Dakar 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor patlip » za okt 17, 2009 23:43

dus gewoon Euregio rally toch :D
LIPSTICK stickers
patlip

Berichtdoor TWENGELTJE » zo okt 18, 2009 8:41

De euregio is iig goedkoper om te gaan kijken :wink: :wink:
TWENGELTJE

Berichtdoor RobinV-Rally » wo okt 28, 2009 10:03

Nieuws:
Jan Lammers rijdt Dakar Rally

ZANDVOORT - Autocoureur Jan Lammers geeft zijn loopbaan een nieuwe impuls. De voormalig formule-1 coureur en teambaas van de Nederlandse A1GP-equipe debuteert volgend jaar in de monstertocht Dakar Rally.

Dat meldt de 53-jarige Zandvoorter op zijn website. Lammers zal de rally in Argentinië en Chili rijden in een truck.
Hij vervangt bij het Ginaf-team Frits van Eerd, de directeur van Jumbo Supermarkten. De ondernemer uit Veghel slaat de rally over omdat hij al zijn aandacht moet richten op de overname van Super de Boer.

''In de ruim 37 jaar dat ik in de racerij zit, heb ik zo'n beetje in alles mét en zonder wielen gereden, maar de Dakar Rally nog niet'', meldt Lammers. ''Die race heeft me wel altijd geïntrigeerd, maar ik wist niet zeker of het wel wat was voor mij."
"Vorig jaar volgde ik Frits al en werd ik er steeds enthousiaster over. Dus toen hij me vroeg of ik voor hem in de plaats wilde meedoen, heb ik nog geen vijf seconden hoeven nadenken.''

Bron: Nu.nl
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor Rene Markus » wo okt 28, 2009 17:57

Het was te verwachten dat Frits onvoldoende tijd zou hebben, nu zij super de boer hebben over genomen. Ik ben wel verrast dat er voor Jan Lammers gekozen is. Volgens mij zit H. Stacy ook nog zonder vrachtwagen.
Laatst bijgewerkt door Rene Markus op do okt 29, 2009 7:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Rene Markus

Berichtdoor RobinV-Rally » wo okt 28, 2009 18:08

Rene Markus schreef:Het was te verwachten dat Frits geen onvoldoende tijd zou hebben nu zij super de boer hebben over genomen. Ik ben wel verrast dat er voor Jan Lammers gekozen is. Volgens mij zit H. Stacy ook nog zonder vrachtwagen.

Als ik het me goed herinner doet Stacey niet vanwege het parcoers (Argentinie) en het gebrek aan concurrentie (Africa)
Dacht ik
RobinV-Rally
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor antoine » wo okt 28, 2009 18:42

RobinV-Rally schreef:
Rene Markus schreef:Het was te verwachten dat Frits geen onvoldoende:?:d tijd zou hebben nu zij super de boer hebben over genomen. Ik ben wel verrast dat er voor Jan Lammers gekozen is. Volgens mij zit H. Stacy ook nog zonder vrachtwagen.

Als ik het me goed herinner doet Stacey niet vanwege het parcoers (Argentinie) en het gebrek aan concurrentie (Africa)
Dacht ik

Zonder vrachtwagen kan je niets..
antoine

Berichtdoor Bartrallyfan » wo okt 28, 2009 18:43

RobinV-Rally schreef:
Rene Markus schreef:Het was te verwachten dat Frits geen onvoldoende tijd zou hebben nu zij super de boer hebben over genomen. Ik ben wel verrast dat er voor Jan Lammers gekozen is. Volgens mij zit H. Stacy ook nog zonder vrachtwagen.

Dacht ik
nee nee, gebrek aan een goed team om hem heen,M.A.N. heeft de stekker er uit getrokken! :(
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor Paperclip » wo okt 28, 2009 20:37

Ik las het vandaag ook in de krant over Frits van Eerd/Lammers. Ik vind het ook erg jammer, maar ben wel heel benieuwd wat een circuit-auto-mens als Jan Lammers kan presteren met een truck in het zand.

Trouwens, Gerard de Rooy/Team de Rooy is er alsnog bij in Argentinië. De nieuw opgebouwde truck waar hij eigenlijk mee zou rijden is nu verhuurd aan een fransman dus gaat ie alsnog mee. Dat stond vorige week een keer in de krant (Eindhovens Dagblad). Gerard als Team-manager, met vijf monteurs en twee trucks zijn verhuurd, heb ik geloof ik gelezen.
Paperclip

Berichtdoor RobinV-Rally » do okt 29, 2009 9:31

Paperclip schreef:Ik las het vandaag ook in de krant over Frits van Eerd/Lammers. Ik vind het ook erg jammer, maar ben wel heel benieuwd wat een circuit-auto-mens als Jan Lammers kan presteren met een truck in het zand.

Trouwens, Gerard de Rooy/Team de Rooy is er alsnog bij in Argentinië. De nieuw opgebouwde truck waar hij eigenlijk mee zou rijden is nu verhuurd aan een fransman dus gaat ie alsnog mee. Dat stond vorige week een keer in de krant (Eindhovens Dagblad). Gerard als Team-manager, met vijf monteurs en twee trucks zijn verhuurd, heb ik geloof ik gelezen.

Klopt, bevestig ik, heb ik ook gelezen.
RobinV-Rally
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor Bartrallyfan » za nov 07, 2009 19:44

Vandaag naar de pre-proloog geweest,Het was een leuke dag, mooi om Jan de Rooy nog eens in zijn geweldigge Turbotwin X1 met 1220PK!!!! uit 1988 te zien rijden. Ook het afscheid van Jan was mooi met een ere-ronden van de X1, "de Bull" uit 1985 en de iveco uit 2009 ook kreeg hij uit handen van de ASO organisator een "onderschijding" uitgerijkt.
de wedstrijd werd gewonnen door Eric verhoef (motoren), Tonny vandeijne, (auto's) en Johan Elfrink met zijn mercedes bij de Trucks.
De grote afgang was er voor Jan Lammers die de Ginaf van Frits van Eerd drie keer af liet slaan meerderre malen fout schakelde en de resterende tijd over de baan sukkelde als of hij boodschappen ging doen (bij de Jumbo)
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor lunteraan » za nov 07, 2009 19:59

3 keer??
volgens mij wel meerdere keren hoor
maarja de beste stuurman staat altijd aan wal zullen we maar zeggen
vind het ook zeer knap hoe die elfrink reed met die axor.
en vd brink met de 3 slagen terug als hij het gas los liet :lol: :lol:
Michel Hendriksen
]
lunteraan

Berichtdoor Paperclip » za nov 07, 2009 20:05

Dat Jan Lammers de tegenvaller van de dag was, ben ik het wel met je eens ja (al schijnt dit toch écht de eerste keer te zijn geweest dat hij met de truck heeft gereden). Hopelijk krijgt hij de kans nog eens om te gaan testen voordat de rally begint, anders denk ik dat hij pas in 2011 finisht :wink:
Tsja, de beste stuurlui staan weer aan wal :oops:
Verder was het wel jammer dat onder de truckers in één ruk een heel aantal grote namen weg zijn gevallen ten opzichte van vorig jaar. Gerard de Rooy kon niet rijden vanwege zijn rugblessure (en geen deelname aan een wedstrijd), Stacey doet ook niet mee, en Bekx ook niet. Ik had dus wel verwacht dat Wuf van Ginkel er wel goed bij zou zitten maar de finale werd dus gereden door Verheyden (service van van Deijne) en Elfrink die won.

Ook wel een mooi afscheid van Jan de Rooy trouwens. Ik heb vandaag om me heen ook alleen maar lovende woorden over hem gehoord, dus de dag stond inderdaad behoorlijk in het teken van zijn afscheid.

Trouwens, bij de motoren had niet Eric Verhoef gewonnen, maar Frans Verhoeven. Beetje jammer dat veel motorrijders tijdens de proloog met een gewone crosmotor mee doen en hun Dakar-motor in de paddock laten staan.
En ook leuk dat de McRea Buggy's zo goed mee konden komen.

Met andere woorden was het vandaag weer super op het Eurocircuit. Ik heb ook wel weer wat redelijk goede foto's maar die plaats ik komende week wel een keer als er interesse voor is. :)
Paperclip

Berichtdoor jord keuten » za nov 07, 2009 20:14

Rallyfanteam "de bende rond Venray"

Afbeelding
jord keuten

Berichtdoor lunteraan » za nov 07, 2009 20:22

daar waren redenen om
ze waren bang dat ze schade reden net zoals vele de jaren ervoor.
dus daarom werd er met de crosmotors gereden
Michel Hendriksen
]
lunteraan

Berichtdoor mmrizio » za nov 07, 2009 20:49

Inderdaad niet handig van Jan Lammers om de eerste meters te rijden onder de ogen van duizenden liefhebbers. Maar wagenbeheersing heeft-ie wel en Endurance ook, dus met een beetje geluk komt het goed.

Ik vond ook het deelnemersveld tegenvallen. De motoren konden dit jaar in 1 groep ipv 2 groepen. En ze reden bijna allemaal op gewone crossmotoren of enduro's. Daar hoef ik niet voor naar V'waard...
Wel mooi overigens om Frans Verhoeven dwars over een picknick tafel-en-bankje heen te zien rijden met z'n motor :shock:

Bij de auto's had ik het idee dat het deelnemersveld gehalveerd was. Waren de Bowlers en de Desert Warriors elders aan het testen of heeft de recessie toegeslagen?

Bij de vrachtwagens was het veld ook wat minder dan andere jaren. Kwantitatief viel het wel mee, kwalitatief niet. Vorig jaar dansten Stacey en Gerard de Rooy met de truck over de baan, dit jaar ehhh... niemand dus. Opvallend was ook de afwezigheid van de Ginaf's in de finale.

Maar dan het afscheid van Jan de Rooy. Da's toch wel erg mooi. De meeste van zijn Daf's stonden opgesteld in het rennerskwartier. Prachtig om het aluminum chassis van dit prototype te bekijken en de 2 motoren met ieder 3 turbo's! Nog indrukwekkender om 'm langs te zien, horen en ruiken rijden!

Afijn, minder indrukwekkend dan vorig jaar, maar ik ga vast de eerste weken van Januari nog nagenieten van deze dag.
mmrizio

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden