Tank S rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor RobinV-Rally » zo maart 20, 2011 11:27

Op dat moment was er GEEN auto op de proef, de KNAF Safety was nog niet voorbij gekomen evenals de 00 of een andere veiligheidsauto.
Daarentegen lieten zij terwijl de X op de proef was wel zonder een woordenwisseling de mensen met een pershesje doorlopen (had op zn minst gezegd mogen worden: de X zit er al op!)
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor Nl Fotografie » zo maart 20, 2011 11:42

Misschien is het de volgende keer dan verstandiger om met de gele vlag op de dijk te gaan staan om te vlaggen en niet onder bij de dijk, dan kunnen deelnemers die eventueel nog op de proef zouden zitten ook zien dat er iets aan de hand is. je weet namelijk van te voren dat als er iets gebeurd dat de toeschouwers er met hun neus bovenop willen staan.
---
Niels van der Laan
http://www.nlfotografie.nl

Afbeelding
Nl Fotografie

Berichtdoor cvgn » zo maart 20, 2011 11:43

@ Robin, dit was op KP 12, en op het moment dat die auto eraf ging zaten er nog wel auto's op de proef. weet dit nl omdat ik aan de Tc zat.

groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor RobinV-Rally » zo maart 20, 2011 11:45

Ik heb het over Zwartendijk en Wim Scholman ook (Zwartendijk is 13), dat nieuwe stukje, daar die Haaks Links voor, daar heb ik het over.
Toen ik daar liep, was er nog geen Safety op de proef, en nog mocht ik niet het viaduct over, maar kreeg een chagrijnige snauw toen ik vroeg: Mag ik nog even snel de brug over voor de Safety erover komt?
RobinV-Rally
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor herman rst » zo maart 20, 2011 12:15

Heb ook een leuk weekend gehad rondom de tank s rally.
Dankzij een goede planning ( van jan ) veel gezien. Mooie strijd idd tussen rene en jeroen waarbij een dikke pluim voor jeroen.
Echt knap hoe hij zich in een voor hem onbekende auto (afgezien van wat testwerk natuurlijk) op de kaart zet door de overwinning verdiend naar zich toe te trekken.
Ook wat meer achterin het veld leuke duels gezien.
Aan spectakel ontbrak het niet.

Wat me verder wel opviel was dat de parkoersen overal wel erg strak waren afgezet. Er viel voor de rijders niet veel te snijden en er werd daardoor wel erg strak gereden.
Dat is voor publiek en media jammer maar ik denk aan de andere kanr voor de rijders destemeer een uitdaging om erg strak te rijden en de auto heel te houden.

Wat deze rally ook wel een beetje tekende was dat de officials naar mijn idee erg overdreven het publiek van de proef af stuurde. Als je b.v. Een half uur voor aanvang van de proef aankwam en een mooi puntje wou zoeken, had je dat half uur ook echt wel nodig om heel veel omte lopen over weilanden enzovoorts om op het puntje te komen waar je graag had willen staan. Terwijl je er met 5 minuten kon zijn door even de proef over te steken of een klein stukje over de proef te lopen.
En als de proeven dan begonnen, stonden ze zelf op veel punten het gevaarlijkst.
Ik zal hiermee wel geen punten scoren bij de heren officials hier op het forum, maar ik vond dit wel een slechte zaak.
Het leek ( helemaal op zwartendijk ) wel een soort machtsspelletje. Erg jammer maar desalniettemin toch een leuke rally gezien. Met in tegenstelling tot vorig jaar, veel zon.
Foto's zullen maandag of dinsdag online zijn.

Greetz herman
Afbeelding
herman rst

Berichtdoor wim scholman » zo maart 20, 2011 12:21

RobinV-Rally schreef:Ik heb het over Zwartendijk en Wim Scholman ook (Zwartendijk is 13), dat nieuwe stukje, daar die Haaks Links voor, daar heb ik het over.
Toen ik daar liep, was er nog geen Safety op de proef, en nog mocht ik niet het viaduct over, maar kreeg een chagrijnige snauw toen ik vroeg: Mag ik nog even snel de brug over voor de Safety erover komt?

klopt kp 13 en je mocht zelf niet in de binnen bocht staan.
je mocht niet het heilige asfalt betreden van die ... mensen anderhalf uur voor de start van de kp. :evil: :evil:
wim scholman

Berichtdoor Cinq-Power » zo maart 20, 2011 12:30

herman rst schreef:Wat me verder wel opviel was dat de parkoersen overal wel erg strak waren afgezet. Er viel voor de rijders niet veel te snijden en er werd daardoor wel erg strak gereden.

Zeer waarschijnlijk op last van de gemeente's, als de auto's alles snijden wordt het kapot gereden en komt er weer een hoop geld bij kijken om alles weer terug te brengen in originele staat.

Dit kan ook de organisatie onnodig op hoge kosten jagen, want zij krijgen dan een gepeperde rekening nagezonden.
Cinq-Power

Berichtdoor Paul » zo maart 20, 2011 12:41

Ik zit net ff op rallytiming te kijken en zie dat op KP20 iedereen de normtijd van 14:00 heeft gekregen. Waarom is dat?
Denk aan gisteren, Droom van morgen, maar leef vandaag
AA Rallyteam.nl
Paul

Berichtdoor Rallyfanaat » zo maart 20, 2011 12:45

wim scholman schreef:
RobinV-Rally schreef:Ik heb het over Zwartendijk en Wim Scholman ook (Zwartendijk is 13), dat nieuwe stukje, daar die Haaks Links voor, daar heb ik het over.

klopt kp 13 en je mocht zelf niet in de binnen bocht staan.
je mocht niet het heilige asfalt betreden van die ... mensen anderhalf uur voor de start van de kp. :evil: :evil:

Wij wilde tussen de rally en sprint naar de andere kant van het viaduct, bij het spoor. Sluit was voorbij geweest, dus de proef is vrij gegeven. Dus wij oversteken, mevrouw de jonge official moest eerst overleggen, prima gene probleem. Zegt ze dat het niet mocht, ik zeg van de sluit is over de proef geweest, dus is de proef vrij. Zegt ze normaal gesproken wel. Ziet ze dat andere ook mogen lopen, toen mochten we wel.
Beetje raar idd maar goed. Ondanks dat een prima dag gehad :D
Nikon D5000 + 18-55 + 55-200 + 70-300 VR2
Rallyfanaat

Berichtdoor herman rst » zo maart 20, 2011 13:07

Cinq-Power schreef:
herman rst schreef:Wat me verder wel opviel was dat de parkoersen overal wel erg strak waren afgezet. Er viel voor de rijders niet veel te snijden en er werd daardoor wel erg strak gereden.

Zeer waarschijnlijk op last van de gemeente's, als de auto's alles snijden wordt het kapot gereden en komt er weer een hoop geld bij kijken om alles weer terug te brengen in originele staat.

Dit kan ook de organisatie onnodig op hoge kosten jagen, want zij krijgen dan een gepeperde rekening nagezonden.

dat kan ik ook me best wel voorstellen hoor. Zowiezo liggen de proeven bij kampen nogal gevoelig dacht ik wat betreft de vergunningen. Dus in dat opzicht kan ik het heel goed begrijpen. Jammer daardoor was dus alleen wel dat sommige punten er op de kaart leuk of spectaculair uitzien, maar dat in werkelijkheid niet het geval was. Dit was gewoon jammer voor ons. Maar vanuit organisatoriesch oogpunt helemaal te begrijpen.
Afbeelding
herman rst

Berichtdoor ZZR Fan » zo maart 20, 2011 14:42

Dit weekend zowel in Emmeloord, Zwartendijk (3 punten) en Kamperveen (2 punten) louter vriendelijke en meedenkende officials tegengekomen. Hulde.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor TWENGELTJE » zo maart 20, 2011 14:51

Even voor de goede orde
Als de sluit voorbij is betekend niet dat de baan dan vrij is, de proef blijft gesloten en vrij lopen is alleen toegestaan als de proevenchef of de organisatie hier toestemming voor geeft dus de official handelde juist
Tevens zijn sommige officials iets strikter in de regeltjes als een ander, ik heb iig geen problemen gehad op zwartendijk
Maar nogmaals ga er zelf maar eens een dagje staan van vroeg tot laat, jullie komen een uurtje kijken maar dan zijn de officials al 3 uur van te voren bezig met de opbouw e.d
TWENGELTJE

Berichtdoor RG-Rallysport » zo maart 20, 2011 15:10

Paul schreef:Ik zit net ff op rallytiming te kijken en zie dat op KP20 iedereen de normtijd van 14:00 heeft gekregen. Waarom is dat?

Dat kwam door probelemen met de tijdwaarneming.
RG-Rallysport

Berichtdoor wim scholman » zo maart 20, 2011 15:50

TWENGELTJE schreef:Even voor de goede orde
Als de sluit voorbij is betekend niet dat de baan dan vrij is, de proef blijft gesloten en vrij lopen is alleen toegestaan als de proevenchef of de organisatie hier toestemming voor geeft dus de official handelde juist
Tevens zijn sommige officials iets strikter in de regeltjes als een ander, ik heb iig geen problemen gehad op zwartendijk
Maar nogmaals ga er zelf maar eens een dagje staan van vroeg tot laat, jullie komen een uurtje kijken maar dan zijn de officials al 3 uur van te voren bezig met de opbouw e.d

Dus met ander woorden je moet door de weilanden en gewassen lopen bij de boeren.
Laat alstublieft de officials een beetje soepel zijn en niet de vergunning omzeep helpen door dit soort acties.
Wat is het gevoor anderhalf uur voor de start van de kp.
Volgens mij waren dit een paar nieuwe officials die echt op de strepen stonden als het zo moet wordt het voor mij volgend jaar een No Thanks rally.
wim scholman

Berichtdoor RobinV-Rally » zo maart 20, 2011 15:52

Dat was de nog voor de 1e keer dat daar gereden werd Engelbert.
RobinV-Rally
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden