Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
EvoV6 schreef:Wat was de reden van KP14 dat er politie stond bij de afzetting en men de auto een heeel eind van de proef moest parkeren? Is t bij KP11 helemaal mis gegaan en alles vastgelopen? Want volgens mij hebben ze eerst veel dichter bij de proef mogen parkeren. We moesten nu namelijk wel een heeel klere eind lopen. In dit geval hadden we geluk dat de rally 40min. uitliep...
leor888 schreef:Jan-Willem schreef:markdevries schreef:Naar mijn mening is dat gat gewoon ontstaan daar, nadat er de eerste keer Kp 11 dus 82 auto's overheen gekomen waren. Het was wel een gat geworden wat men als een jump kon zien, want hoorde van twee posten voor ons dat ze er gewoon met 4 wielen loskwamen. Deze melding is ook richting de start gezonden en men is toen begonnen om de deelnemers bij de start alvast te gaan waarschuwen voor dat gat. Jasper was zeer zeker niet het enigste slachtoffer van het bewuste gat, want Martin van Iersel reed er ook zijn intercooler op lek, waardoor zijn evo x koelwater begon te lekken.
Zit er bij de EVO 10 dan koelwater in de intercooler?
Vergis jij je niet in een laadluchtkoeler of een radiator...
Of begrijp ik het nu compleet verkeerd..
[offtopic]
Ik dacht dat een intercooler ook gewoon een soort radiator was (dus met water) http://www.hoehetwerkt.nl/index.php/Intercooler maakt me ook niet wijzer.
Wat wordt er nu verwarmd / gekoeld met wat?
[/offtopic]
Wat was de reden van KP14 dat er politie stond bij de afzetting en men de auto een heeel eind van de proef moest parkeren? Is t bij KP11 helemaal mis gegaan en alles vastgelopen? Want volgens mij hebben ze eerst veel dichter bij de proef mogen parkeren. We moesten nu namelijk wel een heeel klere eind lopen. In dit geval hadden we geluk dat de rally 40min. uitliep...
Lejan schreef:[offtopic]
Ik dacht dat een intercooler ook gewoon een soort radiator was (dus met water) http://www.hoehetwerkt.nl/index.php/Intercooler maakt me ook niet wijzer.
[/offtopic]
Een intercooler zit normaal geen vloeistof in.
het is gewoon een aluminium radiator waar de inlaat lucht die door de turbo op druk wordt gebracht word gekoeld d.m.v. rijwind.
als er een gat in komt valt de druk weg .
en dan heb je eigenlijk een "atmosferische" motor zonder compressie .
leor888 schreef:heb ze met duizenden gezien en ja altijd in een 'pakket' samen met de radiator (iets groter dan op bijv de mitubishi).
antoine schreef:Bram W schreef:Mooie rally.
Alleen heb ik Rally Report niet kunnen kijken vanmiddag.
Heeft iemand misschien een link van het progamma?
Ik kon hem niet vinden op RTLGemist.
Alvast bedankt.
http://www.rtl.nl/components/sport/gran ... 10_a14.xml
Franky schreef:jarnonoev schreef:heeft iemand nog beelden van kp 6 (aan de hallerhoek) waarbij jochem hanegraaf rechtdoor schoot en bijna achterin mijn geparkeerde auto gleed?? alvast bedankt
Stom he.
Veel willen altijd tot op de proef rijden.
Dit zijn dan meestal de gevolgen ervan.
Oplossing. Afzettingen verder terug al plaatsen en de weg vrijhouden voor wat echt noodzakelijk is.
lennartrally schreef:welke offical club heef op proef holten gestaan dan ( beuzeberg) want we reden er vandaag zo nog een keers eens langs en er stonden nog 2 verboden publieks borden
dalenbart schreef:Franky schreef:jarnonoev schreef:heeft iemand nog beelden van kp 6 (aan de hallerhoek) waarbij jochem hanegraaf rechtdoor schoot en bijna achterin mijn geparkeerde auto gleed?? alvast bedankt
Stom he.
Veel willen altijd tot op de proef rijden.
Dit zijn dan meestal de gevolgen ervan.
Oplossing. Afzettingen verder terug al plaatsen en de weg vrijhouden voor wat echt noodzakelijk is.
Zo kunnen ze ook overdrijven bij Ypelo.
Bijna een kwartier moeten lopen vanaf een kruispunt wat afgezet is tot aan de proef is ook wel overdreven ver volgens mij.
dat je even moet lopen ok.. maar een kwartier vind ik toch echt te ver gaan
leor888 schreef:Lejan schreef:[offtopic]
[/offtopic]
Een intercooler zit normaal geen vloeistof in.
het is gewoon een aluminium radiator waar de inlaat lucht die door de turbo op druk wordt gebracht word gekoeld d.m.v. rijwind.
als er een gat in komt valt de druk weg .
en dan heb je eigenlijk een "atmosferische" motor zonder compressie .
heb ze met duizenden gezien en ja altijd in een 'pakket' samen met de radiator (iets groter dan op bijv de mitubishi). Heb duidelijk nooit op de werking gelet. Gewoon aangenomen dat ze allebei met water koelden...
Dank voor de uitleg.
r199 schreef:het Gat van kp 11/14 ziet er in mijn ogen uit als een wel bekende remknipper
door het remmen de sporen steeds iets dieper en bij het loskomen het bultje steeds hoger. in het begin spectaculair maar later kan zo'n knipgat echt gevaarlijk worden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten