Monte Carlo 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor antoine » ma jan 24, 2011 8:54

We worden met de dag slimmer :) :wink:
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Hein » ma jan 24, 2011 9:14

Campos schreef:Het is mij echter volledig onduidelijk waarom die Jeroen vd Ploeg elke keer nog weer achter de microfoon zit. Hij lijkt echt een probleem te hebben om zich in het Nederlands te kunnen verwoorden (lijkt wel alsof hij in Amerika heeft gewoond ofzo..)

Daar kwam ik bij toeval achter toen ik een keer beide geluidskanalen tegelijk aanzette. Hij vertaalt het Engelse commentaar vrijwel letterlijk. Vandaar de idiote fouten en kromme Nederlandse volzinnen.

Wat de Engelse commentatoren zeggen, krijg je 3 sec later van meneer vd Ploeg in een gebrekkige Nederlandse vertaling te horen.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor HaDries » ma jan 24, 2011 9:25

zijn die comentatoren eigenlijk wel bij de rally ?
Zitten ze niet ergens ins een studio naar een schermpje te kijken.
HaDries

Berichtdoor Hein » ma jan 24, 2011 9:29

Ja. Ze zitten in een heel klein hokje naar een schermpje te kijken waarschijnlijk met het Engelse commentaar op de koptelefoon in het geval van meneer vd Ploeg. Volgens mij zit Eurosport Nederland in Hilversum met een ex-wielrenner (Danny Nelissen) aan het hoofd.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor AC » ma jan 24, 2011 14:29

Holkers schreef:
actionmedia4all.com schreef:Omdat een alternator iets anders is als een dynamo. http://nl.wikipedia.org/wiki/Alternator

En ik maar denken dat een dynamo dmv een draaiende as in een spoel elektriciteit opwekt om de accu bij te vullen...

Een alternator (of wisselstroomgenerator) is een machine waarin mechanische energie, binnenkomend via een draaiende as, omgezet wordt in elektrische wisselstroomenergie.

Een dynamo of gelijkstroomgenerator is een machine waarin mechanische energie, binnenkomend via een draaiende as, omgezet wordt in elektrische gelijkstroomenergie.
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

Berichtdoor Damian » ma jan 24, 2011 19:26

Zucht, wat de amerikanen/engelsen een alternator noemen, noemen wij hollanders gewoon een dynamo hoor :/

is dus eigenlijk precies hetzelfde voor ons....
Damian

Berichtdoor chubby_ra » ma jan 24, 2011 19:31

Gelijkspanning kan je ook niet opwekken. Je wekt altijd een wisselspanning op. Deze doe je via een gelijkrichter en via een spanningsregelaar dan omzetten naar een gelijkspanning.

:P
chubby_ra

Berichtdoor RenateS » ma jan 24, 2011 19:35

Je kunt er ook een condensator tussen plaatsen zodat de stroom wordt opgeslagen en je een constante stroom kunt genereren zodat je geen last meer hebt van dal en pieken
RenateS

Berichtdoor Leo » ma jan 24, 2011 21:11

Ik weet het niet meer, maar voor mij os het dus gewoon een Dynamo
Leo

Berichtdoor RenateS » ma jan 24, 2011 21:45

Het verschil tussen een dynamo en een alternator is dat een dynamo mechanische energie omzet in gelijkspanning en een alternator slechts wisselstroom genereerd zonder dit meteen om te zetten.
RenateS

Berichtdoor EvoV6 » ma jan 24, 2011 22:11

Altenator is gewoon engels voor dynamo. Niks meer en minder.

Als ik een alternator bestel op mn werk ontvang ik gewoon een dynamo. Klaar!
EvoV6

Berichtdoor 1600hf » di jan 25, 2011 0:36

chubby_ra schreef:Gelijkspanning kan je ook niet opwekken. Je wekt altijd een wisselspanning op. Deze doe je via een gelijkrichter en via een spanningsregelaar dan omzetten naar een gelijkspanning.

:P

Volledig off topic, maar dit en ook de opvolgende post klopt niet.

Gelijkstroomdynamo wekt wel degelijk gelijkstroom op. Snap dat het opwekken van een wisselstroom eenvoudiger lijkt, maar op de dynamo zit een zogenaamde collector. Ook met koolborstels, maar dan allemaal verschillende contactjes op de rotor. Google die even. Die contactjes zijn ook de reden dat je op een klassieker altijd gedoe hebt met zo'n ding.

En die condensator zit er niet tussen, maar zou 'er overheen' moeten. Slaat ook geen stroom op, maar spanning. Een spoel daarentegen zou er wel 'tussen' zitten en slaat eigenlijk stroom op. Zou ook werken, maar is groot en duur. Bij een auto allemaal niet nodig. Er is al weinig rimpel op de stroom omdat de alternator drie fasen is en er verder op een accu zit.

Excuus, ik ben gediplomeerd op dit gebied...
[/off topic]

En nu weer on topic. Ging naar dit topic om laatste van Petter's team orders te lezen.
1600hf

Berichtdoor Frevo » di jan 25, 2011 9:57

EvoV6 schreef:Altenator is gewoon engels voor dynamo. Niks meer en minder.

Als ik een alternator bestel op mn werk ontvang ik gewoon een dynamo. Klaar!

^^^^ dit

Een goede vriend van me uit Engeland had exact dezelfde auto als ik. Wat mij hem een alternator heet, heet bij mij een dynamo. Zelfde auto, zelfde onderdeel, andere taal. Of denk je dat ze voor een ander land een ander soort onderdeel monteren om energie op te wekken?
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor G33R7 » di jan 25, 2011 10:31

Wat een niveau hier weer. In nederland noemen wij het een dynamo. De echte benaming (technische) zou een alternator moeten zijn zoals ze het engeland ook noemen.

Dus iedereen heeft een beetje gelijk :lol:
G33R7

Berichtdoor Leo » di jan 25, 2011 18:44

Excuus, ik ben gediplomeerd op dit gebied...
[/off topic]

En dat voor iemand van 1 jaar.

:lol:
Leo

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden