Hellendoornrally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor CoenRallySportRoosendaal » zo sep 20, 2009 9:42

V.D.G Rally team schreef:het vald wel op na elke wedstrijd hier op het forum het onderwerp officials ter discussie. Er zijn officials die zijn haar taak serieus nemen en er zijn erbij die dat niet doen. Er is publiek de echte fan die zich aan de regels houden en er is lokaal publiek die zich nergens wat van aan trekt. deze mensen zijn zich ook niet bewust van de gevaren.
Dit is nu eenmaal zo en zal altijd blijven.

Daar ben ik het hélémáál mee eens!
CoenRallySportRoosendaal

Berichtdoor Pruttel » zo sep 20, 2009 9:42

dalenbart schreef:Terwijl iedereen zo over die officials zit te klagen wil ik graag een compliment geven aan de officials die op kp 10 bij het punt stonden waar ze van het onverhard haaks links gingen de brug over.
Deze officials straalden rust uit en hadden tijd om her en der een praatje te maken en niet overal voor te willen staan.
Ik vind dat complimentjes naar de officials er ook bij horen dus kom maar op met meer complimenten

Op KP Daarle vrijdagavond was alles ook helemaal goed geregeld, eenpaar mensen hadden een radio meegenomen maar ook die stond niet te hard. Er stonden geen mensen in gevaarlijke positie. Perfect!

Zaterdag op KP Notter, heb ik de eerste keer op het punt gestaan waar ze naar links afbuigen net langs een boom heen (1 Lancer kon er net niet langsheen, maar wist hem toch nog recht te houden), maar ook daar iedereen achter de linten en officials straalden ook een rustig gedrag uit.
Later nog een keer ergens anders op KP Notter, bij een haakse bocht naar links in het bos. Natuurlijk gaat daar iedereen in het bos staan en kun je daar als official niet veel aan doen. En mocht er eentje uitvliegen, wordt tie wel tegengehouden door de greppel, zo ook v. Eldik die ik een keer recht tegenover mijn neus had staan.
Maar over het algemeen, topper!
Bij de service was het wel een beetje chaotisch, maar dat is het altijd al geweest. Ik heb nog even smakelijk staan toekijken naar mijn oud-collega (hesje met 'hergroepering'), die het toch altijd op een mooie manier weet over te brengen.
Pruttel

Renaldo Lier

Berichtdoor CoenRallySportRoosendaal » zo sep 20, 2009 9:45

Weet iemand toevallig wat er met Renaldo Lier is gebeurd?
Er was een haaks rechts op onverhard , waar je al op verhard reed.
Ik hoorde hem wel stil staan , maar is er iets erg gebeurd?
CoenRallySportRoosendaal

Berichtdoor P2000 » zo sep 20, 2009 9:58

Soms kunnen officials ook niet alles tegen houden/voorkomen.

Als je rustig op je post staat en er besluit dan iemand met een antieke mercedes inclusief kano op het dak door de aflinting heen te rijden dan sta je machteloos.Die man was echt niet tegen te houden,ervoor springen zou al link geweest zijn bij wijze van spreken.

Het enige wat ze konden doen en ook deden was andere posten oproepen om Gert vd Heuvel tegen te houden die op dat moment al op de proef zat.

Voor ons best wel ff een komisch gezicht maat tegelijker tijd wil je ook niet aan de eventuele gevolgen denken
P2000

Berichtdoor Harry37 » zo sep 20, 2009 10:01

CoenRallySportRoosendaal schreef:
V.D.G Rally team schreef:het vald wel op na elke wedstrijd hier op het forum het onderwerp officials ter discussie. Er zijn officials die zijn haar taak serieus nemen en er zijn erbij die dat niet doen. Er is publiek de echte fan die zich aan de regels houden en er is lokaal publiek die zich nergens wat van aan trekt. deze mensen zijn zich ook niet bewust van de gevaren.
Dit is nu eenmaal zo en zal altijd blijven.

Daar ben ik het hélémáál mee eens!

Ik sluit mij er helemaal bijaan.

Harry
Harry37

Re: Renaldo Lier

Berichtdoor sebas » zo sep 20, 2009 10:02

CoenRallySportRoosendaal schreef:Weet iemand toevallig wat er met Renaldo Lier is gebeurd?

Volgens mij was het gewoon een greppeltje dus niets erg...
sebas

Berichtdoor CoenRallySportRoosendaal » zo sep 20, 2009 10:04

sebas schreef:
CoenRallySportRoosendaal schreef:Weet iemand toevallig wat er met Renaldo Lier is gebeurd?

Oke , ik zag net al een foto bij het foto/video topic.
Maar toch bedankt! :lol:
CoenRallySportRoosendaal

Berichtdoor rallyfan323 » zo sep 20, 2009 10:52

JosWRX schreef:
EvoV6 schreef:Wat ons alleen echt opviel waren de hoeveelheid auto's die langskwamen op KP16 zonder achterbumper. Echt veel. Waar zijn deze allemaal gebleven??

Goeie vraag... Die van Klippel's 350Z was er bij ons op KP9 "afgevallen", maar bleek na de proef onvindbaar..

Dus als iemand hem "gevonden" heeft graag retour aan rechtmatige eigenaar.
Dat houd de sport voor de jongens ook betaalbaar.
rallyfan323

Berichtdoor ExTaxi » zo sep 20, 2009 10:56

P2000 schreef:Soms kunnen officials ook niet alles tegen houden/voorkomen.

Als je rustig op je post staat en er besluit dan iemand met een antieke mercedes inclusief kano op het dak door de aflinting heen te rijden dan sta je machteloos.

had Götz een kano op zijn dak? :lol:
ExTaxi

Berichtdoor P2000 » zo sep 20, 2009 11:07

ExTaxi schreef:
P2000 schreef:Soms kunnen officials ook niet alles tegen houden/voorkomen.

Als je rustig op je post staat en er besluit dan iemand met een antieke mercedes inclusief kano op het dak door de aflinting heen te rijden dan sta je machteloos.

had Götz een kano op zijn dak? :lol:

:D
P2000

Berichtdoor Jef Koopman » zo sep 20, 2009 11:09

Jef Koopman

Berichtdoor Michel W. » zo sep 20, 2009 11:11

CoenRallySportRoosendaal schreef:
sebas schreef:

Oke , ik zag net al een foto bij het foto/video topic.
Maar toch bedankt! :lol:

Ik dacht wel dat iemand dat zou gaan vragen; bijna iedereen was al weg toen het gebeurde.
Hij was rechtdoor geschoten in die hele scherpe bocht naar links (einde onverhard, Zuna), en kwam precies op een zandbult terecht met de wielen los van de grond. Hij kon dus niet meer voor- of achteruit. Het (resterende) publiek en de officials hebben geholpen door in de kofferbak te gaan staan.
Het heeft hem uiteraard een flinke achterstand opgeleverd (heeft denk ik wel 10 minuten stilgestaan), maar Renaldo en Saskia zijn er op het oog zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CAS8SMO6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AY4JSVPS.JPG
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GJIF4ODU.JPG

(enkele foto's meer in mijn bezit)
Laatst bijgewerkt door Michel W. op zo sep 20, 2009 11:35, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten,
Michel
Camera: Fuji Finepix HS10
Michel W.

Berichtdoor stefan » zo sep 20, 2009 11:16

vanmiddag rally report om 16:20 uur! dus begint al 10 minuten eerder!!!
fijne dag allemaal nog!

groeten
stefan

Berichtdoor RG-Rallysport » zo sep 20, 2009 11:21

Jaccoooo schreef:
JOCHEM HANEGRAAF schreef:Tuurlijk is daar het hele verhaal.

Ik heb (omdat ik geen tankgelegenheid had gekregen omdat ik geen vaten had) van de route moeten wijken voor een bijgelegen pompstation.

Alleen wat mij stoort is dat ik pas laat uit de wedstrijd ben genomen.

staat toch duidelijk in het reglement,tanken in de tankzone met een hevelpomp.
wat niet handig is dat je na de tc moet tanken, en dan heel weinig tijd overhoud om bij de kp lichtenberg te komen,vorig jaar zelf ondervonden.

Klonk inderdaad erg bekend ...... :wink:
RG-Rallysport

Berichtdoor R.S. » zo sep 20, 2009 11:50

Het was weer een hele mooi Rally dit jaar, sfeer was goed, en het weer was goed, 1 groot minpunt is dat je gewoon 5 euro entree moet betalen op de Luttenbergring, ik vindt dit niet normaal, op veel plekken stond je ook nog eens erg ver van de proef, ze zullen mij daar niet meer zien, als ze dat blijven doen :cry:
R.S.

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden