1 Dags sprint licentie

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: 1 Dags sprint licentie

Berichtdoor V.D.G Rally team » za dec 06, 2003 22:03

beste ton heb jij wel eens genavigeerd zo niet moet je echt maar eens gaan doen.
Dan weet je het hoe makelijk het is op een industrie proef [ 100 m haks rechts ] 50 haaks links ik zit en rij al 14 jaar rally's in sprints maar als de inschrijvingen omlaag blijven gaan en we met zijn allen er niets aan doen om de rally sport beter te promoten dat de organisators dit niet lang volhouden
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor djgando » za dec 06, 2003 22:38

v.d.g rally team wrote:

.....ik vind nog steeds op een industrie proef gebeurd niet veel je kunt hoogstens een lantaarnpaal uit de grond rijden.

------------------------------------------

Peter, met alle respect maar ik denk dat je daar toch echt aan het verkeerde eind zit.
Kijk afgelopen sprintseizoen maar een in de waalhaven; voorbeeld, het ongeluk van Marcel Poublon met zijn Delta. Hij reed fikse schade, en gelukkig is er niks erstigs gebeurd, maar het had veel erger kunnen zijn.
Dus dat benk niet met je eens....

Ik denk dat het wel goed is voor de rallysport, je maakt dan het allemaal wat toegankelijker en het is vooral uit sponsoroverwegingen wel gunstig.
Mijn visie in ieder geval op dit onderwerp: DOEN, INVOEREN!!!!
Echte mannen koken niet thuis, die schieten het eten zelf...:D
djgando

Berichtdoor V.D.G Rally team » za dec 06, 2003 22:53

Mooi er zijn toch nog mensen die verder kijken en wat de schade betreft dat was alleen matriële schade ik ben er in de 14 jaar ook al een paar keer er hard afgegaan
zoals algelopen gtr rally maar op een industrie proef vald het door de regel wel mee.En ik persoonlijk vind niet iedereen wil een licentie halen maar er zijn er zat die er gewoon een keertje langs willen zitten.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Re: Re: 1 Dags sprint licentie

Berichtdoor Ton Van Spanje » za dec 06, 2003 23:27

v.d.g rally team wrote:
beste ton heb jij wel eens genavigeerd zo niet moet je echt maar eens gaan doen.
Dan weet je het hoe makelijk het is op een industrie proef [ 100 m haks rechts ] 50 haaks links ik zit en rij al 14 jaar rally's in sprints maar als de inschrijvingen omlaag blijven gaan en we met zijn allen er niets aan doen om de rally sport beter te promoten dat de organisators dit niet lang volhouden

=================================
Ja, ik heb er wel eens "langs" gezeten. Bij een paar historische rally's heb ik er naast mogen zitten, en in het verleden heb ik samen met de rijder van het team waar ik deel van uitmaakte de notes gemaakt.

En hoewel ik er een hekel aan heb om dit te melden, jij zegt dat je 14 jaar meedraait? Ik draai al een dikke 30 jaar mee in de autosportwereld, en vanaf 1976 in allerlei hoedanigheden in het rallywereldje. En dus heb ik voldoende tijd en mogelijkheden gehad om deel te nemen aan of mee te luisteren bij discussies over veiligheid e.d..

Maar vdg (Peter?), blijkbaar ben ik niet duidelijk, of begrijp je mijn standpunten, en ook die van andere ervaren forumgangers niet. Ik zeg nu nog één keer dat het niet verstandig is om ééndagslicenties te hanteren, alleen al om de risico's van negatieve publiciteit bij calamiteiten voor te zijn. Kwestie van vooruitzien, en risico's incalculeren.

Hierbij houd ik het nu voor gezien, omdat ik het idee heb dat je niet open staat voor deze mening, die niet alleen door mij, maar ook door anderen al in gelijke bewoordingen is vertaald.

Ik stop nu met deze, in mijn ogen, verder zinloze discussie en laat het aan anderen over om je dit proberen duidelijk te maken.

[Edited by Ton Van Spanje on 12-07-2003 at 12:31 AM GMT]
Ton Van Spanje

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo dec 07, 2003 8:39

Als jij al 30 jaar in de autosport zit dan weet je ook dat de rallysport veel minder word op dit moment en als we zelf niet er achter staan om andere dngen gaan proberen
om de rallysport wer omhoog te krijgen .En de dingen die aangeboden worden meteen de kop in te drukken .Dan blijft er niet veel over binnen nu en een paar jaar.
En daarbij de veiligheid ten op zichte van 10 jaar terug is heel wat verbeterd.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor joostkusters » zo dec 07, 2003 17:09

ik heb dit verhaal niet helemaal gevolgd en ik zit iets minder in de rallysport dat peter en ton maar ik weet wel dat er al jaren eendags licenties bestaan,
dit doen ze alleen ter bevordering van de rallysport dus aanvragen bij de knaf en ter goedkeuring van het bsr kan er dan een daglicentie verleend worden, (bv bekende nederlanders en pers mensen)
joostkusters

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo dec 07, 2003 17:47

he he iemand die er iets van weet hé joost als je het verhaal terug leest wat vind jij ervan.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor joostkusters » zo dec 07, 2003 20:24

ik heb er effe snel doorheen gelezen en ik lees weer het bekende forum gekeuvel op zijn netst gezegd.
maar zoals ik al zei is een eendags licentie al jaren verkrijgbaar.
als jij aan kunt tonen dat deze persoon voor de rallysport groei mogelijkheden of promotionele waarde heeft dan beslist het bsr of die een daglicentie krijgt.
dus sponsoren die evenementen zouden willen sponsoren of mensen die media technisch iets zouden kunnen doen KUNNEN ze toelaten.
dat wil niet zeggen dat het bsr zomaar iedereen toelaat. die jongens zijn er niet makkelijk in gezien de rallysport niet ongevaarlijk is.
in het verleden heb je vaker gezien dat bekende nederlanders bij rijders instapte. sommige hadden een echte licentie en sommige reden met een daglicentie.
Ik heb dat destijds uitgezocht omdat ik met rick bolt van eurosport aan de start wou komen in de amsterdam sprint.
later was dat niet nodig omdat wij 5 minuten auto reden en dan heb je geen licentie nodig.
wij reden toen ook met een kopie corolla wrc die officieel niet eens gehomologeerd is.
ook met auto's kun je van alles regelen buiten de regelementen als je maar goedkeuring van het bsr krijgt.
jan van der marel reed destijds toch ook met een achterwielaangedreven focus!!!
Ook een nul wagen moet gehomologeerd zijn zo zie je dat er wel degelijk uitzonderingen worden gemaakt.
joostkusters

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo dec 07, 2003 20:36

bedankt joost voor de uitleg ik ben er over begonnen om te kijken wat de reakties zijn maar de meeste drukken je meteen de kop in verzekering enz gevaarlijk maar er zijn er ook bij die nog nooit genavigeerd hebben we moeten toch alles proberen om meer aandacht in de rally sport te krijgen.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor SylviaVisser » ma dec 08, 2003 12:54

v.d.g rally team wrote:
bedankt joost voor de uitleg ik ben er over begonnen om te kijken wat de reakties zijn maar de meeste drukken je meteen de kop in verzekering enz gevaarlijk maar er zijn er ook bij die nog nooit genavigeerd hebben we moeten toch alles proberen om meer aandacht in de rally sport te krijgen.

Maar is het wel slim om meer aandacht te krijgen via de eendagslicentie? Ik meen me nog een discussie over een aantal sprints te herinneren waar het over 'overwacht' beton ging. Geloof me, een 'echte' navi kan daar het tweede rondje van de rondkoers beter op in spelen dan diegene die er zomaar een keer langs zit.

(trouwens dat woord 'langs zitten' alleen al. Je onderschat de navi)
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Re: Re: Re: 1 Dags sprint licentie

Berichtdoor StevenK » ma dec 08, 2003 14:01

SylviaBos wrote:
v.d.g rally team wrote:

Maar is het wel slim om meer aandacht te krijgen via de eendagslicentie? Ik meen me nog een discussie over een aantal sprints te herinneren waar het over 'overwacht' beton ging. Geloof me, een 'echte' navi kan daar het tweede rondje van de rondkoers beter op in spelen dan diegene die er zomaar een keer langs zit.

(trouwens dat woord 'langs zitten' alleen al. Je onderschat de navi)

Ach, ik heb ook wel eens een erg ervaren navi (meer dan 10 jaar) iets horen vertellen over een onverwachte HL :D
StevenK
Site Admin

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma dec 08, 2003 16:33

Maar steven je bent toch wel met me eens dat op een industrie proef als je verkent hebt niet zomaar beton op duikt je moet geen notes gebruiken van het jaar [ervoor]
dit niet serieus opnemen .
Ik denk persoonlijk dat we met zijn allen er achter moeten staan om meer rijders te krijgen wand bij voorbeeld nico blijft niet organiseren voor 60 rijders of het inschrijfgeld moet veel verder omhoog.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor StevenK » ma dec 08, 2003 20:07

v.d.g rally team wrote:
Maar steven je bent toch wel met me eens dat op een industrie proef als je verkent hebt niet zomaar beton op duikt je moet geen notes gebruiken van het jaar [ervoor]
dit niet serieus opnemen .
Ik denk persoonlijk dat we met zijn allen er achter moeten staan om meer rijders te krijgen wand bij voorbeeld nico blijft niet organiseren voor 60 rijders of het inschrijfgeld moet veel verder omhoog.

Meer rijders krijg je niet met ééndagslicenties; je krijgt er hooguit meer brokkenpiloten door. (Moet je maar eens een beetje rondvragen hoe vaak het in het VAS en ASAF circuit voorkomt dat iemand een bekende zijn wagen uitleent ter gelegenheid van een festiviteit; Hier komen relatief veel ongevallen door.)

Ik denk dat als je meer deelnemers naar de sport wil trekken je, vanuit de KNAF/BSR, een stapel maatregelen zult moeten nemen:

- Duidelijke, realistische voorlichting over de kosten van het spelletje en wat er allemaal voor nodig is.
- Toezicht op naleving van *alle* reglementen. Het zijn eigenlijk altijd de beginners die gefrustreerd raken door het feit dat anderen goedkoper en/of harder rijden doordat ze het niet zo nauw nemen met de reglementen
- Publiciteit. Dit is, zoals elke keer weer, het heetste hangijzer, en veel mensen denken dat alleen TV publiciteit telt. Ik denk dat het tijd is dat iedereen eraan bijdraagt er een structurele publicitaire machine opgezet wordt voor de rallysport. Er zijn nu een paar versnipperde initiatieven in de vorm van websites en video's/dvd's, maar volgens mij verdient de sport het dat er structurele publiciteit komt, bijvoorbeeld de combinatie van website/video&dvd/gekochte ruimte in landelijk dekkende schriftelijke media.

Maar dat laatste krijg je alleen van de grond als iedereen een keer geld bij elkaar legt. Dat gebeurt toch niet, want 3/4 rijdt liever een extra sprint dan dat ze 500 euro neerleggen voor de toekomst van de sport, en daarom denk ik dat ook zoiets alleen vanuit de KNAF/BSR gedragen kan worden.
StevenK
Site Admin

Vorige

Keer terug naar rallysport.nl