WRC Rally of Wales GB

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Mark Nieuwenhoven » do okt 29, 2009 0:10

Nee sorry, misschien Joost Schouten, die heb ik geloof ik zien lopen met camera! Toch wel knap hoe snel ze even een voorruitje vernieuwen (stroom op de kit, beetje warm en hoppa!) en compleet rondom op nieuwe veerpoten plus nog even een versnellingsbakje. En dan oja, ook nog even schoonmaken, luchtinlaten ontmodderen en/of vernieuwen. En dan ligt er ook nog 1 monteur de hele 45 minuten onder de auto te knutselen op zijn rug! Toch beter een kantoorbaan?
Mark Nieuwenhoven

Berichtdoor JoostS » do okt 29, 2009 9:43

Ik heb alleen echte servicebeelden van Ipatec/Kuipers. Ook mooi om te zien hoe professioneel het er daar allemaal aan toe gaat in die 45 minuten.
Die beelden komen in een teamvideo, als die klaar is/online staat zal ik het hier nog wel posten.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor Aart » za okt 31, 2009 22:41

Hierbij ook maar wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Handig zo'n Landrover
Afbeelding

En bedankt he (volgende doorkomst)
Afbeelding

Afbeelding

Helaas weinig actiefoto's van auto's, maar ja, als Marshal hoor je ook geen foto's te maken.
Aart

Berichtdoor MartijnS » zo nov 01, 2009 1:42

Stonden jullie net na de start van Myherin, als die tenminste nog op dezelfde plaats lag als vorig jaar :) Net geen jumpje daar in die knik en dan naar beneden het bos in? Hebben we vorig jaar gelopen :D
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Aart » zo nov 01, 2009 21:32

Was nu post 7; ca. 10 km vanaf de start.

Vorig jaar was de start bij wat nu post 5 was; bij de cattlegrid onderaan de heuvel.
Proef was dus een stukje langer geworden.
Aart

Berichtdoor Peer » zo nov 01, 2009 22:27

Waarom schaffen ze de splittijden niet af ? Dat zou al een hoop schelen.. Nu is alles te op de sec bijna te plannen. Voegt wel een beetje extra spanning toe.

Tenzij je alle radiocommunicatie wil verbieden schiet je daar niks mee op. Ik stond 20 jaar geleden al naast Toyota team members op Sweet Lamb die zelf hun eigen timing deden, ze hadden 2 of 3 posten op de proef en een encrypt radio signaal met Ove Andersson en de auto's. Was wel grappig om te horen. O.a. Kankkunen kwam zelf op de radio om een probleem aan de versnellingsbak uit te leggen want zijn navigator kon het niet onder woorden brengen. En ook een japanner die volgens mij reed met Arne Hertz, was uitgevallen en vroeg of iemand hem op kon komen halen. Antwoord van team management, neem maar een taxi :shock:
midden in de bossen van Wales :lol:
Peer

Berichtdoor gta » ma nov 02, 2009 11:50

rallydre schreef:Wat ik lees uit 't stuk is de monteur die genoemd wordt wel een Belg. Ik denk dat WRC.com zich baseert op de inschrijving voor PWRC. Aangezien dat eerst was met een Mitsu, kan ik me voorstellen dat de inschrijver en dus 'team' Errani was. Als ik me niet vergis was Errani zelf ooit actief met verschillende auto's (Skoda Octavia, grp A Impreza, maar ook groep N Lancer)

De auto was ingezet door RGRS, het Errani team was het team waar Brynildsen mee was ingeschreven voor het PWRC....
De FIA heeft weer eens laten zien niet op een gelijke trend te werken, als er een overtreding is met de homologatie dan is uitsluiting normaal.... ok en dat accepteren we ook...MAAR.. waarom geven ze Citroen dan een tijd penaltie voor hetzelfde geval..?..?.. dat was onze vraag na de wedstrijd aan de FIA ... maar dan krijg je een antwoord dat je even € 6.000,-- moet betalen en dan leggen ze dat later wel uit.. dus hebben we besloten dat niet te doen... als je Zwart / wit kijkt hebben ze toch gelijk...
gta

Berichtdoor Frevo » ma nov 02, 2009 12:20

Citroen had he juiste onderdeel met de verkeerde papieren, Skoda had de juiste papieren met het verkeerde onderdeel. Toch wel een behoorlijk verschil, aangezien je met papieren geen streep harder gaat.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor briljant » ma nov 02, 2009 18:40

Frevo schreef:Citroen had he juiste onderdeel met de verkeerde papieren, Skoda had de juiste papieren met het verkeerde onderdeel. Toch wel een behoorlijk verschil, aangezien je met papieren geen streep harder gaat.
De papieren die je meeneemt naar een evenement zijn voor dat evenement de juiste papieren. :roll:
Dus de boel niet voor elkaar dus een te lage straf.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor YellowLeonVT » ma nov 02, 2009 19:23

Peer schreef:Tenzij je alle radiocommunicatie wil verbieden schiet je daar niks mee op. Ik stond 20 jaar geleden al naast Toyota team members op Sweet Lamb die zelf hun eigen timing deden, ze hadden 2 of 3 posten op de proef en een encrypt radio signaal met Ove Andersson en de auto's. Was wel grappig om te horen. O.a. Kankkunen kwam zelf op de radio om een probleem aan de versnellingsbak uit te leggen want zijn navigator kon het niet onder woorden brengen. En ook een japanner die volgens mij reed met Arne Hertz, was uitgevallen en vroeg of iemand hem op kon komen halen. Antwoord van team management, neem maar een taxi :shock:

Inderdaad er zijn altijd mogelijkheden het te omzeilen. Wat had jij in gedachten dan ? of vind je de gang van zaken wel ok zo.
Afbeelding
www.trackdaygadgets.com
YellowLeonVT

Berichtdoor Peer » ma nov 02, 2009 21:53

YellowLeonVT schreef:
Peer schreef:Tenzij je alle radiocommunicatie wil verbieden schiet je daar niks mee op. Ik stond 20 jaar geleden al naast Toyota team members op Sweet Lamb die zelf hun eigen timing deden, ze hadden 2 of 3 posten op de proef en een encrypt radio signaal met Ove Andersson en de auto's. Was wel grappig om te horen. O.a. Kankkunen kwam zelf op de radio om een probleem aan de versnellingsbak uit te leggen want zijn navigator kon het niet onder woorden brengen. En ook een japanner die volgens mij reed met Arne Hertz, was uitgevallen en vroeg of iemand hem op kon komen halen. Antwoord van team management, neem maar een taxi :shock:

Inderdaad er zijn altijd mogelijkheden het te omzeilen. Wat had jij in gedachten dan ? of vind je de gang van zaken wel ok zo.

Tenzij je een oplossing hebt die werkt kan je het beter laten zoals het is. Anders werkt het simpelweg in het voordeel van de grote teams.
En om even op het andere verhaal in te haken, ik vind het dan wel grappig dat een professioneel team zoals Citroen blundert zoals in Australie.
Je maakt mij niet wijs dat dat onderdeel, hoe simpel ook, geen verschil uitmaakte. Daar is het team net even te professioneel voor.
Kortom, men heeft gegokt en verloren en noemt het nu een blunder.
Peer

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden