De groene hesjes........

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor Robert_ » di maart 22, 2011 12:45

Joehoe...! Eindelijk een topic waarin de fotografen zich eens in de slachtoffer rol kunnen plaatsen! :D

Als jullie denken dat je het allemaal beter kunt, vraag dan zelf eens een accreditatie aan en kom zelf in de stromende regen (of zon...) voor het lint staan, om voor goede publicaties te zorgen. Vaak zijn de fotografen al op pad om de mooiste plekjes te zoeken als het grote publiek zich nog een keer omdraait. Daarnaast investeren ze zoveel €€€ in hun materiaal dat ze de rest van het jaar droog brood moeten vreten.

Maare, ik ben het er wel mee eens hoor. Het overgrote deel zijn hobbyisten die net zo goed achter het lint kunnen staan, en dat hoeft echt de kwaliteit van je beelden niet te beinvloeden.
Afbeelding
www.robertvierhout.nl
Robert_

Berichtdoor Mazzo » di maart 22, 2011 12:49

KRT schreef:persfotografen??? Nooit last van...

http://gk86.nl/images/fotos/100905AdamR ... C_4639.jpg

hehe statement is duidelijk.... Zal wel wat opleveren 5 x dezelfde foto...
Mazzo

Berichtdoor SkaapProductions » di maart 22, 2011 12:51

Gerben,

zo reageerde ik ook in den beginne. En nu maak ik zelf uit van dat zooitje ongeregeld.
Nu praat je dan ook nog zo, maar als je zelf een hesje krijgt dan praat je anders.
Dan heb je ook maling aan degene die zo te zien aan de overkant van de weg stonden, een kleine 50 meter verderop.

Begrijp me niet verkeerd, maar je kan het ook overdrijven. Een seconde later je foto, en hij was goed.
En had je zelf zo'n hesje, dan hadden we deze reactie niet gehad. Nee, dan maakte je zelf deel uit van de "hesjesbrigade" die de mooiste foto probeerde te maken.

En wat betreft onze meneer Verhoeven, ook dat is flink overdreven.
Dan moet je net weer pech hebben want normaal blijft hij fijn achter het lint staan om zo snel mogelijk richting de auto te kunnen sprinten.

Nog even voor de officials onder ons, die last hebben van lokale fotografen.
Ook wij van de hesjesbrigade, moeten luisteren naar de officials indien die verzoeken niet op die bewuste plek te gaan staan wegens gevaar.
Kortom, gewoon meneer/mevrouw erop wijzen, rugnummertje noteren en doorgeven aan de perschef.

Dat was mijn bijdrage voor vandaag, ik ga het terras eens bezetten.
Gegroet!
Afbeelding
SkaapProductions

Berichtdoor redwitch100 » di maart 22, 2011 12:55

ze zouden het zo moeten doen als in belgie, afgelopen zondag in moorslede konden de groene hesjes ook gewoon achter het lintje gaan staan en niet anders, doe je dat daar niet krijg je na 5 minuten geboe en gefluit een bak jupiler naar je kop geslingerd.... daar werken ze wel af met groene hesjes die niet rekening houden met de mensen achter het lint.

maar wij hebben het in de exotic green rally mee gemaakt dat die groene hesjes gewoon voor een groepje kinderen gingen staan en die konden gewoon helemaal niets meer zien van de rally, toen hebben we toch maar heel vriendelijk gevraagd om een ander plekje te gaan opzoeken, maar daar werd geen gehoor aan gegeven, kijk dat ze voor mij komen staan oke maar voor kinderen dat vind ik echt schandalig, triest gewoon.
[/list]
redwitch100

Berichtdoor smokey » di maart 22, 2011 13:00

helemaal gelijk : de camera kost geld. dat weet ik want ik maak ze ook niet met een mobieltje de foto`s.
Accreditatie kost geld. helemaal mee eens dat je dan meer mogelijkheden moet krijgen om je foto te maken.
droog brood eten. beetje jammer dat je die duizenden euro`s aan fotoapparatuur niet anders besteed hebt :?
Persoonlijk houd ik zelf wel rekening zoveel mogelijk, maar vergeet niet, dat sommige hobbyfotografen achter het lint wel heel erg onmogelijk zijn hè!?
Als persoon X tegen mij roept van achter het lint roept, na nog geen minuut, dat ik aan de kant moet van hem dan heb ik er echt even maling aan. Binnen 2, 3 auto's zoek ik toch weer een andere hoek op, en ga ik dus andere mensen klieren met mijn groene hesje.

mijn grootste probleem ligt dus bij die volhardende soort fotografen die continu blijven hangen op de zelfde plek en geen duimbreed wensen toe te geven. ik begrijp best dat het soms een mooiere foto geeft als je het hesje gebruikt om de bijzondere plaatsen op te zoeken maar ik kan er met mijn pet niet bij dat je met die apparatuur en je hesje dan foto`s gaat maken vanuit het perspectief van de toeschouwer achter dat lint. dan maakt het je foto inderdaad alleen maar bijzonder als je er voor zorgt dat anderen die niet kunnen nemen. en vanuit mijn oogpunt zeg ik dan dat het zonde is om een accreditatie te halen als je de echt bijzondere plekken toch niet weet te vinden :?

ik heb het inmiddels ook in meerdere posts gezien en wil het graag zelf ook nog een keer herhalen dat we het hier niet over het gros hebben maar op een vervelende minderheid die het voor de grote groep verklooit!!

Greetz Richard
smokey

Berichtdoor ExTaxi » di maart 22, 2011 13:03

vreselijk irritant inderdaad die groene hesjes op de foto. Wie regelt dat het weer witte worden? Daar waren we gaan gewend!
ExTaxi

Berichtdoor rallyfanaatje » di maart 22, 2011 13:11

ExTaxi schreef:vreselijk irritant inderdaad die groene hesjes op de foto. Wie regelt dat het weer witte worden? Daar waren we gaan gewend!

Zou zeggen kaart het aan met je collega fotografen bij de organisatie's.
Is voor ons ook een stuk makkelijker te herkennen op afstand en vooral in het donker.
:lol: rally is not a crime :wink:
rallyfanaatje

Berichtdoor autosport-media » di maart 22, 2011 13:42

Zelf heb ik dan geen "groen hesje", omdat het tegenwoordig een commerciële handel is geworden, maar ik heb op bijna geen een foto een fotograaf erop staan.

Het ligt er ook vooral aan waar je gaat staan.
Veel "groene fotografen" staan ieder jaar op dezelfde plekken of daar in de buurt. Daar kan je al rekening mee houden.
Dit jaar stond ik op een heel druk punt (waar de Kadett van de dijk af vloog) en daar stonden op tientallen toeschouwers/hobbyfotografen na nog geen handje vol aan groene hesjes.

Je kan dit hele gebeuren aan 2 kanten bekijken.

Heb je last van fotografen op de foto, dan zoek je toch een ander punt op waar minder man staat of helemaal geen. Dat levert ook leuke resultaten op wat een ander weer niet heeft ! :)
autosport-media

Berichtdoor mantaboy » di maart 22, 2011 14:54

rallyfanaatje schreef:En zo is er ook 1 van een groot rally programma die daar lak aan heeft.

Deze opmerking had je van mij weg mogen laten. De bewuste persoon zet zich toch wel goed in voor de rallysport, hoewel ik zijn manier van werken niet altijd kan waarderen heb ik wel respect voor de persoon.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor mantaboy » di maart 22, 2011 14:59

redwitch100 schreef:ze zouden het zo moeten doen als in belgie, afgelopen zondag in moorslede konden de groene hesjes ook gewoon achter het lintje gaan staan en niet anders, doe je dat daar niet krijg je na 5 minuten geboe en gefluit een bak jupiler naar je kop geslingerd.... daar werken ze wel af met groene hesjes die niet rekening houden met de mensen achter het lint.

maar wij hebben het in de exotic green rally mee gemaakt dat die groene hesjes gewoon voor een groepje kinderen gingen staan en die konden gewoon helemaal niets meer zien van de rally, toen hebben we toch maar heel vriendelijk gevraagd om een ander plekje te gaan opzoeken, maar daar werd geen gehoor aan gegeven, kijk dat ze voor mij komen staan oke maar voor kinderen dat vind ik echt schandalig, triest gewoon.

In België gelden er overheidswege andere regels dan in Nederland. In Nederland teken je een verklaring, in België is die er niet en ben je net als het publiek. Je mag alleen in de zogenaamde perszone's staan of anders net als het publiek achter het lint. Sterker, in België ga je op de bon als je voor het lint staat als pers.
mantaboy

Berichtdoor mantaboy » di maart 22, 2011 15:07

Waarom Alex? Het is toch stoer om zulke uitlatingen op een forum als dit te doen?

Misschien kan jij wel een peleton collega's inschakelen om tijdens de rally op een industrieterrein de orde te bewaken. Dat zal wel werken met de normale uitrusting. :wink:
mantaboy

Berichtdoor ijsbeer » di maart 22, 2011 15:08

redwitch100 schreef:ze zouden het zo moeten doen als in belgie, afgelopen zondag in moorslede konden de groene hesjes ook gewoon achter het lintje gaan staan en niet anders, doe je dat daar niet krijg je na 5 minuten geboe en gefluit een bak jupiler naar je kop geslingerd.... daar werken ze wel af met groene hesjes die niet rekening houden met de mensen achter het lint.

Dat is nou nog eens volwassen gedrag. Hij luistert niet dus gaan we hem maar met flessen bier bekogelen. Wat zal de volgende zijn?
Rally is niet spannend genoeg, zullen we bier naar de auto's gooien?
Lijken wel Barneveldse praktijken aantal jaar geleden...
Dus als je ook zo'n bezoeker bent blijf dan aub thuis!
ijsbeer

Berichtdoor ijsbeer » di maart 22, 2011 15:18

mantaboy schreef:Waarom Alex? Het is toch stoer om zulke uitlatingen op een forum als dit te doen?

Misschien kan jij wel een peleton collega's inschakelen om tijdens de rally op een industrieterrein de orde te bewaken. Dat zal wel werken met de normale uitrusting. :wink:

Er gaat volgens mij weer van alles mis op het forum. Want je post staat voor die van mij terwijl die toch echt na mij gepost is. :)

Ja, nou ja... wat is stoer? Ik lust ook wel een biertje (of kratje). Maar ik gooi die flessen daarna niet weg en lever ze in ;)

Tjah, peloton collega's is zo geregeld. Alleen krijg je weer te maken met een geweld spiraal. Wat mag je wel en wat mag je niet? We mogen tenslotte niet aanhouden of een print uitschrijven.
Met de ramp van Enschede werden we ook ingezet om te beveiligen tegen plunderingen. En wat denk je? Gewoon in pak. Zonder enige uitrusting. Enige wapen was een houten stok die je van een boom greep om meer jezelf te beschermen in het geval je iemand snachts tegenkomt die de boel aan het leeghalen was.
ijsbeer

Berichtdoor mantaboy » di maart 22, 2011 15:18

Alleen aanwezig zijn met uitrusting is voldoende Alex. :wink:

Jammer dat men wel wil dat de orde gehandhaaft word maar men niet de middelen geeft. Wat dat betreft heb ik pas een leuke gezien met je collega's van de SAS in hoofdrol. Dan moet je die relschoppers eens zien lopen. :lol: :lol:
mantaboy

Berichtdoor redwitch100 » di maart 22, 2011 15:29

ijsbeer schreef:

Dat is nou nog eens volwassen gedrag. Hij luistert niet dus gaan we hem maar met flessen bier bekogelen. Wat zal de volgende zijn?
Rally is niet spannend genoeg, zullen we bier naar de auto's gooien?
Lijken wel Barneveldse praktijken aantal jaar geleden...
Dus als je ook zo'n bezoeker bent blijf dan aub thuis!

wie zegt dat ik ook zo'n bezoeker ben, ik ga al 25 bjaar naar rally's en de laatste 10 jaar eigelijk elk weekend, wij volgen het nederlands, de vas en de asaf kampioenschappen, en alleen in nederland heb je dat geziek met die groene hesjes, en ben maar niet bang dat ik een biertje zelf ga gooien, als iedereen zich zelf zou gedragen als ons groepje zou er geen rotzooi meer langs de kant liggen, en zou alles vredelievend verlopen.
[/list]
redwitch100

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's