Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Jan Lammers rijdt Dakar Rally
ZANDVOORT - Autocoureur Jan Lammers geeft zijn loopbaan een nieuwe impuls. De voormalig formule-1 coureur en teambaas van de Nederlandse A1GP-equipe debuteert volgend jaar in de monstertocht Dakar Rally.
Dat meldt de 53-jarige Zandvoorter op zijn website. Lammers zal de rally in Argentinië en Chili rijden in een truck.
Hij vervangt bij het Ginaf-team Frits van Eerd, de directeur van Jumbo Supermarkten. De ondernemer uit Veghel slaat de rally over omdat hij al zijn aandacht moet richten op de overname van Super de Boer.
''In de ruim 37 jaar dat ik in de racerij zit, heb ik zo'n beetje in alles mét en zonder wielen gereden, maar de Dakar Rally nog niet'', meldt Lammers. ''Die race heeft me wel altijd geïntrigeerd, maar ik wist niet zeker of het wel wat was voor mij."
"Vorig jaar volgde ik Frits al en werd ik er steeds enthousiaster over. Dus toen hij me vroeg of ik voor hem in de plaats wilde meedoen, heb ik nog geen vijf seconden hoeven nadenken.''
Rene Markus schreef:Het was te verwachten dat Frits geen onvoldoende tijd zou hebben nu zij super de boer hebben over genomen. Ik ben wel verrast dat er voor Jan Lammers gekozen is. Volgens mij zit H. Stacy ook nog zonder vrachtwagen.
RobinV-Rally schreef:Rene Markus schreef:Het was te verwachten dat Frits geen onvoldoende:?:d tijd zou hebben nu zij super de boer hebben over genomen. Ik ben wel verrast dat er voor Jan Lammers gekozen is. Volgens mij zit H. Stacy ook nog zonder vrachtwagen.
Als ik het me goed herinner doet Stacey niet vanwege het parcoers (Argentinie) en het gebrek aan concurrentie (Africa)
Dacht ik
nee nee, gebrek aan een goed team om hem heen,M.A.N. heeft de stekker er uit getrokken!RobinV-Rally schreef:Rene Markus schreef:Het was te verwachten dat Frits geen onvoldoende tijd zou hebben nu zij super de boer hebben over genomen. Ik ben wel verrast dat er voor Jan Lammers gekozen is. Volgens mij zit H. Stacy ook nog zonder vrachtwagen.
Als ik het me goed herinner doet Stacey niet vanwege het parcoers (Argentinie) en het gebrek aan concurrentie (Africa)
Dacht ik
Paperclip schreef:Ik las het vandaag ook in de krant over Frits van Eerd/Lammers. Ik vind het ook erg jammer, maar ben wel heel benieuwd wat een circuit-auto-mens als Jan Lammers kan presteren met een truck in het zand.
Trouwens, Gerard de Rooy/Team de Rooy is er alsnog bij in Argentinië. De nieuw opgebouwde truck waar hij eigenlijk mee zou rijden is nu verhuurd aan een fransman dus gaat ie alsnog mee. Dat stond vorige week een keer in de krant (Eindhovens Dagblad). Gerard als Team-manager, met vijf monteurs en twee trucks zijn verhuurd, heb ik geloof ik gelezen.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten