Hellendoornrally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor EvoV6 » zo sep 20, 2009 21:47

Wat was de reden van KP14 dat er politie stond bij de afzetting en men de auto een heeel eind van de proef moest parkeren? Is t bij KP11 helemaal mis gegaan en alles vastgelopen? Want volgens mij hebben ze eerst veel dichter bij de proef mogen parkeren. We moesten nu namelijk wel een heeel klere eind lopen. In dit geval hadden we geluk dat de rally 40min. uitliep...
EvoV6

Berichtdoor roadster36 » zo sep 20, 2009 21:52

KP 15 voorlaatste proef Beuseberg ingang onverhard op het boerenerf
ontstond ook spontaan zo`n gat
zie ook topic fotoverzoek van Wil Bruins
Die ging ook echt op een haar na de bomen in :?
Laatst bijgewerkt door roadster36 op zo sep 20, 2009 21:53, in totaal 1 keer bewerkt.
roadster36

Berichtdoor JoostS » zo sep 20, 2009 21:52

EvoV6 schreef:Wat was de reden van KP14 dat er politie stond bij de afzetting en men de auto een heeel eind van de proef moest parkeren? Is t bij KP11 helemaal mis gegaan en alles vastgelopen? Want volgens mij hebben ze eerst veel dichter bij de proef mogen parkeren. We moesten nu namelijk wel een heeel klere eind lopen. In dit geval hadden we geluk dat de rally 40min. uitliep...

Wat ik gehoord had (van Wim Stupers) was dat het daar zo'n chaos met draaien e.d. dat sommige auto's op een gegeven moment gewoon op de weg bleven staan, uitstapten en naar de proef liepen.
Hierna is de politie e.e.a. gaan bekeuren.
Maar dat kan Wim vast beter vertellen. ;)
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor WILS SPORT » zo sep 20, 2009 21:57

leor888 schreef:
Jan-Willem schreef:
markdevries schreef:Naar mijn mening is dat gat gewoon ontstaan daar, nadat er de eerste keer Kp 11 dus 82 auto's overheen gekomen waren. Het was wel een gat geworden wat men als een jump kon zien, want hoorde van twee posten voor ons dat ze er gewoon met 4 wielen loskwamen. Deze melding is ook richting de start gezonden en men is toen begonnen om de deelnemers bij de start alvast te gaan waarschuwen voor dat gat. Jasper was zeer zeker niet het enigste slachtoffer van het bewuste gat, want Martin van Iersel reed er ook zijn intercooler op lek, waardoor zijn evo x koelwater begon te lekken.

Zit er bij de EVO 10 dan koelwater in de intercooler?
Vergis jij je niet in een laadluchtkoeler of een radiator...
Of begrijp ik het nu compleet verkeerd..

[offtopic]
Ik dacht dat een intercooler ook gewoon een soort radiator was (dus met water) http://www.hoehetwerkt.nl/index.php/Intercooler maakt me ook niet wijzer.

Wat wordt er nu verwarmd / gekoeld met wat?
[/offtopic]

Een intercooler koelt met, rijwind en soms watersproeiers, de lucht die van de turbo komt en de motor in gaat. De radiateur koelt het koelwater.
Bij een evo zitten die achter elkaar, zodat ze meestal tegelijk kapot gaan als je ergens op rijdt.

Dat gat was de tweede keer echt uit de catagorie gevaarlijk, maar als je de onboard bekijkt ziet het er helemaal niet zo spannend uit als in het echt.
Sander van Barschot
WILS SPORT

Berichtdoor Lejan » zo sep 20, 2009 21:59

[offtopic]
Ik dacht dat een intercooler ook gewoon een soort radiator was (dus met water) http://www.hoehetwerkt.nl/index.php/Intercooler maakt me ook niet wijzer.

[/offtopic][/quote]

Een intercooler zit normaal geen vloeistof in.
het is gewoon een aluminium radiator waar de inlaat lucht die door de turbo op druk wordt gebracht word gekoeld d.m.v. rijwind.
als er een gat in komt valt de druk weg .

en dan heb je eigenlijk een "atmosferische" motor zonder compressie .
Lejan

Berichtdoor cvgn » zo sep 20, 2009 21:59

EvoV6 schreef:
Wat was de reden van KP14 dat er politie stond bij de afzetting en men de auto een heeel eind van de proef moest parkeren? Is t bij KP11 helemaal mis gegaan en alles vastgelopen? Want volgens mij hebben ze eerst veel dichter bij de proef mogen parkeren. We moesten nu namelijk wel een heeel klere eind lopen. In dit geval hadden we geluk dat de rally 40min. uitliep...

Aan de start van de proef stond een politieman ( op elke proef nl) en die vond het heel gevaarlijk dat het publiek op een gegeven moment hun auto's aan de rand van de grote weg parkeerde. Op de paralelweg richting start mochten nl geen auto's parkeren omdat dit de aanrijroute naar de TC en de proef was. Stond zelf op TC en heb verschillende auto's terug moeten sturen die daar wilden parkeren, Is nadien een verbodsbord opgehangen maar desondanks kwamen er nog verschillende auto's door. Toen er eindelijk een verkeersregelaar kwanm was het zo opgelost.

Op het kruispuntje net voor de paralelweg naar de proef waren tijdens Kp 11 al bijna 3 aanrijdingen gebeurt. Was echt een chaos daar, publiek dat naar de proef wilde en rijders die naar de start wilden.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.
cvgn

Berichtdoor leor888 » zo sep 20, 2009 22:29

Lejan schreef:[offtopic]

[/offtopic]

het is gewoon een aluminium radiator waar de inlaat lucht die door de turbo op druk wordt gebracht word gekoeld d.m.v. rijwind.

:oops: heb ze met duizenden gezien en ja altijd in een 'pakket' samen met de radiator (iets groter dan op bijv de mitubishi). Heb duidelijk nooit op de werking gelet. Gewoon aangenomen dat ze allebei met water koelden...
Dank voor de uitleg.
leor888

Berichtdoor JosWRX » zo sep 20, 2009 22:47

leor888 schreef: :oops: heb ze met duizenden gezien en ja altijd in een 'pakket' samen met de radiator (iets groter dan op bijv de mitubishi).

Dat 'pakket' is overigens niet 'altijd' aanwezig. In de standaard-layout bij Subaru is bijv. de intercooler boven de motor geplaatst (inderdaad, onder de luchthapper..;)). Heeft als nadeel dat ie ook heet wordt als de auto stil staat met draaiende motor waardoor de koelende werking achteruit gaat. Bij de STi-versie zitten er daarom sproeiers op waarmee je 'koud' water op de intercooler kunt spuiten.
JosWRX

Berichtdoor Jan Willem » zo sep 20, 2009 22:53

antoine schreef:
Bram W schreef:Mooie rally.
Alleen heb ik Rally Report niet kunnen kijken vanmiddag.
Heeft iemand misschien een link van het progamma?
Ik kon hem niet vinden op RTLGemist.
Alvast bedankt.

http://www.rtl.nl/components/sport/gran ... 10_a14.xml

Ook voor mij erg handig deze replay, en als bonus ook nog eens on-board beelden van Bert de Jong die bij 19:52 langs onze boerderij rijdt (KP Hallerhoek) 8) Het was voor mij de eerste keer in m'n leven dat ik er niet bij was...maar veel mooie beelden gezien van jullie allemaal, bedankt.
Jan Willem

Berichtdoor lennartrally » zo sep 20, 2009 23:34

welke offical club heef op proef holten gestaan dan ( beuzeberg) want we reden er vandaag zo nog een keers eens langs en er stonden nog 2 verboden publieks borden
lennartrally

Re: beelden van kp 6

Berichtdoor Tukker FM » ma sep 21, 2009 0:31

Franky schreef:
jarnonoev schreef:heeft iemand nog beelden van kp 6 (aan de hallerhoek) waarbij jochem hanegraaf rechtdoor schoot en bijna achterin mijn geparkeerde auto gleed?? alvast bedankt

Stom he.
Veel willen altijd tot op de proef rijden.
Dit zijn dan meestal de gevolgen ervan.

Oplossing. Afzettingen verder terug al plaatsen en de weg vrijhouden voor wat echt noodzakelijk is.

Echt stom was het niet hoor, auto stond netjes en was goed afgelint en de weg was vrij

Gr Gert
Tukker FM

Berichtdoor Aart » ma sep 21, 2009 2:02

lennartrally schreef:welke offical club heef op proef holten gestaan dan ( beuzeberg) want we reden er vandaag zo nog een keers eens langs en er stonden nog 2 verboden publieks borden

SAS.

Heb je de borden wel meegenomen?

Makkelijkst is om ze bij de organisatie in te leveren.
Restaurant De Kroon in Hellendoorn
Aart

Re: beelden van kp 6

Berichtdoor Franky » ma sep 21, 2009 6:38

dalenbart schreef:
Franky schreef:
jarnonoev schreef:heeft iemand nog beelden van kp 6 (aan de hallerhoek) waarbij jochem hanegraaf rechtdoor schoot en bijna achterin mijn geparkeerde auto gleed?? alvast bedankt

Stom he.
Veel willen altijd tot op de proef rijden.
Dit zijn dan meestal de gevolgen ervan.

Oplossing. Afzettingen verder terug al plaatsen en de weg vrijhouden voor wat echt noodzakelijk is.

Zo kunnen ze ook overdrijven bij Ypelo.
Bijna een kwartier moeten lopen vanaf een kruispunt wat afgezet is tot aan de proef is ook wel overdreven ver volgens mij.
dat je even moet lopen ok.. maar een kwartier vind ik toch echt te ver gaan

In Zweden al wel wat keren meer dan 45 minuten gelopen.
In Nederland komt dat inderdaad zelden voor omdat we niet zoveel afgelegen stukken hebben met een bospad(waar je niet kunt keren) richting de proef.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor 1600hf » ma sep 21, 2009 7:47

leor888 schreef:
Lejan schreef:[offtopic]

[/offtopic]

:oops: heb ze met duizenden gezien en ja altijd in een 'pakket' samen met de radiator (iets groter dan op bijv de mitubishi). Heb duidelijk nooit op de werking gelet. Gewoon aangenomen dat ze allebei met water koelden...
Dank voor de uitleg.

Is inderdaad ook bij sommige auto's zo, Roel. Alleen niet bij sub en mitsu. Celica's bijv hadden een intercooler die niet in de rijwind hangt, maar op de motor ligt. Hierdoorheen stroomt koelvloeitstof naar een radiator die voor de normale radiator in de rijwind hangt.
1600hf

Berichtdoor borkentio » ma sep 21, 2009 8:28

r199 schreef:het Gat van kp 11/14 ziet er in mijn ogen uit als een wel bekende remknipper

door het remmen de sporen steeds iets dieper en bij het loskomen het bultje steeds hoger. in het begin spectaculair maar later kan zo'n knipgat echt gevaarlijk worden

Bij de verkenning was er helemaal niets. Op de eerste doorkomst zag ik een donkere plek op de weg, maar aangezien de bocht nog ver weg was remde ik niet en ging vol door. Met als gevolg een enorme klap en veel zand via de lucht inlaat op het dak zo mijn gezicht in. Geen idee hoe de eerste kuil erkwam, maar dat hij later door remmende auto's groter werd is wel duidelijk.

Zelfde probleem was in Holten op het onverhard, daar was het nog veel erger
borkentio

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden