Hellendoornrally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mantaboy » ma sep 21, 2009 8:28

cvgn schreef:
heeft iemand nog beelden van kp 6 (aan de hallerhoek) waarbij jochem hanegraaf rechtdoor schoot en bijna achterin mijn geparkeerde auto gleed?? alvast bedankt.

Stond je auto wel in de berm. Als je auto gelijk achter het lint staat en niet in de berm, is het je eigen fout als er een auto bovenop je auto knalt als hij zijn rempunt mist.
Zet altijd je auto zover mogelijk in de berm en niet gelijk achter een gespannen lintje.

groeten uit Roosendaal

Op basis waarvan baseer jij deze grote onzin?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor joostkusters » ma sep 21, 2009 8:38

1600hf schreef:
leor888 schreef:
Lejan schreef:[offtopic]
Ik dacht dat een intercooler ook gewoon een soort radiator was (dus met water) http://www.hoehetwerkt.nl/index.php/Intercooler maakt me ook niet wijzer.

Wat wordt er nu verwarmd / gekoeld met wat?
[/offtopic]

Een intercooler zit normaal geen vloeistof in.
het is gewoon een aluminium radiator waar de inlaat lucht die door de turbo op druk wordt gebracht word gekoeld d.m.v. rijwind.
als er een gat in komt valt de druk weg .

en dan heb je eigenlijk een "atmosferische" motor zonder compressie .

:oops: heb ze met duizenden gezien en ja altijd in een 'pakket' samen met de radiator (iets groter dan op bijv de mitubishi). Heb duidelijk nooit op de werking gelet. Gewoon aangenomen dat ze allebei met water koelden...
Dank voor de uitleg.

Is inderdaad ook bij sommige auto's zo, Roel. Alleen niet bij sub en mitsu. Celica's bijv hadden een intercooler die niet in de rijwind hangt, maar op de motor ligt. Hierdoorheen stroomt koelvloeitstof naar een radiator die voor de normale radiator in de rijwind hangt.

mijn sub heeft een watergekoelde intercooler, en de eerte ST185 celica had een luchtgekoelde intercooler, ik weet het , je hebt het over het algemeen, maar je verhaal klopt wel.
joostkusters

Berichtdoor erikjan » ma sep 21, 2009 8:46

Aart schreef:
lennartrally schreef:welke offical club heef op proef holten gestaan dan ( beuzeberg) want we reden er vandaag zo nog een keers eens langs en er stonden nog 2 verboden publieks borden

SAS.

Heb je de borden wel meegenomen?

Makkelijkst is om ze bij de organisatie in te leveren.
Restaurant De Kroon in Hellendoorn

gisteravond (zondag) stonden er nog 2 pallets ergens langs de Ypeloweg, dus er is dus nog wel meer niet opgeruimd ;-)
erikjan

Re: beelden van kp 6

Berichtdoor mmrizio » ma sep 21, 2009 9:06

dalenbart schreef:Zo kunnen ze ook overdrijven bij Ypelo.
Bijna een kwartier moeten lopen vanaf een kruispunt wat afgezet is tot aan de proef is ook wel overdreven ver volgens mij.
dat je even moet lopen ok.. maar een kwartier vind ik toch echt te ver gaan

Ik neem aan dat je het hebt over het stuk naar het onverhard in het midden van de proef. Daar was het idd de eerste keer uit de hand gelopen met parkeren. Zowel voor publiek als voor eventuele hulpdiensten was dat niet handig. Na de eerste doorkomst maakte het sowieso qua tijd niet uit of je moest lopen of met de auto moest: het ging allebei langzamer dan stapvoets.

Ik weet dat het lastig is om aan vrijwilligers te komen, maar hier hadden parkeerhulpen goed werk kunnen verrichten. Dan had de parkeercapaciteit gebruikt kunnen worden zonder verdere risico´s of frustraties.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor van eck » ma sep 21, 2009 9:23

erikjan schreef:
Aart schreef:
lennartrally schreef:welke offical club heef op proef holten gestaan dan ( beuzeberg) want we reden er vandaag zo nog een keers eens langs en er stonden nog 2 verboden publieks borden

SAS.

Heb je de borden wel meegenomen?

Makkelijkst is om ze bij de organisatie in te leveren.
Restaurant De Kroon in Hellendoorn

gisteravond (zondag) stonden er nog 2 pallets ergens langs de Ypeloweg, dus er is dus nog wel meer niet opgeruimd ;-)

pallets is voor de organisatie die ruimen wij niet op, gaan niet makkelijk in je auto he :wink:
van eck

Berichtdoor mantaboy » ma sep 21, 2009 9:34

Dan moet je toch aan de plus Yvette. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor CoenRallySportRoosendaal » ma sep 21, 2009 9:42

Zozo , gisteren even rallyreport gezien.
Ik wist dat er veel toeschouwers waren , maar 80.000 :shock:
CoenRallySportRoosendaal

Berichtdoor official No. 27768 » ma sep 21, 2009 10:01

Ik heb 6 kp's gezien en 80.000, zou best kunnen kloppen! :shock:
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor TWENGELTJE » ma sep 21, 2009 10:16

official No. 27768 schreef:Ik heb 6 kp's gezien en 80.000, zou best kunnen kloppen! :shock:

Als je elke toeschouwer bij elke proef weer telt zijn het er mischien wel veel meer :shock: :wink:
TWENGELTJE

Berichtdoor Angelique » ma sep 21, 2009 12:19

Verzoekje aan de organisatie: zouden jullie de hele dag entree willen vragen bij de ingang van de service, en hier niet een half uur nadat ik betaald heb hiermee willen stoppen 8)
Angelique

Berichtdoor IMEX Racing » ma sep 21, 2009 12:55

Beste Heren en zeker ook Dame,

Wij zijn julie allemaal zeer dankbaar dat julie ons Jeroen swaanen / Johan van Hout geholpen hebben want zonder julie waren we er beslist niet uitgekomen,

Nogmaals dank daarvoor. !!!!

En waarom we gestopt zijn :

Dat heeft meer te maken dat we op deze proef een mega smakker gemaakt hebben op de wel bekende plaats.
We kwamen daar aan met een snelheid van ruim 185 km/u en hebben daarbij een soort gelijke smakker gemaakt als Noortje / Sander.
Ik heb later daarbij ook aan de finish mijn beklag gedaan en kreeg het antwoord "er staat toch iemand met een gele vlag te zwaaien".
Nou, ik kan je vertellen er stond helemaal niemand met een vlag te zwaaien !!! onverantwoord !!
Later toen de duitse equipe er in de sloot belande toen is er blijkbaar iemand gaan staan zwaaien.

Het is zeker een mooie proef ik zou deze kp zeker volgend jaar ook nog een keer willen rijden maar het is geen proef die 2 keer verreden kan worden.

Voor ons was het een super rally met mooie proeven en spectaculaire punten erin.
Verder willen we de organisatie, omwonende en niet te vergeten de officials bedanken die dit mooie evenement toch weer mogelijk hebben kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

Jeroen swaanen / Johan van Hout
IMEX Racing

Berichtdoor CoenRallySportRoosendaal » ma sep 21, 2009 13:10

official No. 27768 schreef:Ik heb 6 kp's gezien en 80.000, zou best kunnen kloppen! :shock:

Op rallyreport zeide ze dat er in totaal 80.000 toeschouwers naar Hellendoorn waren afgereisd , kun je nagaan de andere mensen die nog in Hellendoorn wonen(en omstreken)
Het komt vast ook doordat er zoveel WRC's waren en omdat het een belangrijke wedstrijd is.
CoenRallySportRoosendaal

Berichtdoor Sponsor » ma sep 21, 2009 13:12

CoenRallySportRoosendaal schreef:

Op rallyreport zeide ze dat er in totaal 80.000 toeschouwers naar Hellendoorn waren afgereisd , kun je nagaan de andere mensen die nog in Hellendoorn wonen(en omstreken)
Het komt vast ook doordat er zoveel WRC's waren en omdat het een belangrijke wedstrijd is.

Dat waren er niet veel dan....volgens de lokale krant waren er meer dan 100.000 toeschouwers.... :)
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

Berichtdoor CoenRallySportRoosendaal » ma sep 21, 2009 13:16

Sponsor schreef:
CoenRallySportRoosendaal schreef:

Dat waren er niet veel dan....volgens de lokale krant waren er meer dan 100.000 toeschouwers.... :)

Dat zijn er nog meer. :shock: :shock:
CoenRallySportRoosendaal

Berichtdoor CoenRallySportRoosendaal » ma sep 21, 2009 13:18

Heeft er iemand Faron van Lieshout nog zien rijden? :roll:
Ik heb hem namelijk niet meer gezien , helaas. :(
CoenRallySportRoosendaal

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden