Hellendoornrally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor PatrickTwente » za sep 19, 2009 21:17

Geweldige dag gehad vandaag

Vanmorgen begonnen op Kp Notter 2x met veel zandgooiers
Daarna service en 2x lichtenberg bezocht.
Jeroen swaanen nog uit de sloot gedrukt.
Maar voor Henk Vossen heb ik toch echt geen respect meer voor.
Waren aan het drukken met Swaanen en er werd gezwaaid met een gele hes ( Vlag hadden ze niet) maar vossen remde in de bocht niet eens af hij ging gewoon volgas langs de mensen die met swaanen bezig waren.

Ik vind dat Schapers,Smits en De Winkel wel een complimentje verdienen zij gingen wel van het gas voor die ca 20 meter door de stopfinish..

Voor de rest was het een prachtig evenement.
PatrickTwente

Berichtdoor WRC fan » za sep 19, 2009 21:18

Prachtige rally. Mooie proeven. Alleen jammer van de lange rechte stukken onverhard op KP 11/14. Hans Weijs Jr. had geen zin meer om nog een keer over die proef te gaan omdat hij zijn auto heel wil houden voor Spanje en besloot het laatste bouceltje niet meer te rijen. Maar al met al een superevenement :D
WRC fan

Berichtdoor Miniliteman » za sep 19, 2009 21:21

opelpower schreef:Dat ding van Poortman liep niet goed joh:S.. Die van Wolves (met zelfde 16v motor) vlamde en knapte helemaal niet in de pijp.. Klonk ook feller dan die van Poortman..

In welke klasse lopen die Opeltjes?
Zijn die 16V's inmiddels gehomologeerd?
Miniliteman

Berichtdoor Pruttel » za sep 19, 2009 21:22

Miniliteman schreef:
opelpower schreef:Dat ding van Poortman liep niet goed joh:S.. Die van Wolves (met zelfde 16v motor) vlamde en knapte helemaal niet in de pijp.. Klonk ook feller dan die van Poortman..

In welke klasse lopen die Opeltjes?
Zijn die 16V's inmiddels gehomologeerd?

YR-15, en ze zijn allemaal gehomologeerd.
Pruttel

Berichtdoor official No. 27768 » za sep 19, 2009 21:26

Zeer lange dag gehad maar wel erg mooi! Geen problemen van enige waarde, fijn publiek en vrij goed georganiseerd.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor Jaccoooo » za sep 19, 2009 21:30

JOCHEM HANEGRAAF schreef:Tuurlijk is daar het hele verhaal.

Ik heb (omdat ik geen tankgelegenheid had gekregen omdat ik geen vaten had) van de route moeten wijken voor een bijgelegen pompstation.

Alleen wat mij stoort is dat ik pas laat uit de wedstrijd ben genomen.

staat toch duidelijk in het reglement,tanken in de tankzone met een hevelpomp.
wat niet handig is dat je na de tc moet tanken, en dan heel weinig tijd overhoud om bij de kp lichtenberg te komen,vorig jaar zelf ondervonden.
Jaccoooo

Berichtdoor official No. 27768 » za sep 19, 2009 21:31

jeroenvdheiden schreef:Tsjoen zn turbo werd 800 graden celcius, toen gingen alle alarmbellen rinkelen en heeft hij er voor gekozen hem aan de kant te zetten

Klopt was bij ons iets verder. Jammer!
opelpower schreef:Equipe Frans Bremmer Mark Bent op laatste proef in de sloot!! Erg jammer.

Klopt, was later iets voor ons, ook erg jammer!

Bert en Marcel ontzettend veel sterkte!
Verder mooie dag gehad, goed publiek en behoorlijk goede organisatie (al is vanaf KP Daarle naar KP Ypelo in 30 min. wel erg krap :roll: :wink:
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor opelpower » za sep 19, 2009 21:34

gschutten schreef:

Klopt, de ontsteking was nog niet goed afgesteld, omdat de auto pas donderdag klaar was, vertelde Hans Hengstman me al bij de keuring

Ooh lekker dan.. Was woensdagavond nog even bij Poortman in de werkplaats toen werd er idd nog druk gesleuteld.. Stop je zoveel tijd en geld in zown ding en dan weet je bij de start al dat die niet fijn loopt, daar kan ik dus echt niet bij met de pet :shock: :?

edit: zitten toch dis-ontsteking op???? wat moet die dan afstellen, of de hele (ontstekings)computer niet goed afgesteld :?
opelpower

Berichtdoor crx303 » za sep 19, 2009 21:39

jeroenvdheiden schreef:
Han_RS_Cos schreef:
jeroenvdheiden schreef:Tsjoen zn turbo werd 800 graden celcius, toen gingen alle alarmbellen rinkelen en heeft hij er voor gekozen hem aan de kant te zetten,

Hij was nog niet op temperatuur dan? Reguliere werkingstemperaturen voor turboladers liggen al boven de 1000°. :wink:

Hij vertrouwde het nie,

Heeft 2 alarmfases van de computer genegeerd, de 3e vond ie toch te eng en heeft de auto aan de kant gezet.

EGT (exhaust gas temperature) liep over de 1000 graden en toen gingen er lampjes branden, achteraf bleek het slechts een kapotte sensor te zijn, aldus tsjoen op de radio.

Verder leuke dag gehad, leuke actie en nog wat foutjes gezien, zoals klippels in de berm, vd heuvel uitval, wevers foutje en voor m'n neus de manta in de greppel.
crx303

Berichtdoor WRC fan » za sep 19, 2009 21:40

crx303 schreef:
jeroenvdheiden schreef:
Han_RS_Cos schreef:
jeroenvdheiden schreef:Tsjoen zn turbo werd 800 graden celcius, toen gingen alle alarmbellen rinkelen en heeft hij er voor gekozen hem aan de kant te zetten,

Hij was nog niet op temperatuur dan? Reguliere werkingstemperaturen voor turboladers liggen al boven de 1000°. :wink:

Hij vertrouwde het nie,

Heeft 2 alarmfases van de computer genegeerd, de 3e vond ie toch te eng en heeft de auto aan de kant gezet.

EGT (exhaust gas temperature) liep over de 1000 graden en toen gingen er lampjes branden, achteraf bleek het slechts een kapotte sensor te zijn, aldus tsjoen op de radio.

Verder leuke dag gehad, leuke actie en nog wat foutjes gezien, zoals klippels in de berm, vd heuvel uitval, wevers foutje en voor m'n neus de manta in de greppel.

Wat zal hij balen. En wij trouwens ook. Hij reed wel lekker.
WRC fan

Berichtdoor henk » za sep 19, 2009 22:05

JOCHEM HANEGRAAF schreef:Het zij zo he ik baal er terrible van.

Maar ik zag dat er meerdere mensen na mijn TC 13a zijn gestopt: ik denk dat er wel eentje is met hetzelfde probleem.

Tankzone was ten eerste namelijk altijd te druk.

Van mij had gewoon op de service getankt worden maar dat deed de organisatie daarvoor niet verzekerd is en geen extra verzekeringsgeld wilde betalen (beetje gek ik moest toch 700 euro afrekenen voor inschrijfgeld en men heeft meer deelnemers dan ooit).
Daarom maakte men een tankzone ingeschakeld dus ik stuur daar mijn jongens op af: eerst kei lang wachten want 2 tankplaatsen zijn er 2 te weinig verteld men mij dat ik niet mocht tanken.
Sta je dan ,

zal geen namen noemen maar ik heb op de service ook gezien dat bij een team gewoon getankt werd....
lullig voor je, zeker als ze je ook nog eens pas zo laat op de hoogte stellen.
henk

Berichtdoor Sanderboy » za sep 19, 2009 22:54

erikjan schreef:en trouwens NIET de groeten aan de 2 officials op de laatste KP, die op de Ypeloweg stonden. (waarvan 1 forse blonde heer met dito paardestaart)

zij presteerden het om gedurende 2 uur VOOR het publiek te blijven paraderen, al peukdraaiend, zich breed makend, waardoor ten minste 15 mensen geen foto's en/of films konden maken zonder deze beide zonderlingen in beeld.

ik begrijp dat de sport officials nodig heeft, maar ga dan niet pontificaal in beeld staan; zelfs na herhaalde oproepen uit het publiek gingen ze niet aan de kant.

niet netjes...

ps. ik heb een fraaie foto van de heren beschikbaar, indien ze zich aangesproken voelen :wink:

volgens mij stonden deze 2 heren ook op kp 5 bij die ene camping in rijsen daar kwamen ze eerder altijd langs maar nu moes je rechtdoor lopen (ze gingen dus een afslag eerder) daar werdt ook geroepen als hun iets opzij wouden en toen negeerden ze het ook gewoon , beetje jammer
maarja zonder officials geen rally (heb de ook wel een foto van meen ik)
groeten uit het mooie twente
Sanderboy

Berichtdoor Lejan » za sep 19, 2009 23:03

henk schreef:
zal geen namen noemen maar ik heb op de service ook gezien dat bij een team gewoon getankt werd....
lullig voor je, zeker als ze je ook nog eens pas zo laat op de hoogte stellen.

is ook veel veiliger vind ik .

als ik zie hoe de monteurs van de verschillende teams iedere keer over de service kwamen "rennen" met een vat benzine.
dat is 5x gemiddeld 90 vaten benzine waar mee rond werd gezeuld.
Lejan

Berichtdoor EvoV6 » za sep 19, 2009 23:35

Gelukkig was t vandaag een leuker dagje dan gister.

Wat ons alleen echt opviel waren de hoeveelheid auto's die langskwamen op KP16 zonder achterbumper. Echt veel. Waar zijn deze allemaal gebleven??
EvoV6

Berichtdoor JosWRX » za sep 19, 2009 23:39

EvoV6 schreef:Wat ons alleen echt opviel waren de hoeveelheid auto's die langskwamen op KP16 zonder achterbumper. Echt veel. Waar zijn deze allemaal gebleven??

Goeie vraag... Die van Klippel's 350Z was er bij ons op KP9 "afgevallen", maar bleek na de proef onvindbaar..
JosWRX

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden