijs
Gijsje

Berichtdoor puma club belgium » do aug 13, 2009 9:35

- op website's kijken van de 'grotere ' rijders kijken die laten meestal ook hun nieuwtjes en rally geschiedenis/resultaten
- rallbase.nl of ewrc-results.cz zijn heel veel resultaten van gereden wedstrijden te vinden.
- veel wedstijden terug kijken en opletten hoe bepaalde rijders bijnaam worden uit gesproken: bv dit jaar hoorde ik freddy loix op eurosport totaal verkeer uitgesproken worden

In ieder geval suc6
Foto's online:

Ypres rally,oberehe rally,eiffel rally,boucles de spa,rally Hannuit

http://www.oypo.nl/tomdecock
puma club belgium

Berichtdoor Leo » do aug 13, 2009 16:50

Nelson, heel veel succes met deze baan.
Het kan al snel beter dan rallyreport, want die verteld elke keer wat een navigator precies moet doen.
Leo

Berichtdoor Henry » do aug 13, 2009 20:51

Kameraad van mij die rijd mee in de Barum irc rally te Zlin met start nummer 41 Marcel Piepers als je zin hebt kun je de verkenning mee rijden op woensdag of donderdag zij rijden met een Honda R3 in de F2 Klasse en waren in ieper de winaars van de R3
Henry

Berichtdoor Red_Spike » do aug 13, 2009 21:23

Henry schreef:Kameraad van mij die rijd mee in de Barum irc rally te Zlin met start nummer 41 Marcel Piepers als je zin hebt kun je de verkenning mee rijden op woensdag of donderdag zij rijden met een Honda R3 in de F2 Klasse en waren in ieper de winaars van de R3

Volgens mij komt het maar zelden voor dat een Eurosport commentator ook echt bij de rally aanwezig is en dat ie een rijdende auto voorbij ziet komen.
Tenminste dat idee krijg ik meestal :roll:
Red_Spike

Berichtdoor Wim » vr aug 14, 2009 14:37

Dag Nelson,

Welkom op het forum. Ik vind je commentaar super en je hebt ook een aangename stem om naar te luisteren.

Om wat meer te weten te komen over rally, kan je inderdaad rallybase.nl en ewrc-results.com raadplegen. Vooral die laatste site wordt up-to-date gehouden en bij een verslaggeving van een rally kan je bijvoorbeeld op voorhand eens kijken naar de resultaten van het afgelopen jaar. Misschien dat je collega Peter Baert ook wat tips kan geven.

Ga vooral zo door zoals je nu bezig bent en ik hoop dat we nog veel jaren naar je mogen luisteren op Eurosport.
Wim

Berichtdoor DUVEL » za aug 15, 2009 12:13

Red_Spike schreef:
Henry schreef:Kameraad van mij die rijd mee in de Barum irc rally te Zlin met start nummer 41 Marcel Piepers als je zin hebt kun je de verkenning mee rijden op woensdag of donderdag zij rijden met een Honda R3 in de F2 Klasse en waren in ieper de winaars van de R3

Volgens mij komt het maar zelden voor dat een Eurosport commentator ook echt bij de rally aanwezig is en dat ie een rijdende auto voorbij ziet komen.
Tenminste dat idee krijg ik meestal :roll:

Ik denk nochtans wel dat Peter Baert hier een uitzondering op is.
DUVEL

Keer terug naar Wedstrijden