Linten voor de beste stuurlui

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor briljant » do sep 23, 2010 17:10

lees alle pagina's nog eens Mark!
Dat willen ze namelijk niet.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Hein » do sep 23, 2010 19:07

Arfman schreef:Dat is correct. Veiligheid voor alles, ben ik het helemaal mee eens, maar met aflinten in binnenbochten bereik je alleen maar het tegenovergestelde.

Ik heb toch al eens gezien dat een auto 'hapte' en een fors stuk richting binnenbocht ging. Was op dat moment erg blij dat er niemand stond en dat er ruim aan de binnenzijde afgelint was.

Arfman schreef:Maargoed, we blijven in cirkels praten. Hopelijk gaat het de volgende keer beter met aflinten, anders moeten we maar een plekje zoeken waar geen marshalls staan.

Die laatste opmerking is nu exact de verkeerde instelling. Anders met aflinten zal het niet worden, want ik denk niet dat er dan nog veiligheidsplannen goedgekeurd worden.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor ferry bakker » do sep 23, 2010 20:03

briljant schreef:lees alle pagina's nog eens Mark!
Dat willen ze namelijk niet.

Kunnen er beter over ophouden de fotograven die wel weten hoe het werkt en de rijden en nafs en officials zijn het met elkaar eens
en er zijn een paar toeschouwers die denken te weten hoe het moet,maar ik denk dat ze nog nooit van een veiligheidsplan ect ect gehoord hebben,,
dus voor de toeschouwers die hier hebben geschreven (let op de rest dus niet) blijf lekker thuis als jullie het niet veilig vinden.

TIP PING PONG is binnen en niet echt gevaarlijk :wink:
ferry bakker

Berichtdoor hans van altena » do sep 23, 2010 21:30

Wat is veilig ? Volg de sport reeds een jaar of 30 en kan ook nu nog niet
altijd de "logica" van het aflinten volgen.
Heb al lang afstand gedaan van mijn perskaart , maar de plaatsen waar ik
denk dat ik veilig sta, zijn niet ( of lang niet ) altijd die plaatsten waar ik als toeschouwer volgens het veiligheidsplan, moet gaan staan !
Ga daarover echter NIET in discussie met de baanposten ; ook zij volgen
hun opdrachten , maar ga dan maar ergens ANDERS staan ; vaak NIET in
de mij aangewezen plaats ; die IK niet veilig vind !
In mijn hoedanigheid als ass.wedstrijdleider ( 8 jaren ) daarover al vaker
discussies met toendertijd Harry Splinter gehad ; WAT is veilig !?
Zal dus altijd wel een discussie-punt blijven .
Wat ik wel slecht vond , na een aantal jaren niet meer in Hellendoorn te zijn geweest , is het ontbreken van een overzichts-kaart !
Waarom zat die niet bij het info-pakket !????
"Vroeger" ( daar gaan we weer ! :roll: ) was het infopakket echt veel beter!
Hoop dat de organisatie er voor de volgende keer iets mee kan, en gaat doen.
Blijft een leuke rally in een uiterst vriendelijke omgeving !!! :D
hans van altena

Berichtdoor rallyfan1979 » do sep 23, 2010 21:48

Hallo,
Waarom zijn wij officials altijd de lul als t gaat om het aflinten.
Wij officials krijgen voor het opbouwen een zogeheten veilighijdsplan.
Hierin staat ongeveer beschreven hoe we welke bocht zouden moeten aflinten hierin mogen wij NIET afwijken .
Wij bepalen dus NIET zelf of het lint 2, 5 of zelfs 50 meter van de weg staat .
Als we denken dat een situatie te gevaarlijk word voor het publiek mogen we het wel verder weg plaatsen of in overleg zelfs weghalen .
Als we lint weg halen worden er meestal borden verboden voor publiek geplaatst.
Mochten we tijdens de kp lint weg halen is dit meestal in opdracht van de proevenchef of de veilighijdsauto(erik noort).
Het is niet normaal dat we een grote bek krijgen van sommige (supporters) als ze het niet met ons eens zijn .
lint staat er voor sommige voor niks of ze slopen het of ze gaan er voor staan elke keer of je ze vinden dat ze te ver weg moeten staan en schelden je verrot.
Sommige fotograven geven ook het verkeerde voorbeeld door bv zonder pers kaart of zonder pershesje voor het lint te gaan staan,Als je deze weg stuurt krijg je ook een grote bek let op dit zijn vaak de fotgraven die voor de plaatselijke pers foto,s maken dus maar 1 keer per jaar
Dan lees ik de reactie dat het in belgie beter is kwa linten ,De mensen vergeten alleen dat ze in belgie kwa veilighijd soms 10 jaar achter lopen.
We hebben in nederland volgens mij niks te klagen en moeten ze blij zijn dat er wat meer op veilighijd word gelet.
Aan iedereen die wil klagen over het aflintten ga naar de knaf daar kan je klagen.
Of ja ga eens mee als official dan kom er achter hoe veel er voor ons bij komt kijken en wat voorn gezijk je soms krijgt van publiek.
Vergeet niet we doen het maar vrijwillig endat allemaal voor een mooie vorm van autosport.
Daarbij komt noch eens dat er staan in weer en wind en niet aleen voor de rijders maar ook voor het publiek.
Dit wou ik ff kwijd
rallyfan1979

Berichtdoor briljant » do sep 23, 2010 21:52

Arfman schreef:
briljant schreef:Dat willen ze namelijk niet.

Nee, dat wil ik inderdaad niet. En lees de thread maar eens terug, ik heb denk ik al genoeg moeite besteed aan uitleggen waarom dit soort redenaties "ga dan zelf helpen" niet werken.
dat zeg ik toch.
"lees alle pagina's nog eens Mark!"
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Berto » do sep 23, 2010 22:00

Ehhh Willem Jan: dat zei ik dus ook al...... :wink:
Laatst bijgewerkt door Berto op do sep 23, 2010 22:03, in totaal 1 keer bewerkt.
Berto

Berichtdoor tiemen » do sep 23, 2010 22:02

rallyfan1979 schreef:Het is niet normaal dat we een grote bek krijgen van sommige (supporters) als ze het niet met ons eens zijn .
lint staat er voor sommige voor niks of ze slopen het of ze gaan er voor staan elke keer of je ze vinden dat ze te ver weg moeten staan en schelden je verrot.
Sommige fotograven geven ook het verkeerde voorbeeld door bv zonder pers kaart of zonder pershesje voor het lint te gaan staan,Als je deze weg stuurt krijg je ook een grote bek .............
Daarbij komt noch eens dat er staan in weer en wind en niet aleen voor de rijders maar ook voor het publiek.
Dit wou ik ff kwijd

Toch een reactie van een toeschouwer.
Inderdaad is het niet normaal dat je een grote mond krijgt van het publiek.
Schelden is helemaal niet correct en goed.

Toch is het vaak actie - reactie.
Nu zeg ik niet dat jij loopt te schelden of tieren richting het publiek, maar sommige officials doen dit echter wel.
Wat ik in die 15 jaar al van sommige officials heb moeten slikken, ook dat is een kant van het verhaal, zie ook maar sommige posten van anderen.
En ga nu niet vertellen dat dit ALLEEN aan de toeschouwers ligt!
Natuurlijk heb je onbeschofte toeschouwers, echter zijn er ook lompe, onbeschofte officials. Bij deze laatste groep kan ik recalcitrant gedrag ook niet achterwege laten.

Het is aan beide partijen om SAMEN te kunnen/willen genieten van onze geliefde sport.

De laatste opmerking doet mij vermoeden hoe jij hierin staat.
Ook de toeschouwers staan in weer in wind te kijken, jij/jullie niet alleen!!!!!
Ook de toeschouwers staan er niet alleen voor zichzelf, maar ook voor jullie en de rijders!

Jullie zijn 'ons' nodig, net zoals wij jullie nodig zijn.
Maar waar ik wel moe van word, is dat akelige commentaar dat de officials 'heiligen' zouden zijn, en bij iedere opmerking gericht aan het gedrag van SOMMIGE officials direct in de kindrol kruipen door te zeggen: doe het dan zelf!

Dus: respecteer elkaar en wees aardig voor elkaar :wink:
tiemen

Berichtdoor Arjan19 » do sep 23, 2010 22:13

Die FV die luistert nergens meer naar de laatste jaren.

Ik heb hem toen 1 keer in hulst weg gestuurd uit een bocht.
Werd ie boos op ons.. ja niks mee te maken..
Blijkbaar ziet hij geen gevaar en denken dat wij officials als hondjes voor hem draven.
Arjan19

Berichtdoor Berto » do sep 23, 2010 22:17

Ik wil hier toch iets aan toevoegen.

Er is wel degelijk een verschil in de werkwijze van officials.

Voorbeeld1:

We komen terug van verkennen bij de service.
We worden helemaal afgezeken en afgebekt door de (kale)official die bij de poort staat.
" je denkt toch niet dat je nu de service nog op komt met je verkenningsauto?"
" Het is afgelopen, niemand komt er op."

We lopen vervolgens de service op met al onze spullen onder de arm, terwijl er van de " teams met beter startnummer" gewoon verkenningsauto's en andere auto's (geen service) het terrein oprijden...... :twisted:

Voorbeeld 2:
We glijden eraf op proef 9.
Iedereen is behulpzaam, ook de officials ter plekke dmv vlaggen en er staat zelfs iemand in de bocht te gebaren zodat er niemand op onze auto parkeerd (alle dank daarvoor)
Daarnaast hebben ze helpen trekken en duwen, helaas zonder resultaat.

Er is dus (mijns inziens) wel degelijk verschil in autoritair gedrag onder officials, veruit de meesten zijn SUPER, maar ook onder deze medesporters zitten mensen die zich "ubermensch" voelen ten opzichte van rijders en/ of publiek.

Het zou mooi zijn als er vaste regels worden afgesproken die voor iedereen gelden.

Ook was er bij " service uit" iemand die het spelletje op 1 of andere manier wel snapte.............toch Bastiaan? :wink:
Laatst bijgewerkt door Berto op do sep 23, 2010 23:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Berto

Berichtdoor Sponsor » do sep 23, 2010 22:54

Nou vooruit maar :?

Officials zijn....gewoon mensen... je hebt bullebakken...en je hebt slijmjurken...en je hebt toppers die weten hoe je met anderen moet omgaan...Niks nieuws.
Toeschouwers daarintegen zijn...gewoon mensen...je hebt bulle...etcetc.....

Ook ik heb jaren aan de zijlijn staan kijken....en heb menig officials meegemaakt....hoe dan ook, ze willen dat je achter het lint blijft.Doe je dat dan is er niks aan de hand. Ben je er niet mee eens,zoek je een andere bocht op.

Afgelopen HDR was ik getuige van een goede official...omdat we toch waren uitgevallen stonden we met geheel het team in Zuna (notter) de overgebleven rijders aan te moedigen.En ik kan je verzekeren, we hebben een luidruchtig team. De official voelde dat goed aan en liet het zo...toch had hij oog voor dat (vermoeide)jochie dat een paar meter voor het lint op de grond ging zitten. Aan hem werd op de juiste wijze uitgelegd waarom ie dat beter niet kon doen...het jochie luisterde en ging weer netjes achter het lint staan.

Ook was ik getuige van 2 ongeintereseerde jonge grietjes met official hesje. De één had veel moeite om 3 auto's ver te lopen voor de tijdkaart en bleef demonstratief staan bij de auto. Dat grietje snapte wellicht niet dat een dogbox het niet zo fijn vind om steeds kleine stukjes op te schakelen. Ook vinden coureur en navi het niet zo fijn alle uitlaatdampen van de voorligger op te snuiven.
Grietje 2 zat op een hek bij Parc Fermé en snauwde ons toe dat we om een hek heen moesten lopen...terwijl binnendoor toch echt korter was.Zou ze dat ook tegen de WRC goden Van Eldik,Huzink,Kuipers etc. gedurft hebben? Ik denk het niet.

Ik bedoel maar...we zijn allemaal gewoon mensen met 1 passie die we delen..Rally!. En dat is het enige wat telt...met of zonder bullebak,zeurpieten,etcetc :wink:
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

Berichtdoor Berto » do sep 23, 2010 23:05

Er zijn er ook die stiekum een extra oliedoppie meenemen.......... (toch Will) :wink:
Berto

Berichtdoor rallyfan1979 » vr sep 24, 2010 0:38

Tuurlijk zitten er tussen de officials ook klootzakken,Dat zeg ik niet en ja ik maak mis ook wel eens fouten als official.
Aleen er word door sommige altijd gedaan alsof t kromme lintwerk door de official komt terwijl wij gewoon regels hebben (veilighijdsplan).
Er zijn ook altijd mensen die denken hoe je beter kan of moet linten,maar als je dan zegt of vraagt of ze zelf een keer mee gaan vlaggen geven ze geen gehoor.
Dan vinden ze dat een slap excuus maar wel blijven zijken op de officials.
rallyfan1979

Berichtdoor SylviaVisser » vr sep 24, 2010 6:52

@ Berto en Will - ongeacht start nummer hadden zowel 'kale' als 'grietje' geen flauw benul.

Bovendien was alles van het service park van de beveiliging en had geen benul van het spelletje.

[mompel mode aan] : 's avonds een hek slechts een meter open, verder op slot - vanwege eventuele calamiteiten???? - de pleuris zal maar uitbreken... gaat het hek slechts een meter open ..... [mompel mode uit]
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Wout de Klerk » vr sep 24, 2010 7:16

@ Berto en Wiil, die "kale"en het meidje voor de startkaarten op Notter waren ons ook (helaas negatief) opgevallen.
Wel geweldig hoe die meid je demonstratief en bijna hypnotiserend aan stond te staren van "KOM HIER !, hoe durf je mij te laten wachten"

Maar ach, van zo'n leuk meisje wil ik het nog wel accepteren, dat dan weer wel.
Wout de Klerk

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden