Conrad Euregio Rally en Twente Rallysprint 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sjeik1981 » ma nov 09, 2009 20:39

RallyCorsa schreef:
ijsbeer schreef:
Sjeik1981 schreef:Ik stond in een bocht (ben ff kwijt welke) op KP9, maar daar gingen sommige deelnemers vooral in het einde en een aantal sprinters er weel heeeeeeel langzaam doorheen. Vond dat opzicht nog wel een aanfluiting en daarna naar KP 11 gestaan bij twee bochten en dat waren super bochten.
Later nog een update en foto`s

Het was erg glad!
Ik heb voor het eerst zelf hele wedstrijd gereden en ik moet zeggen het is echt niet zo makkelijk als iedereen denkt! Zeker met het weer van zaterdag/zondag was het echt geen makkelijke opgave om de auto heel aan de finish te brengen. Zeker als je voor het eerst rijdt.
Ik zou zeggen kruip zelf een keer achter het stuur en probeer het zelf.

Helemaal met Alex eens. De beste "stuurlui" staan altijd aan wal.

Je hoort me niet zeggen dat het moeilijk is, maar om nou in de eerste versnelling een bocht te nemen, met alle respect maar dat heeft echt niets met rally te maken. Maar daar gaan we verder niet over discussieren. Ik kan natuurlijk niet de bocht anzich inschatten. Dus ja verder wel genoten, het was alleen bitterkoud. OP gegeven moment zaten mijn broertje en ik alleen nog te kijken. Dus de sprint leeft toch niet echt, wel jammer dat we een dik half uur moesten wachten voor de sprint. Helaas niet kunnen genieten van de classics wou de doorkomst van de rally op de andere KP nog zien. Maar goed verder wel genoten vooral van die ene bocht waar het bouwland een verlenging van de weg werd gebruikt. Waarbij een clio, ik weet niet meer wie, er vanaf schoot en met behulp van publiek weer op de rit kwam.

Verder een mooie en goed uitgewerkte rally. Denk persoonlijk toch een van de betere rallys an Nederland. Kan natuurlijk niet voor de heren/dames deelnermers spreken.
Sjeik1981

Berichtdoor Maarten » ma nov 09, 2009 20:49

Sjeik1981 schreef:
Je hoort me niet zeggen dat het moeilijk is, maar om nou in de eerste versnelling een bocht te nemen, met alle respect maar dat heeft echt niets met rally te maken.

Jammer dat je niet meedoet. Anders gaan wij met zijn allen in die bocht staan :lol:

Je weet niet hoeveel bochten er in zijn 1 genomen worden, ik denk dat je je daarover verbaast :wink:
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor ijsbeer » ma nov 09, 2009 20:58

Helemaal mee eens ;)
ijsbeer

Berichtdoor Mark Nieuwenhoven » ma nov 09, 2009 21:36

Prachtige Euregiorally gehad, beide dagen lekker glad met leuke proeven. Vooral een MEGAgenot om naar Kevin Abbring te kijken, hoe dwars hij kan gaan met een 2-wiel aangedreven Clio :lol: !! :lol: Hoewel ik veel respect heb voor de officials die het evenement mogelijk maken, toch even een DIKKE AFKEUR voor een paar officials op de publieksproef op Hengelo-Zuid. Om precies te zijn bij de start aan de Diamantstraat en dan de eerste rechts. Dit is een publieksoversteekplek wat je kunt verwachten! Op de hoek van de Diamantstraat hoort er 1 te staan die moet aangeven wanneer er overgestoken kan worden. Dit is de ENIGE die kan zien of er een rallyauto aankomt! Dit gebeurde dan soms even, en dan weer niet waardoor mensen zelf gingen lopen. Dan de officials bij de oversteekplek zelf. Aan de ene kant een ongeinteresseerde L*L die met zijn hoofd diep in de jas de hele middag recht voor zich uit heeft gekeken en zich 0,0 heeft bezig gehouden met het oversteken. Aan de andere kant 3 officials die zich wel inzetten maar zonder hulp van hun collega's nooit alles alleen kunnen! Omdat op de hoek niet werd aangegeven of er wat aankwam gokte hij zelf maar??? Verder niet goed afgezet zodat er wel 30 mensen naast elkaar stonden te wachten. Een goede tip voor volgend jaar: Net als in Wales bij het WK een duidelijke, met hekken afgezette oversteekplek met elke keer 10 a 15 man 1 !! kant op laten gaan en niet een kudde van 50 man heen en weer. Hierdoor is er op dit punt een Opel Kadett dwars door een menigte hollende mensen heengereden, LEVENSgevaarlijk!!! Superslecht geregeld!! Een grote schrik voor rijder/bijrijder en publiek! Of een duidelijke oversteekplek maken of een brug, anders gaan hier gewonden of erger vallen!!!
Mark Nieuwenhoven

Berichtdoor Maranello » ma nov 09, 2009 21:43

Dat viel mij ook al op, één persoon met klapstoel stak zelfs over terwijl er een auto aan kwam. Bijna werd de klapstoel een vouwstoel. Ze kunnen er inderdaad beter iets anders bedenken om (veilig) over te steken.
Maranello

Berichtdoor lubbers33 » ma nov 09, 2009 21:47

Ben het helemaal met je eens Mark, zag het ook gebeuren stond aan de overkant van de weg bij de vaste snackbar.
Stond echt even aan de grond genageld toen ik die persoon met zijn stoel in de hand, dat ging nog maar net goed. Wat zal de rijder in die kadett zijn geschrokken, helemaal met je eens dat de officials daar niet erg scherp waren, maar aan mijn kant kan ook nog wel het één en ander verbeterd worden, hier gingen ook iedere keer meer mensen de weg over dan dat er in het smalle stuk naar binnen konden was ook soms gevaarlijk. Dacht ook bij mezelf waarom niet gewoon loopbruggen maken.
Hoop dat het de volgende keer wat beter geregeld is.
Weet ook wel dat het voor de officials niet altijd makkelijk is om het publiek het naar het zin te maken maar laten wij dan als publiek ook het heft in eigen hand nemen en zelf wat verstandiger om gaan met de situatie.Voor de rest weer een top evenement als afsluiter van weer een mooi rally jaar op naar 2010
lubbers33

Berichtdoor MartijnS » ma nov 09, 2009 22:03

Was inderdaad heel close met Braunius daar, ongelooflijk :?
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor sebas » ma nov 09, 2009 22:22

Sjeik1981 schreef:
RallyCorsa schreef:
ijsbeer schreef:
Sjeik1981 schreef:Ik stond in een bocht (ben ff kwijt welke) op KP9, maar daar gingen sommige deelnemers vooral in het einde en een aantal sprinters er weel heeeeeeel langzaam doorheen. Vond dat opzicht nog wel een aanfluiting en daarna naar KP 11 gestaan bij twee bochten en dat waren super bochten.
Later nog een update en foto`s

Het was erg glad!
Ik heb voor het eerst zelf hele wedstrijd gereden en ik moet zeggen het is echt niet zo makkelijk als iedereen denkt! Zeker met het weer van zaterdag/zondag was het echt geen makkelijke opgave om de auto heel aan de finish te brengen. Zeker als je voor het eerst rijdt.
Ik zou zeggen kruip zelf een keer achter het stuur en probeer het zelf.

Helemaal met Alex eens. De beste "stuurlui" staan altijd aan wal.

Je hoort me niet zeggen dat het moeilijk is, maar om nou in de eerste versnelling een bocht te nemen, met alle respect maar dat heeft echt niets met rally te maken. Maar daar gaan we verder niet over discussieren. Ik kan natuurlijk niet de bocht anzich inschatten. Dus ja verder wel genoten, het was alleen bitterkoud. OP gegeven moment zaten mijn broertje en ik alleen nog te kijken. Dus de sprint leeft toch niet echt, wel jammer dat we een dik half uur moesten wachten voor de sprint. Helaas niet kunnen genieten van de classics wou de doorkomst van de rally op de andere KP nog zien. Maar goed verder wel genoten vooral van die ene bocht waar het bouwland een verlenging van de weg werd gebruikt. Waarbij een clio, ik weet niet meer wie, er vanaf schoot en met behulp van publiek weer op de rit kwam.

Verder een mooie en goed uitgewerkte rally. Denk persoonlijk toch een van de betere rallys an Nederland. Kan natuurlijk niet voor de heren/dames deelnermers spreken.

Je moet wat als de auto eigenlijk niet meer wil :wink:
sebas

Berichtdoor Patrickdeh » ma nov 09, 2009 23:11

PatrickTwente schreef:
We feliciteren René Kuipers en Ad Smits als overall winnaars, Bernhard ten Brinke en Ad Smits als overall kampioen en uiteraard alle klassewinnaars met hun succes.

Zoek de fout. :roll:

hehe kuipers heeft ook gewonnen in zijn ford focus WRC. Die zal die dan wel vlak voor het finish podium hebben omgeruild want ik zag hem steeds in een subaru rijden.
Volg me op Facebook, Twitter, en YouTube om nooit een video te missen!
Patrickdeh

Berichtdoor michaelharmsen » ma nov 09, 2009 23:15

is veranderd
michaelharmsen

Berichtdoor Lejan » ma nov 09, 2009 23:50

rogerally schreef:
Lejan schreef:
rogerally schreef:
Jaccoooo schreef:is de stand na kp6, de startvolgorde van morgen :?: dan sta je toch mooi met je ouwe kadett cqp tussen de Evo's in de rij voor de start 8)

Is dat een 2.0 ??? Zag hem namelijk tussen de formule 2 auto's staan.

dit betekend dat hij 2 wiel is aangedreven ,zegt niks over de cilinderinhoud . mag ook met een 1.2 of 1.6 of 2.4

Waarom kom ik dan geen bmw compact daar tegen?
Ik dacht namelijk, vergeef me als ik het fout heb, formule 2 is tot 2 liter 2 wiel aangedreven.

dat 2.4 is ook een beetje als steek grapje bedoeld :D
Lejan

Berichtdoor JoostS » di nov 10, 2009 12:07

truckermark schreef:zijn er nog foto's van de chrash van Harry Meijers en Ingrid Wolves

Inmiddels staat m'n video online: http://www.youtube.com/watch?v=MJAtSippbjI&hd=1
Dus daar kun je de crash zien.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor Starkoo » di nov 10, 2009 13:14

JoostS schreef:
truckermark schreef:zijn er nog foto's van de chrash van Harry Meijers en Ingrid Wolves

Inmiddels staat m'n video online: http://www.youtube.com/watch?v=MJAtSippbjI&hd=1
Dus daar kun je de crash zien.
Eerst is bocht waar Meijers en Heeks er af gaan niet glad. Het is toch ook de bocht waar kevin Abring in het begin van je flimpje lang komt, maar door het snijden is het glad geworden.
Filmpje ziet er weer goed uit!
Starkoo

Berichtdoor JoostS » di nov 10, 2009 13:42

Starkoo schreef:Eerst is bocht waar Meijers en Heeks er af gaan niet glad. Het is toch ook de bocht waar kevin Abring in het begin van je flimpje lang komt, maar door het snijden is het glad geworden.
Filmpje ziet er weer goed uit!

De beelden van Wevers, Heuvel en Abbring in die bocht zijn tijdens de eerste doorkomst. Toen is er dus flink wat modder de weg op gegooid door alle auto's. Dit icm de regen die er later is gevallen zorgde voor een hele gladde tweede doorkomst.
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor lunteraan » di nov 10, 2009 14:34

PatrickTwente schreef:
We feliciteren René Kuipers en Ad Smits als overall winnaars, Bernhard ten Brinke en Ad Smits als overall kampioen en uiteraard alle klassewinnaars met hun succes.

Zoek de fout. :roll:

of heb ik het mis :lol:
Michel Hendriksen
]
lunteraan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden