Sjeik1981 schreef:Las net een artikel op de duitse site. Dat Jean Todt naar (veeel) langere Rally`s wil Tot wel 800 km (tegen de klok) met nachtelijke proeven en grensoverschrijdende proeven.
Ik ben hier wel benieuwd na, wat hier van gaat komen. Denk dat het voor de supporters wel interessant kan zijn of misschien wel is. Mits het tijdschema het beetje wil mee werken.
Als ik het tijdschema van Finland zie was dit wel een kleine sof, voor de supporters. Maar geloof dat dit eenmalig is om in 2 dagen de wedstrijd af te werken.
Denk dat daar zoveel nadelen aan kleven dat het wel bij een idee zal blijven.
Langere rally's en grensoverschrijdend, heel veel geregel om de verschillende overheden op één lijn te krijgen om de vergunningen los te peuteren.
Is het voor sponsoren en tv überhaupt wel interessant ? Ik bedoel in het donker zijn reclames op auto's amper te zien.
Op tv zie alleen maar een bundel licht, 3 sec een auto en vervolgens zijn achterlichten.
(Ik vind persoonlijk nachtelijke proeven ook niet echt leuk, op de oplichtende remschijven na zie je niet echt veel, voor de rest wordt je meestal verblind door de lichtbundel van de auto).
Misschien denken rijders hier anders over
Inzet van politie, ambulance, brandweer moet wel allemaal betaald worden op de één of andere manier, is het niet door de organisatie dan wel door de belastingbetaler, hoe langer de rally hoe meer kosten, inzet 's-nacht kost ook meer. Als de belastingbetaler moet betalen kan dat weer een mooi politiek stokpaardje worden voor een (lokale) millieu partij.