KNAF subsidie kwijt

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: KNAF subsidie kwijt

Berichtdoor Jan 8x » ma nov 17, 2003 22:15

He Steven,

Ook jij leest niet goed hoor. Misschien moet ik het verder uitleggen. Let wel; dit is mostert na de maaltijd omdat alles gaat veranderen.

Heel kort door de bocht: de overheid formuleert een aantal doelstellingen waaraan men geld wil besteden.

De KNAF, met name het federatiebureau met ondersteuning van het sectiebestuur en DB, kijkt hoe deze doelstellingen kunnen worden omgezet in haalbare financiele steun. Op basis van een plan dat aan tal van stricte, niet altijd even consistente eisen moet voldoen heb je kans dat (een deel van) het gevraagde wordt toegewezen. Ook zijn er overigens zo al private initiatieven beloond door de overheid.(dus wat let je, maar klaag niet als een ander slimmer is).

Kortom; de KNAF krijgt geen grote pot met geld dat naar eigen inzicht is te verdelen. Er zijn moeilijke regels waar iemand een studie van maakt en vervolgens probeert daar een subsidiepotje van te maken hetgeen voor een beperkt tevoren bepaald doel kan worden aangewend.

Daarbij vind ik bijvoorbeeld de prestatie van Bijvelds in de RAC met recht een prestatie ter promotie van de Nederlandse rallysport op wereldniveau. Als rallysport als topsport wordt aangemerkt (en dat is zo dankzij EK Hellendoorn) zou daar bijvoorbeeld een overheidspotje voor kunnen zijn om tegemoet te komen in reis- en verblijfkosten(ik geef slechts een voorbeeld, doch noem geen mij individueel bekende feiten) om deelname op WK niveau te promoten.

Voor de goede orde; "lieve overheid, ik wil graag een miljoen euro om over al die arme rallyrijders in Nederland te verdelen, heeft weinig kans tot slagen denk ik."
Jan 8x

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma nov 17, 2003 22:16

rally talent of niet ze moeten ook de rijders die al jaren rijden en steeds minder sponsors hebben dan moeten ze dat geld maar gaan gebruiken om het inschrijfgeld omlaag te halen en niet een paar rijders naar het buitenland te sturen.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma nov 17, 2003 22:27

Beste Jan (Jan8x)

Wat betreft de hoogte van die subsidie. Wordt die dan ook naar rato van de (actieve) beoefenaren van een bepaalde sport verdeeld?

Edit:
Even wat duidelijker gesteld:
Voorbeeld:
200.000 voetballers
2.000 autosporters

Krijgt dan de Knvb 100 x zoveel als de Knaf?

[Edited by Ton Van Spanje on 11-17-2003 at 11:36 PM GMT]
Ton Van Spanje

Berichtdoor Peer » di nov 18, 2003 0:39

Ton is de eerste die het lijkt te snappen.

De overheid maakt de regels en de KNAF (en het BSR) zijn slechts intermediair en zouden het geld ook graag anders verdelen echter dat is niet mogelijk en dan is dit nog altijd beter dan niets en komt in ieder geval tegemoet aan de hier vaak geuite wens om talenten zoals PB en JvdH te ondersteunen.

En nu een opmerking voor VDG die mij van het hart moet. Je klaagt aanhoudend over de kosten en het niet hebben van sponsors. Wellicht moet je eens nadenken over hoe dat komt.
Ooit heb je een van mijn persoonlijke sponsors benaderd, wiens naam ik niet zal noemen. Dat is dus al "not done".

Weinig bedrijven zitten er op te wachten om de hele Nederlandse rallysport te onderhouden.
Aangezien dit een goede relatie/vriend van mij betreft krijg ik ook altijd alle verzoeken uit de rallywereld onder ogen, en je taalgebruik was ronduit lachwekkend, o.a. sponsor was sponzer geworden enz. Kortom als je geld wilt van sponsors (of sponsoren), zal je er wat voor moeten doen en zeker niet alle bedrijven die je op auto's van collega rallyrijders ziet staan aanschrijven.

Een geruststelling, je bent niet de enige. Zodra een naam op 1 rallyauto verschijnt, liggen er de volgende week diverse verzoeken tot sponsoring op de deurmat.
Een kwalijke zaak vind ik.

groeten Peter
Peer

Re: Re: KNAF subsidie kwijt

Berichtdoor billy » di nov 18, 2003 9:37

Peer wrote:
Ton is de eerste die het lijkt te snappen.

De overheid maakt de regels en de KNAF (en het BSR) zijn slechts intermediair en zouden het geld ook graag anders verdelen echter dat is niet mogelijk en dan is dit nog altijd beter dan niets en komt in ieder geval tegemoet aan de hier vaak geuite wens om talenten zoals PB en JvdH te ondersteunen.

En nu een opmerking voor VDG die mij van het hart moet. Je klaagt aanhoudend over de kosten en het niet hebben van sponsors. Wellicht moet je eens nadenken over hoe dat komt.
Ooit heb je een van mijn persoonlijke sponsors benaderd, wiens naam ik niet zal noemen. Dat is dus al "not done".

Weinig bedrijven zitten er op te wachten om de hele Nederlandse rallysport te onderhouden.
Aangezien dit een goede relatie/vriend van mij betreft krijg ik ook altijd alle verzoeken uit de rallywereld onder ogen, en je taalgebruik was ronduit lachwekkend, o.a. sponsor was sponzer geworden enz. Kortom als je geld wilt van sponsors (of sponsoren), zal je er wat voor moeten doen en zeker niet alle bedrijven die je op auto's van collega rallyrijders ziet staan aanschrijven.

Een geruststelling, je bent niet de enige. Zodra een naam op 1 rallyauto verschijnt, liggen er de volgende week diverse verzoeken tot sponsoring op de deurmat.
Een kwalijke zaak vind ik.

groeten Peter

Peer,

Dat jij het een kwalijke zaak vind is nog wel enigszins te begrijpen, maar aan de andere kant is het de makkelijkste manier om potentiele sponsoren te benaderen. Zij hebben toch al interesse getoond in de sport, dus ik snap ook wel dat er rijders zijn die op die manier proberen om extra budget te vergaren.

Maar wat ik echt belachelijk vind is dat je zegt dat rijders worden afgewezen op grond van taalfouten. Dat heeft niets te maken met de potentie die de rijder heeft in zijn sport. Plus het feit dat ik niet de indruk krijg dat de sponsor anderen wel geholpen heeft die een foutloze brief of brochure hebben opgestuurd. Dan is het taalgebruik niet aan de orde, lijkt mij.

En ik kan me voorstellen dat jullie als organisatie van één van de grootste rally's in Nederland ook wel eens een kijkje nemen op auto's om te zien wie baat heeft bij sponsoring van een evenement. Let wel: ik kan het me voorstellen!
William Heeren
billy

Berichtdoor Peer » di nov 18, 2003 11:15

Voor alle duidelijkheid, ik ben niet langer bij welke rallyorganisatie dan ook betrokken.

Verder is een sponsor niet geinteresseerd in hoe goed een rijder kan autorijden maar in hoeveel publiciteit die persoon voor zijn bedrijf kan genereren.
Alles staat of valt met een professionele aanpak, daar valt ook onder persberichten schrijven en wanneer die dezelfde fouten bevatten dan hetgeen ik soms onder ogen krijg, dan denk ik niet dat er veel gepubliceerd zal worden. Dus geen publiciteit, dus dag sponsor, zo je die al had.
De andere kant van de medaille is dat iemand die niet de snelste is, toch vaak veel publiciteit kan scoren zoals bijvoorbeeld Flip van Zutphen.

groeten Peter
Peer

Re: Re: Re: KNAF subsidie kwijt

Berichtdoor StevenK » di nov 18, 2003 11:31

billy wrote:
Peer wrote:
groeten Peter

Peer,

Dat jij het een kwalijke zaak vind is nog wel enigszins te begrijpen, maar aan de andere kant is het de makkelijkste manier om potentiele sponsoren te benaderen.

Het is ook de makkelijkste manier om de sport te verzieken, want op deze manier creëer je niet alleen wrijving met andere deelnemers, maar ook de tussen de sponsor en de gesponsorde.

Als je dan echt denkt dat er een sponsor is die genoeg geld heeft om nog een team te sponsoren, dan neem je, als je een beetje nadenkt, contact op met die rijder en probeer je samen een voorstel te maken voor die sponsor ?
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: KNAF subsidie kwijt

Berichtdoor Franky » di nov 18, 2003 13:08

Steven wrote:

Het is ook de makkelijkste manier om de sport te verzieken, want op deze manier creëer je niet alleen wrijving met andere deelnemers, maar ook de tussen de sponsor en de gesponsorde.

Als je dan echt denkt dat er een sponsor is die genoeg geld heeft om nog een team te sponsoren, dan neem je, als je een beetje nadenkt, contact op met die rijder en probeer je samen een voorstel te maken voor die sponsor ?

Ronduit asociale praktijken noem ik dat.
Om het moment dat ik een potentiele sponsor benader en erachter kom dat ie al aktief iets doet bied ik mijn verontschuldigingen aan en laat dit bedrijf met rust.

Sterker nog als een sposor de keus heeft om mij voor een wedstrijd klein te sposoren of een lokaal team voor een heel jaar bedank ik en vraag ik de mensen vriendelijk om voor de lokale rijder te kiezen voor een heel jaar.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

KNAF subsidie kwijt

Berichtdoor Ton Van Spanje » di nov 18, 2003 17:29

billy wrote:

Peer,

Dat jij het een kwalijke zaak vind is nog wel enigszins te begrijpen, maar aan de andere kant is het de makkelijkste manier om potentiele sponsoren te benaderen.

==================================
Billy,

Eigenlijk gaat dit Topic over Knaf subsidies, maar gezien de dwalingen naar sponsoring even dit.

Een potentiele sponsor met een beetje gezond verstand zal iemand met een instelling zoals jij blijkbaar voorstaat, accuut de deur uitflikkeren!!!!! Besef je wel dat je hier aangeeft te lui te zijn om moeite te doen om aan sponsoring te komen? Dan loopt een sponsor toch grote kans dat je verder net zo doet? Niks dus!!!!

Man!!!! L*l toch niet!!!!

Jammer dat er gasten zijn zoals jij. Jullie maken het alleen maar moeilijker voor degenen die met goede bedoelingen zijn.

Ik zou dus ook nooit meer een cent sponsoring in iemand willen steken.

Van zeer nabij meegemaakt: Enkele duizenden guldens gedoneerd voor twee niet al te grote stickers op een wedstrijdauto. Ik kom op de wedstrijddag op het circuit, en wat schetst mijn verbazing? Geen reclame!!!! De smoes was dat er in de training schade was gereden. Gel*l!!! Aan twee kanten schade? En geen verse lak te bespeuren? Nee meneer had hier en daar wat extra centen opgestreken, maar bediende niet al zijn sponsors door reclame op de auto te plakken.

En ga jij bij een automaterialengrossier of een motorrevisiebedrijf nog maar eens om centen vragen? Je wordt uitgelachen. Die lui hebben ook al negatieve ervaringen zat, met onbetaalde rekeningen e.d van autosporters.

Nee, Billy, de sport wordt meer en meer de nek omgedraaid door een klein, maar wel nadrukkelijk aanwezig stelletje hufters!!
Ton Van Spanje

Berichtdoor merijnaldewereld » di nov 18, 2003 17:36

Franky, Geheel mee eens!

Dit niet alleen gezien vanuit het feit dat het niet fair is, ook vanuit het oogpunt dat een team een geheel andere insteek kan hebben in het vragen van geld en wat daar dan verder uit naar voren komt voor de sponsor. De 1 kan 5000 euro vragen voor een paar stickers, terwijl de ander dat doet voor 3 keer zo grote stickers en meer eromheen. Dit valt geen enkel team kwalijk te nemen, dat is eigen keuze, maar dat betekent wel dat als jij als nog niet gesponsord team een voorstel neerlegt bij een sponsor van een ander, deze sponsor misschien wel denkt niet genoeg te krijgen voor zijn geld bij dat team dat hij/zij al sponsort en naar jou komt en je daarmee dat andere team wat eerste was en dus veel meer moeite ervoor gedaan heeft naar alle waarschijnlijkheid benadeelt.

Het oude gezegde doe een ander niets wat je ook niet wilt dat bij jou geschied is hier wel van toepassing denk ik.

Groeten,

Merijn

[Edited by merijnaldewereld on 11-18-2003 at 05:37 PM GMT]
Afbeelding
merijnaldewereld

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl