WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor RobinV-Rally » wo jul 28, 2010 20:40

Site van het WRC is ook in een nieuw jasje gestoken... www.wrc.com
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor romar » wo jul 28, 2010 21:04

mis alleen de filmpjes, verder mooi geworden!
romar

Berichtdoor WRC fan » wo jul 28, 2010 21:42

Onder het kopje video links bovenin staan de filmpjes.

Het is even wennen maar ik vind het wel een verbetering.
WRC fan

Berichtdoor frans-jaap moree » wo jul 28, 2010 21:46

Ja is inderdaad mooi geworden. Ik vond het altijd zo erritant dat als je op de site kwam dat dan die filmpjes automatisch gingen afspelen.
frans-jaap moree

Berichtdoor Sjeik1981 » zo aug 01, 2010 10:41

Las net een artikel op de duitse site. Dat Jean Todt naar (veeel) langere Rally`s wil Tot wel 800 km (tegen de klok) met nachtelijke proeven en grensoverschrijdende proeven.
Ik ben hier wel benieuwd na, wat hier van gaat komen. Denk dat het voor de supporters wel interessant kan zijn of misschien wel is. Mits het tijdschema het beetje wil mee werken.
Als ik het tijdschema van Finland zie was dit wel een kleine sof, voor de supporters. Maar geloof dat dit eenmalig is om in 2 dagen de wedstrijd af te werken.
Sjeik1981

Berichtdoor Alleskids71 » vr aug 06, 2010 16:32

Spyker heeft met veel moeite (en geleend geld?) Saab overgenomen van GM, en Victor Muller wil nu al met Saab het nieuwe WRC in, met dezelfde BMW 1.6T motor die ook straks in de Mini WRCar zal liggen. In 2012 moet de nieuwe rallywagen aan de start staan.
Alleskids71

Berichtdoor jsimane » vr aug 06, 2010 19:48

Sjeik1981 schreef:Las net een artikel op de duitse site. Dat Jean Todt naar (veeel) langere Rally`s wil Tot wel 800 km (tegen de klok) met nachtelijke proeven en grensoverschrijdende proeven.
Ik ben hier wel benieuwd na, wat hier van gaat komen. Denk dat het voor de supporters wel interessant kan zijn of misschien wel is. Mits het tijdschema het beetje wil mee werken.
Als ik het tijdschema van Finland zie was dit wel een kleine sof, voor de supporters. Maar geloof dat dit eenmalig is om in 2 dagen de wedstrijd af te werken.

Denk dat daar zoveel nadelen aan kleven dat het wel bij een idee zal blijven.

Langere rally's en grensoverschrijdend, heel veel geregel om de verschillende overheden op één lijn te krijgen om de vergunningen los te peuteren.

Is het voor sponsoren en tv überhaupt wel interessant ? Ik bedoel in het donker zijn reclames op auto's amper te zien.
Op tv zie alleen maar een bundel licht, 3 sec een auto en vervolgens zijn achterlichten.
(Ik vind persoonlijk nachtelijke proeven ook niet echt leuk, op de oplichtende remschijven na zie je niet echt veel, voor de rest wordt je meestal verblind door de lichtbundel van de auto).
Misschien denken rijders hier anders over :)

Inzet van politie, ambulance, brandweer moet wel allemaal betaald worden op de één of andere manier, is het niet door de organisatie dan wel door de belastingbetaler, hoe langer de rally hoe meer kosten, inzet 's-nacht kost ook meer. Als de belastingbetaler moet betalen kan dat weer een mooi politiek stokpaardje worden voor een (lokale) millieu partij.
jsimane

Berichtdoor EvoV6 » vr aug 06, 2010 19:58

Langere rally's hebber we toch al onder de noemer Dakar? Hoop niet dat meneer Todt de rallysport gaat vernaggelen....
EvoV6

Berichtdoor Mark Verhoeven » vr aug 06, 2010 21:30

WK rally's lijken nu op rallysprints in vergelijking met 30 jaar geleden, Todt weet donders goed hoe het toen was! Dan hoef je ook niet meer op 10-en van een seconde te klokken op de proeven. Voor het publiek wellicht minder interessant, maar wel ECHT rally.
Mark Verhoeven

Berichtdoor RobinV-Rally » wo aug 11, 2010 10:45

Dani Sordo en Marc Martí uit elkaar... http://www.wrc.com/news/dani-sordo-spli ... ?fid=13461
Diego Vallejo neemt de hot-seat naast Dani in, in de hoop dat Sordo competitiever gaat worden.
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor riesjaar » wo aug 11, 2010 19:40

Dani Sordo gaat nooit competatiever worden met S Loeb
als kopman in zijn team
riesjaar

Berichtdoor TvD » do sep 02, 2010 17:40

Kris Meeke gaat volgend jaar de Mini van Prodrive rijden in het WK!
(bronnen: hier en hier)
Kijk ook eens op www.rallyfotos.nl
TvD

Berichtdoor WRC fan » do sep 02, 2010 18:03

Dat is opzich niet zo gek. Ík had dit wel verwacht, Kris Meek is namelijk zo´n beetje de enige Brit die goed kan rijden. De andere rijder zal Ostberg wel zijn, die is Prodrive immers altijd trouw gebleven.
WRC fan

Berichtdoor mmrizio » do sep 02, 2010 20:00

Die theorie over Ostberg heb ik laatst ook ergens gelezen, maar die rijdt toch echt met een M-Sport S2000 tegenwoordig. Ik vond 'm niet echt tot de uitblinkers behoren in Duitsland, misschien komt dat nog.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor WRC fan » do sep 02, 2010 20:52

Het stond op WRC.com en op de rallyradio heeft Collin Clark het er ook wel eens over gehad volgens mij. Maar ik lees in andere berichten weer dat Gronholm of P-G Andersson voor ze gaat rijden. Dat wordt dus nog afwachten. Het bericht over Meeke is ook nog niet officieel bevestigd.
WRC fan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden