CONRAD Euregio Rally en Twenterallysprint Hengelo 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor uw official op stap » ma nov 08, 2010 21:35

Verder is het zo dat ook een loopbrug niet veilig is.
Ik ben onlangs bij een demonstratiewedstrijd geweest met klassieke motoren, waar normaal gesproken een loopbrug was voor het publiek. Maar omdat er ook rallywagens reden, hebben ze deze brug achterwege gelaten. Te gevaarlijk.
Wie kan mij trouwens vertellen wat voor afzetting er dan gebruikt moet worden om het publiek achter te houden en er voor te zorgen dat ze alleen bij de oversteek oversteken?
uw official op stap

Berichtdoor JoostS » ma nov 08, 2010 21:38

Hoezo zou een loopbrug te gevaarlijk zijn? Als je hem op een veilig punt plaatst is er toch niets aan de hand.
Wat te denken van de loopbruggen bij het RAM festival, Eurocircuit, Bavaria City Racing?
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor metisse » ma nov 08, 2010 21:38

mmrizio schreef:Je kunt de organisatie niet de schuld geven van *dat* je er tegenaan rijdt. Maar de gevolgen van een aanrijding worden mogelijk wel sterk vergroot door de rand aan de container en de plaatsing met de open kant naar achter.
Omgedraaid komt een auto er minder snel onder, maar houd je de rand op hoofdhoogte. Gelukkig is er niets gebeurd.

Overigens liep achter de containers een gasleiding, dus er was zeker een reden om ze te plaatsen. Alleen de volgende keer misschien een grote container plaatsen.

Maurice

Als je de leiding bedoeld die erachter loopt op de foto´s die is van de stadsverwarming.
Nog al drastisch om voor die leiding waar ook nog eens een greppel én een hek voor lopen containers neer te zetten.
Ik denk dat de greppel net zo, dan wel effectiever is, om de auto´s bij de leiding vandaan te houden.
metisse

Berichtdoor metisse » ma nov 08, 2010 21:44

uw official op stap schreef:Verder is het zo dat ook een loopbrug niet veilig is.
Ik ben onlangs bij een demonstratiewedstrijd geweest met klassieke motoren, waar normaal gesproken een loopbrug was voor het publiek. Maar omdat er ook rallywagens reden, hebben ze deze brug achterwege gelaten. Te gevaarlijk.
Wie kan mij trouwens vertellen wat voor afzetting er dan gebruikt moet worden om het publiek achter te houden en er voor te zorgen dat ze alleen bij de oversteek oversteken?

Rinus, dat er in Raamsdonksveer geen bruggen stonden heeft volgens mij niets met de rallyauto`s te maken. Omdat er in manche´s (van ik meen 20 minuten)gereden wordt heb je tussendoor de tijd om het publiek over te laten steken. Bruggen stonden er alleen het eerste jaar, kosten en werk waren het besluit van de organisatie om ze de jaren er na niet meer te plaatsen.
Ja, ook daar ben je gezien (gesproken) :lol:
metisse

Berichtdoor uw official op stap » ma nov 08, 2010 21:46

JoostS schreef:Hoezo zou een loopbrug te gevaarlijk zijn? Als je hem op een veilig punt plaatst is er toch niets aan de hand.
Wat te denken van de loopbruggen bij het RAM festival, Eurocircuit, Bavaria City Racing?

Eurocircuit heeft vaste bruggen op afgeschermde plekken staan. Hoe het met Bavaria city racing gesteld is weet ik niet. Ram Festival stonden ze achter vangrails.
Het risico van een onbeschermde brug lijkt mij nogal duidelijk. Daar wil je niet op staan als er een deelnemer tegenaan rijdt.
Hoeveel bruggen zou je dan vervolgens nodig hebben voor voldoende oversteekplaatsen?
Enig idee wat de kosten daarvan zijn?
Veel goedkoper lijkt het mij is dat het publiek zich eindelijk eens gaat realiseren op wat voor terrein ze lopen en gewoon gaat luisteren naar de officials.
uw official op stap

Berichtdoor uw official op stap » ma nov 08, 2010 21:47

metisse schreef:
uw official op stap schreef:Verder is het zo dat ook een loopbrug niet veilig is.

Rinus, dat er in Raamsdonksveer geen bruggen stonden heeft volgens mij niets met de rallyauto`s te maken. Omdat er in manche´s (van ik meen 20 minuten)gereden wordt heb je tussendoor de tijd om het publiek over te laten steken. Bruggen stonden er alleen het eerste jaar, kosten en werk waren het besluit van de organisatie om ze de jaren er na niet meer te plaatsen.

Ik heb daar staan praten met de officials ter plekke. Die vertelden mij dat het was vanwege het rijden met rallyauto's.
uw official op stap

Berichtdoor metisse » ma nov 08, 2010 21:49

uw official op stap schreef:
metisse schreef:

Ik heb daar staan praten met de officials ter plekke. Die vertelden mij dat het was vanwege het rijden met rallyauto's.

Soms, weten official´s ook niet alles :wink:
metisse

Berichtdoor kraats » ma nov 08, 2010 21:49

Ik ben van mening dat dit soort containers niet geschikt zijn. Te licht en auto's komen er te makkelijk onder. Als aan de ander kant een laag obstakel zit zoals een stoeprand gaat het nog makkelijker.
Dit veroorzaakt onnodig schade en verhoogd de veiligheid zeker niet.
Maarja als je dit soort zaken met hoofden veiligheid bespreek, is de enige waarheid, die van hen.

Dit soort zaken ontstaan door niet optimale communicatie binnen een organisatie, denk ik. Als in de situatie schets 2 grote containers staan kan iemand anders maar zo beslissen dat de lengte van de afzetting beslissend is, dus kunnen 3 kleintjes ook wel. En als dan vervolgens degene die de containers plaats dit doet zonder voldoende info, krijg je dit. En ja, misschien wordt er niet goed opgelet.
Mooi leermoment, toch?
Maar wel triest voor de teams die nu te maken hebben met onnodig veel schade.

Loopbruggen zijn extreem duur voor een organisatie door de kosten van het opbouwen en afbreken. Als je die bouwt bij een evenement dien je die te laten keuren, dus veilig zijn ze dan wel want de normen zijn echt niet miselijk. En terecht!
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Patrickdeh » ma nov 08, 2010 21:50

metisse schreef:Nog al drastisch om voor die leiding waar ook nog eens een greppel én een hek voor lopen containers neer te zetten.
Ik denk dat de greppel net zo, dan wel effectiever is, om de auto´s bij de leiding vandaan te houden.

De greppel liep naar mijn weten niet helemaal door, en het hek bestond voornamelijk uit palen waar nog geen gaas tussen was gespannen.
Volg me op Facebook, Twitter, en YouTube om nooit een video te missen!
Patrickdeh

Berichtdoor mmrizio » ma nov 08, 2010 22:21

stefan schreef:de container omdraaien? Wat boven is onder doen bedoel je dus? Dat gebeurd nergens... kan me voorstellen dat je dat niet zo makkelijk ondersteboven daar neer kan zetten. bovendien moet je die later weer goed-om weer op de vrachtwagen zetten...

Da's wel een veilig idee, maar inderdaad niet praktisch :-)

Maurice
mmrizio

Berichtdoor 2rallyman1 » ma nov 08, 2010 22:22

MartijnS schreef:Achterstevoren ;)

Op de kop :wink:
2rallyman1

Berichtdoor erikjan » ma nov 08, 2010 22:34

waarom geen bigbags of grote ronde geplastificeerde strobalen ?

lijkt me veiliger...
erikjan

???

Berichtdoor Starkoo » ma nov 08, 2010 23:21

We hadden het er toch over waar kobus jr mee zou rijden: hij reed dus met de Clio.

De auto waar Bob van de Kamp meer rijd is toch de ex Boers WRC!
Starkoo

Berichtdoor Jan » ma nov 08, 2010 23:24

2rallyman1 schreef:
MartijnS schreef:Achterstevoren ;)

Op de kop :wink:

Je kunt hem ook nog op de zijkant omhoog zetten en dan 6 op een rij. Gaan ze er ook niet overheen!
Jan

Berichtdoor kraats » ma nov 08, 2010 23:25

Dat is het waarschijnlijk ook.
Maar vaak kiest men voor dit soort zaken omdat er een bedrijf is dat een deel ervan wil sponsoren. Als je alle materialen moet huren rijzen de kosten pas echt de pan uit.

In deze tijd is het lastig om sponsoring te krijgen dus pak je wat je pakken kunt. Alle gesponsorde middelen zijn dan welkom.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden