Dakar 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Veenhuizen niet van start in Dakar Rally

Berichtdoor Maranello » di okt 06, 2009 12:46

VOORTHUIZEN - Patrick Veenhuizen gaat begin volgend jaar niet van start in de Dakar Rally. ,,We hebben onze plannen moeten bijstellen en zijn teruggekeerd naar plan A,’’ zegt de Voorthuizense rallyrijder. Een gapend gat in de begroting dwingt de ondernemer een pas op de plaats te maken.

Veenhuizen leek hard op weg naar zijn debuut in de fameuze monsterrally, die in januari weer in Argentinië en Chili wordt verreden. ,,In eerste instantie was het doel om ons te richten op deelname in 2011. Dat proces verliep echter zo voorspoedig dat we enthousiast raakten om in 2010 al te starten.’’

Organisatorisch heeft Patrick Veenhuizen zijn rallyteam volledig op de rit. ,,We hebben in principe alles voor elkaar. Mede dankzij de steun en kennis van GINAF Rally Service uit Ederveen zag het er goed uit voor ons.’’

De economische recessie, die tal van bedrijven in de greep heeft, maakte vooralsnog ook een einde aan de plannen van Patrick Veenhuizen. ,,We hadden een grote sponsor die failliet is gegaan. Het is dan niet logisch om te verwachten dat er dan nog geld onze kant op komt. De huidige financiële situatie in de wereld heeft ons parten gespeeld. Het is een behoorlijke streep door de rekening, maar er is verder niets verloren. We keren gewoon terug naar plan A en richten ons volledig op deelname in 2011. Dat was ook het oorspronkelijke idee.’’

Volgens de 41-jarige Patrick Veenhuizen is er nog een ,,kleine, puur theoretische kans’’ dat het roer alsnog omgaat. ,,We hebben wel een paar gesprekken gehad met geïnteresseerde bedrijven. Het is leuk dat heel veel mensen enthousiast zijn, maar ik beperk me tot de feiten. Je moet weten waar je aan toe bent. Je kunt niet op basis van mogelijke toezeggingen aan een groot project als de Dakar Rally beginnen. Daar is het te kostbaar voor.’’Patrick Veenhuizen zal zijn debuut in de Dakar Rally nog een jaartje moeten uitstellen.

bron: Barneveldse Krant

Persoonlijk vind ik het heel jammer dat hij komend jaar niet naar Argentinië gaat. In ieder geval staat de truck klaar voor 2011.
Maranello

Berichtdoor Paperclip » di okt 06, 2009 15:43

Dat is zeker jammer, maar toch vind ik het vaag dat deelname van komende Dakar niet door kan gaan, maar die van de volgende juist wel.
Waarom is er nu géén sponsorgeld en volgend jaar (vrijwel zeker) wel? Is er een sponsor die al garantie gegeven heeft voor volgend jaar of hoe moet ik dat eigenlijk zien? :?:

Hoe dan ook kijk ik iedere keer wel weer uit naar dit soort monster rally's, waar Dakar al lang niet meer de enige van is maar slechts de bekendste. Jammer dat het de laatste jaren minder leuk is om naar te kijken. En dit jaar misschien nog wel minder leuk vanwege het feit dat de fabrieksteams van o.a KTM Mitsubishi en MAN niet meer komen. Hoewel dat juist wel weer meer kansen geeft voor de privé-rijders.....
Paperclip

Berichtdoor frans-jaap moree » di okt 06, 2009 16:25

Ik weet niet of je het nieuws een beetje volgt maar in sommige landen is de recessie al voorbij. (zoals duitsland)
Ik denk dat er in 2011 best wel wat bedrijven sponsor willen zijn en denk ik dat KTM en mischien zelfs mitsubishi weer een comeback maken.

Maar het is inderdaad jammer dat er dit jaar veel teams moeten afhaken.
frans-jaap moree

Berichtdoor nkroeze » di okt 06, 2009 16:28

De recessie al voorbij? Ik weet niet op welke planeet jij leeft hoor :)
nkroeze

Berichtdoor frans-jaap moree » di okt 06, 2009 16:30

nkroeze schreef:De recessie al voorbij? Ik weet niet op welke planeet jij leeft hoor :)

Was 2 weken geleden in het nieuws.
Maar ik heb niet gezegd dat hij ook in nederland is afgelopen.
Het zal er in 2011 heus wel beter uit zien.
frans-jaap moree

Berichtdoor briljant » di okt 06, 2009 16:46

frans-jaap moree schreef:
nkroeze schreef:De recessie al voorbij? Ik weet niet op welke planeet jij leeft hoor :)

Dan moet je iets beter het nieuws volgen. :wink:
We hebben op het moment een kleine opleving maar er zal komend jaar bijvoorbeeld in de auto industrie in Duitsland nog een flinke dip komen waarbij tussen de 80.000 en 100.000 banen zullen verdwijnen. :shock:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor frans-jaap moree » di okt 06, 2009 16:50

briljant schreef:
frans-jaap moree schreef:

Dan moet je iets beter het nieuws volgen. :wink:
We hebben op het moment een kleine opleving maar er zal komend jaar bijvoorbeeld in de auto industrie in Duitsland nog een flinke dip komen waarbij tussen de 80.000 en 100.000 banen zullen verdwijnen. :shock:

Ik kijk ook niet iedere dag het journaal maar die stijging was in het algemeen maar vooral veroorzaakt door de horeca.
Ik wil inderdaad best geloven dat de auto industrie nog niet klaar is.

Maar laten we er maar over ophouden want dit is een rally forum en geen RTL economisch nieuws. :wink:
frans-jaap moree

Berichtdoor ceesford » di okt 06, 2009 19:40

Ik weet niet of je het nieuws een beetje volgt maar in sommige landen is de recessie al voorbij.

:roll:

in het algemeen gesproken heeft ieder land hier nog last van, het is voor mij eerlijk gezegd een raadsel hoe de grotere prive teams hun budget nog rond kunnen krijgen !

ben ook benieuwd hoe en wie er volgend jaar aan de start komen, zowel op het wrc vlak als nederlands vlak !

en wat patrick betreft, inderdaad jammer.......
hij kocht zijn 1e setje velgen voor de rode peugeot 206 gti 1.6 bij mij, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden !
ceesford

Berichtdoor Campos » di okt 13, 2009 11:46

Het gaat niet lekker met Dakar en haar deelnemers!

http://www.nusport.nl/autosport/2100566 ... ijden.html
Campos

Berichtdoor official No. 27768 » di okt 13, 2009 12:40

Campos schreef:Het gaat niet lekker met Dakar en haar deelnemers!

http://www.nusport.nl/autosport/2100566 ... ijden.html

:shock: Dat is erg jammer maar wel begrijpelijk en respectvol dat hij hier voor kiest!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor WRC fan » di okt 13, 2009 13:30

Hij heeft inderdaad volkomen gelijk. Ik zou het ook een raar idee vinden dat ik ontslagen werd terwijl de 'baas' zoveel geld uitgeeft aan zijn hobby dat ik nog wel tien jaar kon blijven.
WRC fan

Berichtdoor Leo » di okt 13, 2009 15:32

WRC fan schreef:Hij heeft inderdaad volkomen gelijk. Ik zou het ook een raar idee vinden dat ik ontslagen werd terwijl de 'baas' zoveel geld uitgeeft aan zijn hobby dat ik nog wel tien jaar kon blijven.

Prive en werk kun je gescheiden houden.
Leo

Berichtdoor mafiabaas101 » di okt 13, 2009 15:36

Leo schreef:
WRC fan schreef:Hij heeft inderdaad volkomen gelijk. Ik zou het ook een raar idee vinden dat ik ontslagen werd terwijl de 'baas' zoveel geld uitgeeft aan zijn hobby dat ik nog wel tien jaar kon blijven.

Prive en werk kun je gescheiden houden.

maar als werk, je prive leven sponsort ;)
mafiabaas101

Berichtdoor Alleskids71 » di okt 13, 2009 21:00

Heeft iemand nog iets gehoord over de Dakar 2010 plannen van Van Merksteijn? Hij zou dit jaar 3, 4 rally raids gaan rijden om ervaring op te doen. Maar zelfs bij de laatse echte rally raid, de Shamrock Maroc rally, staat hij niet op de lijst. Hij heet de rally sport hobby even aan de kant moeten zetten door de recessie?
Alleskids71

Berichtdoor Paperclip » za okt 17, 2009 23:26

Geen idee wat van Merksteijn gaat doen. Zaken gaan (helaas) voor, zo lijkt het. Ook vanuit Kuipers/Ipatec blijft het nog stilletjes qua Dakar, maar dit was vorig jaar ook een verassing op het laatste moment geloof ik.
Ik zou ze in ieder geval graag terug willen zien komen.

Maargoed, wat ik eigenlijk wilde komen melden, is dat RTL heeft aangekondigd dat de pre-proloog ook dit jaar samenvalt met de Condroz en de Euregio rally; De pre-proloog zal dit jaar op Zaterdag 7 November plaatsvinden. Sommige liefhebbers zullen dus ook dit jaar moeten kiezen (of combineren ;) ). Ik ook, maar dat gaat me geloof ik wel lukken.
Dit jaar zal de pre-proloog ook een beetje in het teken staan van het afscheid van Jan de Rooy.
Zie ook http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/dakar/home/)/sport/rtl_gp/components/dakar/nieuws/articles/091016_preproloog.xml
Paperclip

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden