turbo's in het sprintkampioenschap!?

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: turbo's in het sprintkampioenschap!?

Berichtdoor SylviaVisser » vr dec 19, 2003 13:27

ravenger wrote:
Mag je niet aan de sprint en het NSK meedoen of alleen het NSK, in dat geval is er toch ruimte voor de mensen die alles rond hebben om gewoon sprint te rijden, maar kent reglementen niet. Nogmaals: voor mij als nieuwe rijder opent die wel de deur dat ik als beginner ook een kans maak in het NSK.

Er is voor de bewuste groep geen mogelijkheid om deel tenemen aan het sprint KAMPIOENSCHAP. De sprint rijden mag natuurlijk altijd.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor StevenK » vr dec 19, 2003 15:46

ravenger wrote:
Nogmaals: voor mij als nieuwe rijder opent die wel de deur dat ik als beginner ook een kans maak in het NSK.

En dat lijkt mij niet helemaal juist: of je beginnend rijder bent heeft weinig tot niets te maken de auto waar je in rijdt.
StevenK
Site Admin

Re: turbo's in het sprintkampioenschap!?

Berichtdoor Werner » vr dec 19, 2003 16:10

Ik ben ook zeer tegen. @ Ton van Spanje, voor een sprintkampioenschap moet je ook gewoon rijden. Sterker nog, volgens mij was het sprintkampioenschap dit jaar erg spannend, met slechts 1 puntje verschil tussen vd Berg en Leemans. Nee, dan het INRK, waar Jan de Winkel slechts bedrijgt kon worden door Henneky in een MIcra'tje, omdat die zo slim was om naar Ierland te gaan en de wedstrijd uit te rijden.
Maar ook het feit dat de vrijheid van coureurs wordt ingeperkt, om niet aan het kampioenschap te mogen deelnemen wat ze willen is kwalijk. Ook vrees ik voor het voortbestaan van sprintjes als die in Zoetermeer, die nu al kampen met enigzins krappe deelnemersvelden, en mede daardoor een krap budget. Met minder topauto's zal dit ook voor sponsoren niet aantrekkelijk zijn.
Als laatste is het ook eigenbelang, aangezien ik woonachtig ben inb Rotterdam, en er dus binnen 25km jaarlijks 3 rallysprints zijn, maar voor de dichtbijzijnde rally moet ik naar Barneveld of West Brabant....
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Re: Re: turbo\'s in het sprintkampioenschap!?

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr dec 19, 2003 17:52

werner wrote:
@ Ton van Spanje, voor een sprintkampioenschap moet je ook gewoon rijden.

==============
Antwoord: Ik zeg niet dat er niet voor gereden is, maar waar het mij om gaat is dat er voor de starters weinig eer te behalen is. Daarvoor is namelijk ooit het sprintgebeuren in leven geroepen. En daar zie ik weinig meer van terug. Wel zweeft er nu ergens een starterscup rond. Maar ook daar zie je niets meer van terug. Daarom dat ik nu teruggrijp naar de basisprincipes van de rallysprints.
=================
werner wrote:
Nee, dan het INRK, waar Jan de Winkel slechts bedrijgt kon worden door Henneky in een MIcra'tje, omdat die zo slim was om naar Ierland te gaan en de wedstrijd uit te rijden.

====================
Antwoord We kunnen er over strijden of Hennekey slim is geweest, of de anderen dom. Punt is wel dat er aan het begin van het seizoen door velen gekozen schijnt te zijn om Ierland op de kalender te zetten. Dat de meesten dan uiteindelijk niet gaan................., tja. Eigen schuld, dikke bult?
=============
werner wrote:
Maar ook het feit dat de vrijheid van coureurs wordt ingeperkt, om niet aan het kampioenschap te mogen deelnemen wat ze willen is kwalijk.

=============
Antwoord
De keuze van voertuig wordt ingeperkt, niet de keuze van kampioenschap. Wat ik wel vreemd vindt, is dat men nu, december 2003, kenbaar maakt dat de diverse kampioenschappen voor 2004 zo ingrijpend zijn veranderd. En dan kan ik me voorstellen dat een aantal mensen die al ver zijn met het verwezenlijken van hun plannen voor 2004, nu het lid op de neus krijgen. Een overgangsregeling (vraag me niet hoe) zou wellicht beter zijn geweest.
======================
werner wrote:
Ook vrees ik voor het voortbestaan van sprintjes als die in Zoetermeer, die nu al kampen met enigzins krappe deelnemersvelden, en mede daardoor een krap budget. Met minder topauto's zal dit ook voor sponsoren niet aantrekkelijk zijn.

==================
Antwoord
Wat denk je dan van de rally's? Daar waren de startvelden toch ook een stuk minder als voorheen? Maar dat is toch ook niet vreemd? Je leest overal (terecht of onterecht)dat de economie op zijn gat hangt. Dan is een luxe tijdverdrijf, wat rallysport toch is, het eerste wat minder wordt.Nee, daar zou ik me niet zo druk over maken. Als alles weer wat aantrekt, zal dat ook wel goed komen. Een groter probleem zit hem volgens mij in het tekort aan (goed gemotiveerde)officials. Dat kon wel eens de nekslag gaan worden voor "onze" sport.
========================
werner wrote:
Als laatste is het ook eigenbelang, aangezien ik woonachtig ben inb Rotterdam, en er dus binnen 25km jaarlijks 3 rallysprints zijn, maar voor de dichtbijzijnde rally moet ik naar Barneveld of West Brabant....

========================
Antwoord
:D dan organiseer je toch het Rotterdams Rallysprintkampioenschap?
Ton Van Spanje

Berichtdoor ExTaxi » vr dec 19, 2003 18:23

ik ben wel eens benieuwd hoe dit besluit tot stand is gekomen. Wie kan daar wat meer over zeggen? Zijn daar ook nog meningen van rijders in betrokken?

Berichtdoor StevenK » vr dec 19, 2003 18:37

extaxi wrote:
ik ben wel eens benieuwd hoe dit besluit tot stand is gekomen. Wie kan daar wat meer over zeggen? Zijn daar ook nog meningen van rijders in betrokken?

In Augustus is de top vijf van elk kampioenschap uitgenodigd; daarnaast heeft er namens de rijder iemand zitting in het BSR.

[Edited by Steven on 12-19-2003 at 06:50 PM GMT]
StevenK
Site Admin

Berichtdoor kraats » vr dec 19, 2003 19:10

Ik vind het ondanks alle "protesten" een goed uitgangspunt van het BSR en in het voordeel van de Rally's en Rallysprints.

Want de tegenstanders hebben tot nu toe geen enkel steekhoudend archument naar voren kunnen brengen.

Want wanneer je kijkt naar de (sprint)startlijsten van het afgelopen seizoen in verhouding met de rijders voor het sprintkampioenschap geeft dat voldoende weer.

Dus wees niet bang voor het doodbloeden van de startlijsten van de rallysprints. Want hier is de eindstand van het sprintkampioenschap:

Theo v/d Berg A7 F2S 75 75 74 75 74 *67 75 0 74 522
2 Ronald Leemans A8 - *73 74 75 73 75 ng 74 75 75 521
3 Eep Borgers A7 F2S 67 69 *42 71 ng 75 68 74 58 482
4 Henri vd Veen N3 F2S 66 ng 69 67 ng 70 65 70 71 478
5 Eddie Borgers N3 F2S 62 ng 61 *42 70 72 72 73 67 477
6 Henk v/d Kamp N3 F2S *58 68 67 65 68 *60 67 67 69 471
7 Peter v/d Adel N3 F2S 64 70 65 ng 66 66 *63 63 65 459

En ik heb toch echt een heleboel "topauto's" gezien in bijvoorbeeld A'dam, R'dam en Twente Sprint.

Dus zal deze maatregel geen effect hebben op de startlijsten, want dat deed het vorig jaar ook niet.....
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor John » za dec 20, 2003 0:50

De eerste slachtoffers zijn dus al gevallen, Informatique trekt zich terug uit de Nederlandse wedstrijden. Ook de sponsoring aan andere evenementen dan die van Biesheuvel gaan niet meer door. Bedankt BSR, dan moeten de inschrijfgelden maar flink omhoog om een sluitende begroting te krijgen. Dus heren en dames rijders, of er gaan wedstrijden gewoon niet meer door omdat er geen geld genoeg is of jullie moeten meer gaan betalen.
Deze ontwikkelig lijkt me zeer negatieve voor onze geliefde sport die zo naar de kllote gaat.

Cya John
John

Berichtdoor Ton Van Spanje » za dec 20, 2003 1:34

john wrote:
Ook de sponsoring aan andere evenementen dan die van Biesheuvel gaan niet meer door.

Cya John

======================
Dit is voor mij even onduidelijk, wel of niet Biesheuvel evenementen?
Ton Van Spanje

Berichtdoor John » za dec 20, 2003 12:32

Wel Biesheuevel en geen andere, en dus geen Informatique auto's in Nederland in 2004. In iedergeval 3 inschrijvers minder die bijna altijd hun extra reclame afkopen dus blijft er weer minder voor de organisaties over.

Cya John
John

Berichtdoor Dirk van Ginneke » za dec 20, 2003 13:19

maar als de informatique club niet meer in NL gaat rijden... waar gaan ze dan rijden? Belgie? of helemaal niets ?
met vriendelijke groet,

Dirk van Ginneke - Kusters Rallying website

Afbeelding
Dirk van Ginneke

Re: Re: Re: turbo's in het sprintkampioenschap!?

Berichtdoor Werner » za dec 20, 2003 15:48

Ton van Spanje wrote:

werner wrote:
Maar ook het feit dat de vrijheid van coureurs wordt ingeperkt, om niet aan het kampioenschap te mogen deelnemen wat ze willen is kwalijk.

=============
Antwoord
De keuze van voertuig wordt ingeperkt, niet de keuze van kampioenschap. Wat ik wel vreemd vindt, is dat men nu, december 2003, kenbaar maakt dat de diverse kampioenschappen voor 2004 zo ingrijpend zijn veranderd. En dan kan ik me voorstellen dat een aantal mensen die al ver zijn met het verwezenlijken van hun plannen voor 2004, nu het lid op de neus krijgen. Een overgangsregeling (vraag me niet hoe) zou wellicht beter zijn geweest.
======================
werner wrote:
Ook vrees ik voor het voortbestaan van sprintjes als die in Zoetermeer, die nu al kampen met enigzins krappe deelnemersvelden, en mede daardoor een krap budget. Met minder topauto's zal dit ook voor sponsoren niet aantrekkelijk zijn.

==================
Antwoord
Wat denk je dan van de rally's? Daar waren de startvelden toch ook een stuk minder als voorheen? Maar dat is toch ook niet vreemd? Je leest overal (terecht of onterecht)dat de economie op zijn gat hangt. Dan is een luxe tijdverdrijf, wat rallysport toch is, het eerste wat minder wordt.Nee, daar zou ik me niet zo druk over maken. Als alles weer wat aantrekt, zal dat ook wel goed komen. Een groter probleem zit hem volgens mij in het tekort aan (goed gemotiveerde)officials. Dat kon wel eens de nekslag gaan worden voor "onze" sport.

Als je al een auto hebt en niet 123 over kan stappen op een andere betekend dat dus automatisch dat je niet meer aan het sprintkampioenschap kan deelnemen. En dat lijkt me niet echt een hypothetische situatie.
Mijn 2e argument lijkt me door de afgelopen reacties helaas waar.
Over dat Rotterdamse kampioenschap, dat zou gaaf zijn, ik zal er over denken. Nog industrieterreinen genoeg, en nou komt er ook nog een 2e maasvlakte!!! gaaf :-)
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Re: Re: Re: Re: turbo's in het sprintkampioenschap!?

Berichtdoor Ton Van Spanje » za dec 20, 2003 18:07

[quote]werner wrote:
Als je al een auto hebt en niet 123 over kan stappen op een andere betekend dat dus automatisch dat je niet meer aan het sprintkampioenschap kan deelnemen.
====================================
Antwoord Zoals je kunt lezen, denk ik er in principe ook zo over. De tijd is te kort en de verandering te heftig. Maar dat de modus zoals die er was niet mijn voorkeur had, was in eerder berichten van mijn zijde al wel duidelijk.
===================================
Ton Van Spanje

Berichtdoor Ton Van Spanje » za dec 20, 2003 18:10

john wrote:
Wel Biesheuevel en geen andere, en dus geen Informatique auto's in Nederland in 2004. In iedergeval 3 inschrijvers minder die bijna altijd hun extra reclame afkopen dus blijft er weer minder voor de organisaties over.

Cya John

====================
John,

Toch vreemd dat het Informatique team dan nu zo reageert. In dit topic wordt verteld dat de eerste 5 uit de diverse kampioenschappen aanwezig zijn geweest bij het overleg in Augustus j.l. Dan moet dit toch geen verrassing zijn geweest voor de betrokkenen?

[Edited by Ton Van Spanje on 12-20-2003 at 07:13 PM GMT]
Ton Van Spanje

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl