werner wrote:
@ Ton van Spanje, voor een sprintkampioenschap moet je ook gewoon rijden.
==============
Antwoord: Ik zeg niet dat er niet voor gereden is, maar waar het mij om gaat is dat er voor de starters weinig eer te behalen is. Daarvoor is namelijk ooit het sprintgebeuren in leven geroepen. En daar zie ik weinig meer van terug. Wel zweeft er nu ergens een starterscup rond. Maar ook daar zie je niets meer van terug. Daarom dat ik nu teruggrijp naar de basisprincipes van de rallysprints.
=================
werner wrote:
Nee, dan het INRK, waar Jan de Winkel slechts bedrijgt kon worden door Henneky in een MIcra'tje, omdat die zo slim was om naar Ierland te gaan en de wedstrijd uit te rijden.
====================
Antwoord We kunnen er over strijden of Hennekey slim is geweest, of de anderen dom. Punt is wel dat er aan het begin van het seizoen door velen gekozen schijnt te zijn om Ierland op de kalender te zetten. Dat de meesten dan uiteindelijk niet gaan................., tja. Eigen schuld, dikke bult?
=============
werner wrote:
Maar ook het feit dat de vrijheid van coureurs wordt ingeperkt, om niet aan het kampioenschap te mogen deelnemen wat ze willen is kwalijk.
=============
AntwoordDe keuze van voertuig wordt ingeperkt, niet de keuze van kampioenschap. Wat ik wel vreemd vindt, is dat men nu, december 2003, kenbaar maakt dat de diverse kampioenschappen voor 2004 zo ingrijpend zijn veranderd. En dan kan ik me voorstellen dat een aantal mensen die al ver zijn met het verwezenlijken van hun plannen voor 2004, nu het lid op de neus krijgen. Een overgangsregeling (vraag me niet hoe) zou wellicht beter zijn geweest.
======================
werner wrote:
Ook vrees ik voor het voortbestaan van sprintjes als die in Zoetermeer, die nu al kampen met enigzins krappe deelnemersvelden, en mede daardoor een krap budget. Met minder topauto's zal dit ook voor sponsoren niet aantrekkelijk zijn.
==================
AntwoordWat denk je dan van de rally's? Daar waren de startvelden toch ook een stuk minder als voorheen? Maar dat is toch ook niet vreemd? Je leest overal (terecht of onterecht)dat de economie op zijn gat hangt. Dan is een luxe tijdverdrijf, wat rallysport toch is, het eerste wat minder wordt.Nee, daar zou ik me niet zo druk over maken. Als alles weer wat aantrekt, zal dat ook wel goed komen. Een groter probleem zit hem volgens mij in het tekort aan (goed gemotiveerde)officials. Dat kon wel eens de nekslag gaan worden voor "onze" sport.
========================
werner wrote:
Als laatste is het ook eigenbelang, aangezien ik woonachtig ben inb Rotterdam, en er dus binnen 25km jaarlijks 3 rallysprints zijn, maar voor de dichtbijzijnde rally moet ik naar Barneveld of West Brabant....
========================
Antwoord

dan organiseer je toch het Rotterdams Rallysprintkampioenschap?