Linten voor de beste stuurlui

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor leor888 » di sep 21, 2010 22:24

tied för en pikske
of te wel: Beeld, laat zien Driekus!
leor888

Berichtdoor bulli » di sep 21, 2010 22:46

leor888 schreef:tied för en pikske
of te wel: Beeld, laat zien Driekus!

PB
bulli

Berichtdoor Arjan19 » di sep 21, 2010 22:50

Dat jochie heb ik ook gezien.
Onder de lantaarnpaal bij 2 kastjes.. of wat het ook mocht wezen.

Wat ik ook zo dubieus vond was dat er een cameraploeg( geen idee wie) op het mede gevaarlijkste punt stonden, wel te verstaan de uitremzone..
Daar stonden ze VOL in.
Gelukkig ging het goed...
Arjan19

Berichtdoor Ned rally » wo sep 22, 2010 8:47

Arjan19 schreef:Dat jochie heb ik ook gezien.
Onder de lantaarnpaal bij 2 kastjes.. of wat het ook mocht wezen.

Wat ik ook zo dubieus vond was dat er een cameraploeg( geen idee wie) op het mede gevaarlijkste punt stonden, wel te verstaan de uitremzone..
Daar stonden ze VOL in.
Gelukkig ging het goed...

Als het goed is hadden ze een pershesje aan van de organisatie dus dan mogen ze overal staan. Ook in een remzone, of dit verstandig is weet ik niet (heb het niet gezien) maar als official zou ik er wel mijn advies/mening tegen zeggen. Wat ze er mee doen is dan weer punt 2 en hun eigen keuze.
Veenhuizen Groep Nederland Rally
Officialclub Midden-Nederland
www.nederlandrally.nl
Ned rally

Berichtdoor SkaapProductions » wo sep 22, 2010 9:15

Nou Maarten,
je moet een groot hart hebben wil je in een remzone willen gaan staan..
Helemaal die jongens, die filmden vanaf een statief. Denk regionale TV, volgens mij zonder ook maar enige vorm van besef dat het daar niet bepaald veilig is :roll:

Verder! Je zegt het volgende: maar als official zou ik er wel mijn advies/mening tegen zeggen. Wat ze er mee doen is dan weer punt 2 en hun eigen keuze.

Dat is denk ik de meest gemaakte fout. De persmensen hebben namelijk te luisteren naar de officials. Laatst hier met Walter over gepraat, en dit kwam er dus uit als conclusie. Ook de mensen van de pers hebben zich te houden aan bepaalde regels.
Wil een official dat jij niet bij het aanremmen van de bocht gaat staan, dan heb je daar naar te luisteren. Ook met zo'n wit hesje aan :wink:
Afbeelding
SkaapProductions

Berichtdoor mantaboy » wo sep 22, 2010 9:36

Een veiligheidsplan is samengesteld door de organisatie in samenspraak met overige belanghebbenden. Denk hierbij aan bewoners, hulpdiensten, KNAF maar veel belangrijker nog: de gemeente. Zo'n plan is eesentieel voor je vergunning en ook de basis waarop de vergunning definitief verleend word.

Prima dat je het dan niet eens bent met het veiligheidsplan. Hiermee geef je aan dus met bovenliggende essentiële zaken ook niet eens te zijn. In dit geval kan jij jezelf niet vinden in de eisen die de vergunningverlener aan de vergunning gekoppeld heeft.

Misschien een klein puntje om de volgende keer goed over na te denken.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Han » wo sep 22, 2010 12:16

Arfman schreef:Heb het allang in de gaten: volgende keer ga ik van elke belachelijke/onveilige situatie en van elke lamballende/onveilig staande official een foto maken en hier neerplempen. Misschien dat er dan iets mee gedaan kan worden, want veel verder dan "staat in het veiligheidsplan van de KNAF" komen we zo ook niet. Dat dat veiligheidsplan dan misschien niet helemaal correct is op alle punten moet dan maar met foto's duidelijk worden.

Moet je doen weten we tenminste zeker dat we geen officials overhouden.
En zonder officials of rijders is het echt over en uit.
Maar de evenementen gaan echt wel door zonder publiek en fotografen.
Eigenlijk is publiek alleen maar een lastig factor en een aantal en meestal dezelfde denken elke wedstrijd weer dat de linten niet voor hun tellen om welke reden dan ook.
http://www.autosportief.nl

22 Februari 4e Circuit Short Rally
7 September 32e Amsterdam Short Rally

Promo film Zandvoort 2012
Han

Berichtdoor gert vlieger » wo sep 22, 2010 13:19

ook ik heb getwijfeld om een reactie te geven.
Wij hebben als gezin weer genoten van een werkelijk mooie rally.
Wij gaan al meer dan 20 jaar samen naar de rally en onze kinderen gaan van jongs af aan ook mee.
Waar ik me pas aan erger is dat ouders hun verantwoordelijkheden naar hun kinderen toe soms beter moeten nemen.
Zij horen het goede voorbeeld te geven en niet in een uitremzone met kids even snel tussen het maisveld te gaan staan.
Dan ook nog verbaasd reageren als een auto toch wel heeeelll dicht bij komt.
Bij ons geld 1 regel : achter het lint (ook voor de oudste van 15 die het nu helemaal geweldig vindt om foto's te maken).
Commentaar geven op de officials of wie dan ook is altijd makkelijk , maar zij staan daar en wat begin je met 2 man als er een grote groep staat die het niet met je eens is.
Ik neem mijn petje voor ze af en er is altijd wel wat te zeuren na een rally maar laten we vooral niet vergeten wat voor een geweldige sport dit is.
gert vlieger

Berichtdoor Niels2 » wo sep 22, 2010 13:42

Han schreef:Maar de evenementen gaan echt wel door zonder publiek en fotografen.

Ga maar een gemeente zoeken die een vergunning af geeft voor het afsluiten van wegen als er geen publiek meer op af komt.

Maarja, het eeuwige "zonder mij/ons geen rally" is gewoon een zwaktebod in deze discussie.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Franky » wo sep 22, 2010 13:44

Een official verzint zijn veiligheidsplan en aflintplekken zelf niet.
Hoogstens plaatst ie een paar extra linten omdat ie een extra onveilige plek voorziet. Aflinten gebeurd om meerdere redenen.

-Om onveilige plekken af te zetten
-Om onveilig bereikbare plekken af te zetten.
-Om terrein van particulieren of bedrijven af te zetten waar geen toestemming is om te betreden of doorgang over te verlenen.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Ned rally » wo sep 22, 2010 14:55

SkaapProductions schreef:Nou Maarten,
je moet een groot hart hebben wil je in een remzone willen gaan staan..
Helemaal die jongens, die filmden vanaf een statief. Denk regionale TV, volgens mij zonder ook maar enige vorm van besef dat het daar niet bepaald veilig is :roll:

Verder! Je zegt het volgende: maar als official zou ik er wel mijn advies/mening tegen zeggen. Wat ze er mee doen is dan weer punt 2 en hun eigen keuze.

Dat is denk ik de meest gemaakte fout. De persmensen hebben namelijk te luisteren naar de officials. Laatst hier met Walter over gepraat, en dit kwam er dus uit als conclusie. Ook de mensen van de pers hebben zich te houden aan bepaalde regels.
Wil een official dat jij niet bij het aanremmen van de bocht gaat staan, dan heb je daar naar te luisteren. Ook met zo'n wit hesje aan :wink:

Mee eens dat de witte hesjes zich moeten houden aan regels, maar je kunt als official heel weinig doen aan de fotografen etc. die op minder veilige plaatsen staan. Maar zoals jij het nu verteld klopt niet helemaal en luisteren doen de meeste al helemaal niet! Soms is het nummer op het hesje wel fijn... :wink:
Snap het alleen soms niet dat ze op bepaalde zeer onveilige plaatsen staan maar dat is hun keuze.
www.nederlandrally.nl
Ned rally

Berichtdoor mantaboy » wo sep 22, 2010 15:32

Arfman schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente voorschrijft dat er linten moeten worden gespannen op 50 meter van de binnenbocht. Ik kan me wel voorstellen dat er zaken instaan zoals een vrijwaring voor officials, mits zij zich aan bepaalde veiligheidsaspecten houden, aspecten die ik bij elke wedstrijd keer op keer met de voeten getreden zie worden. Maargoed, volgende keer krijg je foto's van me.

Dus jij kan je niet voorstellen waarom een gemeente een veilig afgezet evenement wil? Ik kan je zo 10 redenen geven waarom een gemeente het juist wel wil.

Even voor je informatie, qua vergunning verlenen en de eisen die daaraan gesteld worden zit ik echt dicht bij het vuur zeg maar en ook de andere kant, dus organisatie, is niet ver.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Hein » wo sep 22, 2010 15:39

Nou Maarten,

Puntje 1 van de vogelvrijverklaring die de pers tekent gaat juist over het feit dat adviezen/aanwijzingen van organisatie/officials opgevolgd dienen te worden. Ik denk dat je met de 'vaste' persmensen, zeg maar de mannen en vrouwen die het hele kampioenschap volgen geen enkel probleem hebt. Dat zijn ook meestal de mensen die het spelletje echt snappen en weten dat een auto die niet meer onder controle is een ongeleid projectiel is.

Vaak (en dat heb ik in Hulst en Etten Leur aan den lijve moge ondervinden) zijn het de mensen die het hele jaar dammen mogen verslaan en die 1 keer per jaar naar de 'race' mogen, die niet gespeend van enige kennis van zaken denken dat ze overal, en dus ook gevaarlijk, mogen gaan staan.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Sander D. » wo sep 22, 2010 16:39

@ Mantaboy: ik denk dat Arjan Schepers hier met name het enorm ruime aflinten in BINNENbochten bedoelt ...
Sander D.

Berichtdoor Ned rally » wo sep 22, 2010 17:26

Hein schreef:Nou Maarten,

Puntje 1 van de vogelvrijverklaring die de pers tekent gaat juist over het feit dat adviezen/aanwijzingen van organisatie/officials opgevolgd dienen te worden. Ik denk dat je met de 'vaste' persmensen, zeg maar de mannen en vrouwen die het hele kampioenschap volgen geen enkel probleem hebt. Dat zijn ook meestal de mensen die het spelletje echt snappen en weten dat een auto die niet meer onder controle is een ongeleid projectiel is.

Vaak (en dat heb ik in Hulst en Etten Leur aan den lijve moge ondervinden) zijn het de mensen die het hele jaar dammen mogen verslaan en die 1 keer per jaar naar de 'race' mogen, die niet gespeend van enige kennis van zaken denken dat ze overal, en dus ook gevaarlijk, mogen gaan staan.

Klopt helemaal hein! Met de vaste bekende groep zijn er eigenlijk idd nooit problemen. (soms staan ze voor je maar dat is ook altijd op te lossen...).
Het zijn idd de lokalen die denken vogelvrij zijn.
www.nederlandrally.nl
Ned rally

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden