Ook ons is het gelukt om van de partij te zijn met de opvolger van de in de Exotic total kort gereden Beemert van Jur "Kut, geen remmen" van Ruiten en Wim "Gaat het?" Koeten. (zie foto hierboven van gschutten)
Tot op bijna het laatste moment bleef het spannend of we deze test konden gaan meemaken. Maar vanochtend kon ik na het monteren en afhangen van het laatste portier om 05:00 uur met een goed gevoel van een klein uurtje welverdiende slaap genieten.
Al snel bleek dat de testdag geen overbodige luxe was toen Jur hortend en stotend zonder stroom het serviceterrein op kwam rollen. Mede door de briljante ingeving van Molenaar monteur Michel (waarvoor dank en hulde!) was de oorzaak snel gevonden. Een vastzittende koolborstel in de dynamo!
Dit hersteld en met stroom van de oprijwagen opnieuw starten en geen klap geven! Gloeiende, gloeiende... Maar wederom is het dezelfde Michel (als je een vrouw was...) die door een efficiente testmethode (ik heb wel gezien dat ik nog een hoop van de BMW moet leren) wederom de oorzaak snel boven water had. Een vastgeslagen benzinepomp. Dat verzin je toch niet? Afijn, deze uitgebouwd en met ompolen en wat welgemikte hamerslagen hier weer leven in gekregen en we konden weer rijden. Maar niet voor lang...
Terwijl we op de eerste doorkomst staan te wachten, gaat de telefoon. Jur; "Ik sta stil met olielekkage...". Blijkt een hydrauliekslang naar de oliekoeler uit elkaar te zijn gesprongen. Gewoon de knelkoppeling van slang naar stalen pijp losgeschoten. Gelukkig was ook dit probleem met een paar eenvoudige slangeklemmen makkelijk te verhelpen.
Blijkbaar had de Beemert ons hardop uitgesproken "driemaal is scheepsrecht" gehoord en besloot hij de rest van de dag geen klap verkeerd meer te geven.
Al met al dus een zeer geslaagde test en gezien het karakter van de onverharde testtracks, kan ik mij niet voorstellen dat we in Amsterdam nog nieuwe verrassingen krijgen