Wolter schreef:@Armand: helemaal met je eens. Het is nou eenmaal gebeurd en daar doe je niks meer aan. Het filmpje dat ik ook op youtube heb gezien geeft inderdaad een leermoment aan. In mijn ogen namelijk dat, als je gaat vlaggen, je dat mogelijk veel eerder moet doen. Dus niet een paar meter voor de bocht, maar het liefst al bij de bocht ervoor. Is de snelheid lager, weten de rijders dat er een gevaarlijke situatie is, etc. En voor de rijders moet het natuurlijk duidelijk worden dat als je een bewegende gele vlag ziet, je gewoon moet afremmen zodat je niet ineens verrast wordt door de situatie.
Het verbaasd mij dat dit soort ongevallen niet vaker plaatsvinden. In dit geval was er niks om te remmen, begrijp ik! Maar hoe vaak gebeurd het niet dat rijders helemaal niet remmen als er gevlagd wordt? Ik denk dat een groot aantal rijders helemaal geen remmen meer hadden gezien de omstandigheden. En ja, dat komt vaak zonder aankondiging, gewoon ineens helemaal geen druk meer,.... ja zelf ervaren! Maar het ligt deels wel aan de manier van remmen/rijden.
Wolter schreef:Uit diverse posts blijkt dat er misverstanden zijn ontstaan over de toedracht van het eerste en het tweede ongeluk. Als je ''gewoon'' dat filmpje bekijkt wordt ineens alles duidelijk, zonder sensationeel te worden. Hoe erg en vervelend het ook is, het blijft de realiteit. En ''aub geen filmpjes plaatsen'' draagt in mijn ogen bij aan een houding van ''als we niks laten zien, is er niks gebeurd''. En dat zijn in mijn ogen communisistiche en hypocriete praktijken.
En als je het filmpje niet wilt zien, klik je niet op een link die er naar verwijst.
Het is nou eenmaal de realiteit, en hoe vervelend die ook is, die mag je niet zomaar stilzwijgen.
Het mooie hiervan is dat een aantal hier vertellen hoe slecht zo'n filmpje wel is maar hebben er wel naar gekeken. Ik hoef het niet te zien, al zou het de realiteit zijn. Vanzelfsprekend is er iets fout gegaan, en daar kunnen we vast wel wat van leren. Maar dat doen we niet! Ik zie zeer regelmatig situaties die bij dit soort negatieve bijkomstigheden veel meer letsel tot gevolg kunnen/zullen hebben. Duizenden keren gaat het goed....
Ik wens alle betrokkenen veel sterkte en Ellen beterschap.
Nog 1 ding; Wat een pech heeft de MCRI het laatste jaar, ze hebben al zo verschrikkelijk veel over zich heengehad. Ik heb bewondering voor deze club, die er toch steeds weer staat.....