ERC 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sanderboy » za sep 26, 2009 8:28

AC schreef:
Thibaud schreef:En wat te zeggen over de imago van de "trage hollanders" buitenland........

http://www.rallytiming.nl/index.php?r=925&p=684

:wink:

patrick snijers heeft hier wel door kunnen rijden door erik
erik schonk hem onderdelen , zodat patrick verder kon
het was een mooi duel , maar op de laaste proef maakte erik een foutje vandaar die secenden
groeten uit het mooie twente
Sanderboy

Berichtdoor Wim » za sep 26, 2009 8:34

P2000 schreef:Ik vind niet dat die jongens een trap na verdienen maar juist steun zodat we ook volgend jaar allemaal weer van een aantal mooie startvelden kunnen genieten.

Een aantal mooie startvelden? De meeste Nederlandse WRC rijders zouden zonder ERC ook in de Hellendoorn starten hoor. Alleen in de Sezoens en - logisch - de Hellendoorn hebben de Nederlanders het kunnen waar maken met hun ERC.

van Eldik heeft de Thüringen Rally en de Sezoens gereden en heeft niet gereden in de aangekondigde rally's:
- ELE Rally 2009
- Rally del Casentino 2009
- Condroz 2008
- Rally op onverhard in Frankrijk 2008

Om nog maar te zwijgen over de van Merksteijn's. Ze hebben nog steeds een overvolle kalender op hun site staan met meer wedstrijden die ze niet hebben gereden dan ze wel hebben gereden.

Thibaud en ik hebben het hier trouwens over wedstrijden die niet in België en Nederland worden verreden over trage Nederlanders. Dan moet je niet af komen met een link naar de resultaten van de Sezoens. :roll:
Wim

Berichtdoor Holkers » za sep 26, 2009 8:48

Wim, zou ik nog een keer voor je uitleggen wat een ernstige crash is en welke verwondingen je daar kunt oplopen? Nee toch, je begrijpt toch ook wel dat de crash van Mark in Hellendoorn verleden jaar serieuze gevolgen heeft gehad? Herstel van de verwondingen, de keuze om weer te rijden (deze is in mijn ogen nog moediger) en ook de keuze om weer serieus mee te doen vooraan. Dat hij de Paradigit ELE rally liet gaan kwam door politieke spelletjes.

Condroz 2008... jij hebt wel lef om die er bij te zetten, zelfde als die franse wedstrijd. Dat hij geen zin/tijd/geld heeft voor die Italiaanse wedstrijd... wie ben jij om hem daarop te veroordelen.

Over de van Merksteijns kan ik ook snel duidelijk zijn. Die doen in metalen vlechtmatten voor betonbouw. 1) metaalprijs is -80%. 2) betonbouw? bouw? nou, zet daar maar een streep door. Centen zijn niet legio hier, wie ben jij dan om hun daarop de veroordelen.

Nee Wim, je raakt kant nog wal. Dat de ERC organisators wedstrijden schrappen en dat ze daarop worden aangekeken begrijp ik, maar zoals ik op het Belgisch forum ook al tikte, er zijn schijnbaar sommige belgen die niet begrijpen dat deze mensen zelf beslissen wat ze doen.

Wim schreef:Thibaud en ik hebben het hier trouwens over wedstrijden die niet in België en Nederland worden verreden over trage Nederlanders. Dan moet je niet af komen met een link naar de resultaten van de Sezoens. :roll:

Oh nee, die weer net niet... komt slecht uit.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Sander D. » za sep 26, 2009 8:52

Wim schreef:
P2000 schreef:Ik vind niet dat die jongens een trap na verdienen maar juist steun zodat we ook volgend jaar allemaal weer van een aantal mooie startvelden kunnen genieten.

Een aantal mooie startvelden? De meeste Nederlandse WRC rijders zouden zonder ERC ook in de Hellendoorn starten hoor. Alleen in de Sezoens en - logisch - de Hellendoorn hebben de Nederlanders het kunnen waar maken met hun ERC.

van Eldik heeft de Thüringen Rally en de Sezoens gereden en heeft niet gereden in de aangekondigde rally's:
- ELE Rally 2009
- Condroz 2008

Om nog maar te zwijgen over de van Merksteijn's. Ze hebben nog steeds een overvolle kalender op hun site staan met meer wedstrijden die ze niet hebben gereden dan ze wel hebben gereden.

Thibaud en ik hebben het hier trouwens over wedstrijden die niet in België en Nederland worden verreden over trage Nederlanders. Dan moet je niet af komen met een link naar de resultaten van de Sezoens. :roll:

ELE was naar mijn weten geen onderdeel van het ERC en volgens mij was de reden voor Van Eldik om niet van start te gaan in deze (door Paradigit gesponsorde) rally het door het Paradigit-team tegenhouden van inschrijving voor het kampioenschap voor Van Eldik.
Sander D.

Berichtdoor Wim » za sep 26, 2009 8:53

Tja, ik vind het nogal raar dat er maanden aan een stuk wedstrijden op van Merksteijn zijn site staan die ze telkens niet rijden. Zo moeilijk is het toch niet om die dan even weg te halen? Op geen enkel moment van het jaar weet je of ze al dan niet aan de start staan.

Sorry, de Condroz 2008 is logisch dat Mark die niet kon rijden vanwege zijn verwondingen. :oops: Die Franse wedstrijd was in juli 2008, dus daar heeft hij wel echt forfait voor gegeven.
Wim

Berichtdoor Wim » za sep 26, 2009 8:56

Holkers schreef:
Wim schreef:Thibaud en ik hebben het hier trouwens over wedstrijden die niet in België en Nederland worden verreden over trage Nederlanders. Dan moet je niet af komen met een link naar de resultaten van de Sezoens. :roll:

Oh nee, die weer net niet... komt slecht uit.

Omdat dit net de enige wedstrijd is waar de WRC Nederlanders iets gepresteerd hebben buiten Nederland. En dan nog, de Belgen met uitzondering van Snijers moesten het met veel minder materiaal doen. Een Focus WRC'06 of Impreza WRC S12 of S14 is zoals je zelf weet veel sneller dan een Corolla WRC of een Impreza WRC S5.
Wim

Berichtdoor Holkers » za sep 26, 2009 9:11

Juist! Dank voor de inkopper! Dat is ook de basis van de afgunst van (sommige ;)) Belgen. Jullie hebben jaren lang geroepen dat jullie het zo veel beter voor elkaar hadden en nu is het andersom qua startveld en is de jaloezie niet onder stoelen of banken te steken.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Collin » za sep 26, 2009 9:21

Als je maar plezier hebt....toch?

Wat een kleuterachtig ****** weer
Collin

Berichtdoor TWENGELTJE » za sep 26, 2009 9:24

Collin schreef:Als je maar plezier hebt....toch?

Wat een kleuterachtig ****** weer

Ik wou het niet zeggen :shock:
TWENGELTJE

Berichtdoor Wim » za sep 26, 2009 9:31

Holkers schreef:Juist! Dank voor de inkopper! Dat is ook de basis van de afgunst van (sommige ;)) Belgen. Jullie hebben jaren lang geroepen dat jullie het zo veel beter voor elkaar hadden en nu is het andersom qua startveld en is de jaloezie niet onder stoelen of banken te steken.

Ja, ik geef toe dat ik wel wat jaloers ben op al dat WRC materiaal in Nederland. :wink: Al zijn er dit jaar wel iets meer WRC's aan de start in België dan de afgelopen jaren het geval was en zijn er ook meer deelnemers dan de afgelopen jaren in België.

Je kan ook niet ontkennen dat er nogal wat Nederlanders naar België komen voor de mooie proeven. :wink:

Hoofdstuk discussie nu afgesloten hoop ik.
Wim

Berichtdoor mmrizio » za sep 26, 2009 9:35

mmrizio schreef:
Wim schreef:Vooral van Eldik geeft enorm vaak forfait voor een rally die niet in België of Nederland wordt verreden.

Ok. Noem er eens vijf...
(In Nederland moet je eerst inschrijven om forfait te kunnen geven)

Wim schreef:- ELE Rally 2009
- Condroz 2008

ELE=Nederland
Casentino=niet ingeschreven
Condroz=Belgie=niet ingeschreven(?)
Rally op onverhard in Frankrijk 2008=????

Het lijkt erop dat jullie een kalender op een website als een plechtige belofte zien. En dat jullie het recht hebben om verontwaardigd te zijn als het team zich dan niet inschrijft.

De meeste Nederlandse teams rijden voor de hobby. De planning wordt opgesteld op basis van inschattingen dat plezier ten opzichte van tijd en budget. Daarnaast hebben veel teams ook te maken met verhuur van het materieel, wat ook impact heeft op de agenda's.

Gedurende het jaar worden dan rallies toegevoegd of verwijderd. Zonder dat zij daarover verantwoording schuldig zijn aan de Belgische "rallyfans".

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Collin » za sep 26, 2009 9:38

Wim schreef:
Holkers schreef:Juist! Dank voor de inkopper! Dat is ook de basis van de afgunst van (sommige ;)) Belgen. Jullie hebben jaren lang geroepen dat jullie het zo veel beter voor elkaar hadden en nu is het andersom qua startveld en is de jaloezie niet onder stoelen of banken te steken.

Ja, ik geef toe dat ik wel wat jaloers ben op al dat WRC materiaal in Nederland. :wink: Al zijn er dit jaar wel iets meer WRC's aan de start in België dan de afgelopen jaren het geval was en zijn er ook meer deelnemers dan de afgelopen jaren in België.

Je kan ook niet ontkennen dat er nogal wat Nederlanders naar België komen voor de mooie proeven. :wink:

Hoofdstuk discussie nu afgesloten hoop ik.

En als we zo allemaal lekker kunnen blijven rijden en kijken, gaat het toch prima?
Collin

Berichtdoor tommeke_B » za sep 26, 2009 9:39

Wat kritiek op de Nederlandse piloten en dit moet ineens voorkomen uit "jaloezie" van de belgen... En neen, ik ben zeker niet jaloers op de rallysport in Nederland, de enige wedstrijden die me echt interesseren van het Nederlands kampioenschap zijn de Sezoens (die voor meer Nederlanders een thuisrally is dan voor Belgen) en de Hellendoorn... Toch valt het me ook op dat ik meer en meer Nederlandse rallyfans zie in België (buiten de Sezoens en Hannuit dan)... :wink:
tommeke_B

Berichtdoor Wim » za sep 26, 2009 9:48

Collin schreef:En als we zo allemaal lekker kunnen blijven rijden en kijken, gaat het toch prima?

Voor mij wel. Ik wilde gewoon even zeggen dat de ERC niet echt geslaagd is dit jaar.

Holkers en wie het nog wil weten: Mark van Eldik gaf forfait voor de Rallye Terre de Vaucluse in 2007, niet 2008 dus zoals ik vermeldde. Zie hier: http://www.ffsa.org/res_rallye_frame.php?id=693&ext=[ABNR-ffsa?NomFich=vaucluse07&NumRal=1
Wim

Berichtdoor tommeke_B » za sep 26, 2009 9:51

Corne schreef:
tommeke_B schreef:Toch valt het me ook op dat ik meer en meer Nederlandse rallyfans zie in België (buiten de Sezoens en Hannuit dan)... :wink:

Ik kan je verklappen dat het meer de andere kant op is: steeds meer Belgische fans in Nederland. Ik kijk nu vanaf Hellendoorn 1998 de rally's in Nederland, en de mooiste van België, en de laatste 3 jaar heb ik echt een stuk meer Belgen gezien dan daarvoor het geval was.. (wel een goed iets, daar niet van :wink: )

Dat is misschien ook wel waar, maar bepaalde rally's zijn heel dicht voor Belgen (de Exotic Green, Hulst en de ELE zijn dichter dan de Sezoens en Spa voor mij), en de Hellendoorn is gewoon de mooiste rally van Nederland, wordt overal (buiten organisaties van andere grote rally's) gezegd, 'k vind het trouwens een prachtige rally :) Net zoals er Nederlanders jaarlijks naar de Condroz komen. :wink:
tommeke_B

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden