Tank S rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor MartijnB » zo maart 20, 2011 15:56

Ik moet toch wel van mijn hart, dat ik wel weer erg denigrerend vind dat de sprinter weer weggedruk worden in een vergeet hoekje.

Terwijl de sprinters dit jaar bijna meer waren dan de rally.
En het leek mij dat er nu ruimte zat was op de de Deel ivm weinig deelnemers rally.
MartijnB

Berichtdoor Robert Rally » zo maart 20, 2011 15:58

ik heb genoten van een mooie dag rally. helaas was er nog wat jeugd hier en daar wat het niet kon laten om veel alcohol te drinken langs de baan, en er een bende van te maken. ik heb helaas kennis gemaakt met iemand die weer eens aan mijn auto moest zitten en van mijn Golf 3 de mistlampjes twv 80euro mee moest nemen. mooi kloten. tis gebeurd bij kp 20, aan de produktieweg, thv dat bussengedoe. iemand wat gezien? graag hoor ik meer.
Robert Rally

Berichtdoor David Westenbrink » zo maart 20, 2011 16:58

autosport-media schreef:
Ned rally schreef:
TurboCharged schreef:Hoezo heeft bolhaar nu ineens duitse platen op zijn fabia, zal dat met de ombouw te maken hebben :?:

Andere Skoda als in seizoen 2010

Bolhaar reed vorig seizoen in een Fabia WRC '05 en dit seizoen in een Fabia WRC '06

Een auto van defensie.... met Duitse platen :)
David Westenbrink

Berichtdoor JoostS » zo maart 20, 2011 17:17

:lol:

Prima dag gehad! Lekker zonnig overdag, 's avonds nog behoorlijk koud, maar in ieder geval droog!
Merkte ook dat er soms erg ver afgelint was, maar niet altijd slechter, hairpin bij Baarlo was op deze manier bijv. veel veiliger. Uitremzone was daar andere jaren erg kort.
Officials mogen wel wat meegaander zijn als toeschouwers een stukje over de proef willen lopen, natuurlijk snap ik dat je mensen niet de proef op laat als ze volop aan het rijden zijn. Maar als zelfs de X nog niet op de proef is moet dat toch geen probleem zijn, zeker niet met deze overzichtelijke proeven waar je auto's al van ver aan ziet/hoort komen. (uitgezonderd industrie)

Short Rally zat mooi in het tijdschema, er zijn rally's waar je ze bijna niet kunt zien als je de rally volgt en nu kon je ze zo een paar keer zien.

Qua rijders vielen mij er een paar op, Swaanen natuurlijk een topprestatie! Smits in de nieuwe kleuren, ziet er goed uit, jammer van de snelle uitval.
Verder een spectaculair rijdende Tonnie van Deijne, zijn zoon Kevin had er ook goed de gang in! En Dick Bloemendaal met de 350Z, op KP9 zelfs een 6e tijd, wat ging hij daar hard over die dijk heen!
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor cvgn » zo maart 20, 2011 18:40

Ik moet toch wel van mijn hart, dat ik wel weer erg denigrerend vind dat de sprinter weer weggedruk worden in een vergeet hoekje.

Terwijl de sprinters dit jaar bijna meer waren dan de rally.
En het leek mij dat er nu ruimte zat was op de de Deel ivm weinig deelnemers rally.

Vonden wij ook. Heb s'avonds de 1e Tank S special bekeken van zowel rally als sprint. Wij vonden als officals en ook het publiek dat daar stond dat de sprinters veel spectaculairder reden dan de rallyrijders.
Als alle sprinters die in Emmeloord waren ook inschrijven voor Ede en nog een aantal erbij denk ik dat het een schitterende wedstrijd wordt daar.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.
cvgn

Berichtdoor Glenniiejj » zo maart 20, 2011 18:46

Dan heb je mij vast ook lang zien komen whaha:P.. Wij werden in de witte opel kadett behoorlijk gehinderd door een bmw, volgensmij was dat lensen. daardoor hadden we 30 seconden verloren op michael coers in strijd voor de nummer 1 in Divisie 1, uiteindelijk alles weer goed gemaakt en ongeveer 47 seconden op hem uitgelopen in kp7 en kp8 waardoor wij de beker konden ophalen voor 1ste in de Divisie

@ Renaldo Lier / Glenn Finnema
Glenniiejj

Berichtdoor PatrickTwente » zo maart 20, 2011 19:22

Gisteren een erg leuke dag gehad en bleek maar is dat grind goed gevaarlijk kan zijn.

En daar kan Klippel,Moree,Huzink,x auto,Averesch,Metgezelle, en nog veel meer over meepraten met hun hachlijke moment op de bomen af.

Weet niet wat een boom gaat kosten maar je kan dat delen door 5 zoveel lieten zich verassen door het uitgereden grind
PatrickTwente

Berichtdoor addicted to AUDI » zo maart 20, 2011 22:21

Ik heb gisteren ook erg genoten! Vooral van Swaanen.
Jammer Van Ad Smits. Gunde hem wel een stunt.

Persoonlijk vond ik Baarlo een deceptie. Met een lint net voor de frietwagen miste ik de beleving van de rally. Ook aan de andere kant op deze proef ter hoogte van het electriciteitshuisje stond je veel te ver van de hairpin. Heb er nog nooit een auto naar links zien afslaan. Wel auto's die de dijk overschoten. 50 meter vanaf de hoek van de proef is dan veel.
Hoorde er meer mensen om mij heen over klagen. Het gaat denk ik om een gezonde modus tussen veiligheid en beleving.

Gelukkig wel op veel andere mooie punten gestaan waaronder het gemaal van KP 7 en halverwege nieuwe (of oude !) stuk Zwartendijk.
Bij het fietstunneltje Zwartendijk was extreem ver gelint en de officials overspannen in hun reactie. Behandelden je als klein kind. Op andere punten prima geregeld en coulante officials zonder dat zij morrelden aan de veiligheid. Die staat tenslotte voorop!!

Gert
addicted to AUDI

Berichtdoor miep666 » zo maart 20, 2011 23:58

heb ook een paar proeven gehad waar de off's beetje overdreven hadden afgelint, maar dat zal wel ga ik gewoon ergens anders heen.
wat mijn grootste irritatie was was het publiek bij nagele. we stonden bij de jump was netjes afgelint en nog presteren een paar lui om tot 5 keer toe om het lint stuk te maken om dichterbij te komen heb zelf paar keer geroepen dat ze asociaal zijn maar toch door blijven gaan de off's + politie paar keer geprobeerd maar niks. dat soort lui maken het voor de liefhebber de beleving behoorlijk kapot. wij zijn maar een honderd meter verder gaan staan

verders was het toch maar weer een prima opener van dit seizoen
miep666

Berichtdoor official29111 » ma maart 21, 2011 9:29

Zoals gewoonlijk barst na elke rally het commentaar op de officials weer los. Meestal door mensen die geen idee hebben hoe de organisatie van een rally in elkaar steekt. Voor alle duidelijkheid: De organisatie bepaalt samen met goedkeuring van de KNAF de layout van het veiligheidsplan per proef. Hierop staat aangegeven waar de linten moeten komen. Dit bepalen de officials niet zelf! In sommige gevallen (weet ik uit eiegn ervaring) wordt er door officials soms zelfs iets soepeler afgelint dan voorgeschreven om het publiek uberhaupt de kans te geven iets te kunnen zien.
.
Dit was afgelopen zateredagavond bij ons ook het geval bij het tankstation van Staveren. Als wij ons strikt hadden gehouden aan het veiligheidplan had nog niet de helft van het publiek een plekje kunnen vinden met alle irritatie van dien ten gevolg. Desondanks was er toch een flink grote groep (bezopen) toeschouwers die minstens 10x de linten opzettelijk stuk maakten. Ik heb geen leuke avond gehad en snap zo langzamerhand niet meer dat organisaties nog steeds laat op de avond proeven organiseren op kleine moeilijk toegankelijke industrieterreinen. Dat is vragen om moeilijkheden. In Hellendoorn is het zaterdag 's avonds om 20.00 uur klaar. Daar heb je veel minder last van excessen. Hoe zou dat komen....?
Laatst bijgewerkt door official29111 op ma maart 21, 2011 9:33, in totaal 1 keer bewerkt.
official29111

Berichtdoor official29111 » ma maart 21, 2011 9:32

Overigens moet ik wel hierbij aangeven dat het vrijdagsavonds in Daarle ook niet altijd soepel verloopt. Maar dan heb je dus de zelfde omstandigheden, namelijk veel publiek bij elkaar op 1 punt laat op de avond.
official29111

Berichtdoor antoine » ma maart 21, 2011 9:44

Kuch.. wie heeft de sprint gewonnen? :?
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Holkers » ma maart 21, 2011 9:45

Door de sprinters:

Piepers
voor Hans Weijs Sr. en Wim Muilwijk
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor antoine » ma maart 21, 2011 9:47

Dank je, maar dat had ik natuurlijk zelf al opgezocht. Mij ging het over het feit dat er maar weinig over de sprint (short rally) gesproken wordt. :wink:
Afbeelding
antoine

Berichtdoor John Raven » ma maart 21, 2011 10:47

official29111 schreef:Zoals gewoonlijk barst na elke rally het commentaar op de officials weer los. Meestal door mensen die geen idee hebben hoe de organisatie van een rally in elkaar steekt. Voor alle duidelijkheid: De organisatie bepaalt samen met goedkeuring van de KNAF de layout van het veiligheidsplan per proef. Hierop staat aangegeven waar de linten moeten komen. Dit bepalen de officials niet zelf! In sommige gevallen (weet ik uit eiegn ervaring) wordt er door officials soms zelfs iets soepeler afgelint dan voorgeschreven om het publiek uberhaupt de kans te geven iets te kunnen zien.
.
Dit was afgelopen zateredagavond bij ons ook het geval bij het tankstation van Staveren. Als wij ons strikt hadden gehouden aan het veiligheidplan had nog niet de helft van het publiek een plekje kunnen vinden met alle irritatie van dien ten gevolg. Desondanks was er toch een flink grote groep (bezopen) toeschouwers die minstens 10x de linten opzettelijk stuk maakten. Ik heb geen leuke avond gehad en snap zo langzamerhand niet meer dat organisaties nog steeds laat op de avond proeven organiseren op kleine moeilijk toegankelijke industrieterreinen. Dat is vragen om moeilijkheden. In Hellendoorn is het zaterdag 's avonds om 20.00 uur klaar. Daar heb je veel minder last van excessen. Hoe zou dat komen....?

Ik kan nu wel een verhaal gaan afsteken over... hoofdsponsor van evenement... industrieterrein niet eerder afsluitbaar... maar dan trap ik een reeds geopende deur in. Er zijn altijd redenen om iets wel of niet te doen...
John Raven

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden