Tank S rally 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor RobinV-Rally » zo maart 21, 2010 13:25

Wij reden door Blokzijl terug van de proef naar de service en toen kwam er ook een equipe ons belachelijk hard voorbij door die hele smalle straatjes. Die mogen zich inderdaad wel een beetje aanpassen.
Ik ga niet vertellen wie het is, want dat is niet zo interessant.
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor briljant » zo maart 21, 2010 13:56

RaymondP12 schreef:
Ton Van Spanje schreef:
BlackArrow schreef:Inderdaad, erg a-relaxed optie 1 om ze door te laten rijden en ze er dan uitplukken, en dan alleen voor de toeschouwers, tuurlijk zijn toeschouwers belangrijk en leuk maar een dergelijke auto rijd een kostprijs per km... AUW

Die kostprijs is van tevoren bekend en dat je niet illegaal mag verkennen en de snelheid niet mag overtreden ook. Kortom, eruit plukken als het geconstateerd wordt. Punt.

Te hard rijden is toch aan de orde van de dag op de verbindings-routes.
Heb nog geen rally meegemaakt waar ik niet door deelnemende equipes werd ingehaald met veel te hoge snelheid op de verbindings-route.
Schijnt dat rode stoplichten ook niet altijd gelden voor rally-equipes.
Als ze nu ook eens iedereen deden bestraffen zou het een heel ander verhaal zijn maar binnen de nederlandse organisaties word te veel met twee maten gemeten.
Verklaar je nader op dat laatste punt.
Want zo voel ik mij aangesproken voor iets waarvan ik mijzelf als mede organisator niet bewust ben.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor RaymondP12 » zo maart 21, 2010 14:20

briljant schreef:
RaymondP12 schreef:
Ton Van Spanje schreef:
BlackArrow schreef:Inderdaad, erg a-relaxed optie 1 om ze door te laten rijden en ze er dan uitplukken, en dan alleen voor de toeschouwers, tuurlijk zijn toeschouwers belangrijk en leuk maar een dergelijke auto rijd een kostprijs per km... AUW

Die kostprijs is van tevoren bekend en dat je niet illegaal mag verkennen en de snelheid niet mag overtreden ook. Kortom, eruit plukken als het geconstateerd wordt. Punt.

Te hard rijden is toch aan de orde van de dag op de verbindings-routes.
Heb nog geen rally meegemaakt waar ik niet door deelnemende equipes werd ingehaald met veel te hoge snelheid op de verbindings-route.
Schijnt dat rode stoplichten ook niet altijd gelden voor rally-equipes.
Als ze nu ook eens iedereen deden bestraffen zou het een heel ander verhaal zijn maar binnen de nederlandse organisaties word te veel met twee maten gemeten.
Verklaar je nader op dat laatste punt.
Want zo voel ik mij aangesproken voor iets waarvan ik mijzelf als mede organisator niet bewust ben.

Heel simpel, zorg dat voor iedere deelnemer de pakkans even groot is.
RaymondP12

Berichtdoor ExTaxi » zo maart 21, 2010 14:32

Er is gewoon maar 1 oordeel mogelijk mijns inziens over de overtredingen. HEEL ERG DOM! Hoe lang doen ze dit spelletje nou al?
Daarbij al de waarschuwingen die er zijn geweest.....eigen schuld, dikke bult.

Realiseer je even wat er dit weekend in de krant staat. Niet wie de TankS heeft gewonnen, maar hoeveel snelheidsovertredingen er zijn geweest, hoeveel rijbewijzen ze hebben ingenomen en dat er daar dus 2 rallyrijders tussen zaten. Goeie reclame!

Maar goed, de TankS rally.
Ik had me helemaal voorbereid op regen, dus goed aangekleed en kom maar op met die regen. HO HO HO niet zoooveeel!!! Jemig wat ging het te keer zeg, hahaha. En wat was ik blij met mijn paraplu!

Gisteren werden de mannen van de jongens gescheiden. Wat een verschil in rijstijl. Heren die je andere rally's flink ziet stampen leken een regelmatigheidsrit te rijden en anderen die anders ook al hard gingen (Van de Berg, De Winkel, Abbring, Weijs) lieten zien dat het ook in de regen snoei en snoeihard kan! Petje af.

Ik heb genoten........mijn camera wat minder :D
ExTaxi

Berichtdoor ZZR Fan » zo maart 21, 2010 14:58

Van Leeuwen is ook een geweldige rijder. Die spint nog liever dan dat hij strak door een bocht gaat. Super.

De omstandigheden maakten het ook super. En de officials op Kampereiland die het tonnetje een halve meter verder de berm in hebben gezet, zodat er toch nog werd gesneden.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor official No. 27768 » zo maart 21, 2010 15:00

Een bewoner aan de proef dacht dat er de avond ervoor al rally werd verreden maar denk dat hij de het verkennen bedoelde :roll:
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor ijsbeer » zo maart 21, 2010 15:37

Waarom werd de proef Haatland behoorlijk ingekort?
Ik heb van niemand exact kunnen horen wat daar precies de reden van was.
ijsbeer

Berichtdoor Arjan Wissink » zo maart 21, 2010 15:39

Het eerste deel was veel te link zo dichtbij het water over het erg gladde asfalt zonder dat er duikers beschikbaar waren, aldus een official.
Arjan Wissink

Berichtdoor ijsbeer » zo maart 21, 2010 15:40

Waren de duikers dan helemaal niet beschikbaar?
ijsbeer

Berichtdoor Arjan Wissink » zo maart 21, 2010 15:42

Volgens haar niet, heb er verder niet naar gevraagd maar "rustig" af zitten wachten in de auto. :x :cry:
Arjan Wissink

Berichtdoor ZZR Fan » zo maart 21, 2010 15:42

Waar zijn ze nu gestart? Bij het viaductje onder de N50 door?
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor Arjan Wissink » zo maart 21, 2010 15:44

1400 meter verder dan de officiele start vlak voor de ronde haaks rechts, nog wel voor het viaduct.
Arjan Wissink

Berichtdoor ijsbeer » zo maart 21, 2010 15:45

Arjan Wissink schreef:Volgens haar niet, heb er verder niet naar gevraagd maar "rustig" af zitten wachten in de auto. :x :cry:

Glad was het overal wel trouwens.
Als met al maar iets van 40 km proef gereden in de sprint....
ijsbeer

Berichtdoor Leo » zo maart 21, 2010 15:47

ZZR Fan schreef:Waar zijn ze nu gestart? Bij het viaductje onder de N50 door?

300 meter voor het viaduct.
Leo

Berichtdoor Sponsor » zo maart 21, 2010 16:08

Ik zal niks verkeerd zeggen over de inzet van organisatie,de vrijwilligers etc etc...over hen ben ik zelfs erg tevreden.

Buiten het feit dat we (weer) zijn uitgevallen heb ik deze sprint ervaren als één grote mislukkeling.(weer) veel te laat starten...Nu omdat de rally voor ons uitliep....Een route zonder reden of deelneming van opgaaf inkorten...???...Bij normale tijd starten hadden we 2 KP's in licht/schemer kunnen rijden....startgeld veel te hoog voor wat gegeven wordt...en om het geheel af te maken: een service terrein waar geen publiek komt....verschrikkelijk ongezellig en waar de gemeente het ook nog eens nodig vond om het straatwerk op te breken...Het wordt echt tijd dat er iets gaat verranderen voor de Sprinters tijdens de TankS...wat mij betreft schrappen uit het kampioenschap of eens luisteren naar de sprinters.
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden